• Sassa84

Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?

Jag fick diagnosen PCOS nu den 11 november när vi var in på första läkarbesöket på vår utredning. Då förstod vi varför det inte tagit sig på alla försök under ett år. :P

Jag fick Letrozole utskrivet som jag ska ta nästa gång jag får mens, förhoppningsvis i slutet av januari.

Hoppas på bäbis, eller bakning av bäbis, under 2015!

• Sassa84

Första gången jag längtar till min mens! ???? Förhoppningsvis kommer den nu i slutet av januari och då ska jag prova Letrozole för första gången, hoppas innerligt på att äggblåsor mognar så jag får ÄL! Ska bli spännande, börjar nästan bli lite nervös redan nu. ????

• Sassa84
    eagle87 skrev 2015-01-13 14:51:22 följande:

Hej är de någon som tar letrozol ?

Fick de utskrivet idag

Jag fick också det utskrivet, ska prova första gången när mensen kommer nästa gång, förhoppningsvis blir det nu i slutet av januari.
  • Sassa84

Idag började mensen! Som jag har längtat, har jag väl aldrig gjort annars. :P Så på tisdag ska jag ta första tabletten Letrozole! Jag blev lite nervös faktiskt. :) Så imorgon ska jag ringa till kliniken och boka tid för VUL!

It's on! :D

• Sassa84
    Jasmin Karlsson skrev 2015-01-26 09:14:05 följande:

Grattis! Jag känner igen känslan! Bättre att mensen kommer eller att något händer än att inget händer! Hur tar man Letrozole, är det som med Pergotime på dag 5-10 i cykeln?

Tack! Ska bli skönt att äntligen få prova, se om det händer nåt. :) Letrozole tar man på dag 3-7. Och nu fick jag VUL bokat på dag 13. Längtar!
  • Sassa84
    el-o skrev 2015-01-28 19:11:28 följande:

Jaha då börjar man med sina fjärde kur med Letrozol imorgon, besviken!! :(

Har någon lyckats med Letrozol och hur lågt har det isf tagit ??

Några andra tips så får ni gärna berätta

Vad tråkigt att det inte tar.. :(

Jag är inne på första behandlingen med Lereozole nu, andra dagen idag som jag tagit tablett. Hoppas att det ska ge resultat!
  • Sassa84

Då var domedagen här, var in på VUL imorse för att se om min första kur med Letrozole hade gjort nån verkan. Det hade den inte. Största äggblåsan var på knappt 6 mm. :( Så nu ska jag äta Primolut, med start i mitten av nästa vecka, för att framkalla mens så jag slipper vänta i 1-2 månader, och vid nästa cykelstart ska jag ta dubbel dos av Letrozole och hoppas på det bästa.

Svar på tråden Någon annan med PCOS som försöker bli gravida som vill följas åt?