• eagle87

Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?

Hej gör de någon skillnad om man äter från dag 3 till 7 eller 5-9?

• eagle87

Hel får jag vara med här? Är 27 år o har pcos, bor i England. Har haft oskyddat sex sen oktober 2013. O försökt aktivt sen april 2014. Har alltid haft regelbunden mens men sen juni har min cykel varit kaos o legat mellan 45-76 dagar trots att jag äter nyttigt. Får ingen hjälp av läkare då mitt BMI ligger på 25,8. O de vill att jag ska gå ner 6 kg trots att jag är relativt smal. Har storlek 36 i kläder. Är så ledsen o nere pga detta. Har Tempat sen i juli. På dag 19 Idag. Väntar på äl. Orkar inte köra äl tester då jag har så oregelbunden mens. Har fått tag i pergotime från Sve som hjag ska börja me nästa cykel.

• eagle87
    lantlivet skrev 2014-12-19 09:35:53 följande:
    Välkommen! :)

Låter konstigt med din vikt tycker jag. :/

Deppa inte utan kämpa å få bort dedär 6 envisa kilona. Rör på dig , skippa all gotta och dricka. Inget bröd och väldigt lite kolhydrater. Ät massor av grönsaker istället :)

En fråga bara, hur fick du pergotime från Sverige när du bor i England? :)
    Hej, tro mig äter väldigt nyttigt, inget ris inget bröd inget pasta. Socker typ en gång i veckan aldrig läsk, tränar 3 dagar i veckan. Är ganska smal o när ja säger till folk att ja måste gå ner i vikt enligt vården blir de chockade. Vill helst inte berätta hur jag fick pergotime då vet jag vet att folk kan vara dömande på nätet. På dag 23 idag o fortf låg temp. Känner att min kropp alltid försöker ägglossa runt dag 16-17 då jag får äl flytningar o mjuk tapp, men ägget släpper Inte. Oftast får jag sen äl 2 v senare. Äter inte pergotime denna månad. Har inte börjar me de än.
  • eagle87

Ja har bim den 9/1. Hade äl på dag 23 äter inga hormoner. Ja rekommenderar verkligen inositol för pcos. De är en slags B-vitamin som hjälper att blockera insulinet som vi har problem med som gör så mindre testroston bildas o ger därför naturlig äl o bra ägg kvalité

• eagle87

Åh så ledsen. Jag Tempar o hade förhöjd temp i en vecka men idag sjönk den så visa sig att jag inte alls haft äl. På dag 35 idag, åter ingen medecin. Har haft oregelbunden mens sen juni 2014. Fattar inte varför. Ska börja tråna igen o se om de hjälper. Äter alla medecin härinne?

• eagle87

Har bestämt för att köra min pergotime kur trots att jag har egen äl. Ska ta dag 3-7. Ni som tar dag 3-7 när får ni äl? Vilken tid på dagen tar ni tabl?

• eagle87
    lantlivet skrev 2015-01-05 18:24:58 följande:
    Jag tog på morgonen med frukosten. Tog mina 4-8, fick äl dag 12 :)
    Fick du ngr biverkningar?
  • eagle87
    lantlivet skrev 2015-01-05 19:01:09 följande:
    Sömnlös, nattsvettningar,värmevallningar på dagarna äl smärtor.
    Nej va jobbigt :( hur länge hade du dem?
  • eagle87

Alla säger ju sluta stressa sluta försöka då händer de, så gjorde vi etc etc. Men hur fan kan man? Tror ni tankarna påverkar?

• eagle87
    el-o skrev 2015-01-13 20:26:41 följande:

Jag har precis ätit min tredje kur med Letrozol nu.

Men var hos Gyn idag så får nog öka min dos nästa gång då inte äggen blir tillräckligt stora. :(

Vilka dagar åt du? Kände du ngr biverkningar ?
  • eagle87
    Ztarduzt skrev 2015-01-16 14:21:15 följande:
    Men vad kul! Grattis! Hoppas det tar på första försöket för oss också :D jag vill ha tvillingar, så jag hoppas pergotime gör att jag släpper två ägg.

Extremt.. Gudars, inga känningar på mens, stängd och hård tapp... Börjar bli less och får lust att försöka framkalla mensen på något sätt.. Tyvärr kan man bara ringa för utredning på onsdagar här uppe, och dom öppnade efter ledigheten igår så nästa vecka.. Suck. Bara rädd att dom säger åt mig att gå ner i vikt först.

Min kompis har inte hög mf siffra, hon har hög abort siffra.. Vill ha hennes fertilitet. Kul att hon är gravid och får behålla barnet :)
    Isn't it cool that one day you will have little people running around, that are half you and half the person you love.
    Hej, när du väll får tid hos gyn kan du få primolut för o framkalla mens så du kan börja med pergotime :) jag vill också ha tvillingar men min gyn rekommenderar verkl inte de pga hög risk graviditet. Hur gammal e du? Får man fråga hur mkt du väger o hur lång du e?

Ja har beräknad äl om en vecka o äter inga med.. Tar de sig inte denna gång så börjar jag med letrozol nästa cykel. Ja o min man har en känsla att de kanske kommer ta sig sista försöket håller tummarna
  • eagle87
    Pco_1_2 skrev 2015-01-18 14:01:19 följande:

Pergotime RESTNOTERADE!

Besvikelsen!

Jaha, då ber vi till högre makter om egen äl

Va menar du?
  • eagle87
    Ztarduzt skrev 2015-01-20 13:49:24 följande:
    Jag äter ugnsbakad kycklig/file/lax med sallad till lunch och middag. Frukost mår jag illa och spyr om jag äter något så blir en frukt så fort jag kan äta. dricker vatten med citron i till måltiderna och totalt blir det väl 3-4 liter vatten/dag. Är som en svamp och är nästan alltid törstig, provat vätskeersättning men samma sak då, läkaren trodde jag hade brist på något så gjort tester, allt ser bra ut. Jag kan promenera i 15 minuter, sedan är jag liggandes i ca. 2 timmar pga smärta. På gymmet använder jag crosstrainer vilket fungera ett tag, men rörelsen gör att höften tillslut låser sig, tar ungefär 20min. Sambon är den som drar ut mig på promenad i snöstorm, den som säger nej till sötsaker dom få gånger suget kommer, den som hela tiden gör att jag presterar till 1000 innan kroppen säger nej.
    Kanske du inte äter tillräckligt, ibland blir fettförbränning långsam om man typ äter för lite men de e jävligt svårt O gå ner i vikt me pcos, har du fått tag på gyn? Ringde du förra onsdag? Kram
  • eagle87
    lantlivet skrev 2015-01-24 17:01:16 följande:

Tycker de låter konstigt att man kan få positivt äl test då vi saknar dom hormonerna som behövs för att få det och äl.?Jag har aldrig haft positivt äl test i hela mitt liv förutom med pergotime :) å hon hade ju käkat pergotime så ja tro nog hon har äl inatt /imorgon då hon är på cd16 .

Folk med pcos kan ha högt lh hela tiden då ägg försöker släppa. Men ja tror du har äl nu Jasmine :)
Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?