• Prill86

BF Mars 2015

Hej hej

Tänkte kolla om det fanns ngt intresse i att följas åt, vi som väntar vårt första barn i mars 2015. Dela erfarenheter etc. Har sett liknande grupper men tänkte att det kunde vara roligt att ha en grupp för oss förstföderskor.

Lite kort om mig då; 27 år o väntar mitt första. Är nu runt v.5 o hoppas såklart att allt ska gå vägen. Enligt egna beräkningar ska bebisen komma runt 11/3.

Hoppas fler vill joina!

• Svar på tråden BF Mars 2015
  • lisohl
    Joohannaan skrev 2014-10-16 19:24:39 följande:

Är det någon av er som har börjat känna fosterrörelser och vilken vecka är ni då i? 

Jag kände lite fladder en gång i typ vecka 19. Har några gånger nu i vecka 21 känt små sparkar neråt som känts som ilningar i blygdbenet. Har inte känt så jättemycket men så har jag moderkakan i framvägg också och då kan det dröja lite längre.
  • Sanna&J

Åh i förmiddags var vi och lyssnade på lilla hjärtat, känner mig helt upprymd nu :)

Och äntligen fick vi vår tid till ultraljud... Blir lång väntan i 1,5 vecka nu!

• Ludaca
    Sanna&J skrev 2014-10-17 12:22:04 följande:

Åh i förmiddags var vi och lyssnade på lilla hjärtat, känner mig helt upprymd nu :)

Och äntligen fick vi vår tid till ultraljud... Blir lång väntan i 1,5 vecka nu!

Åh, så roligt! Vi var också och lyssnade i onsdags, 144 i hjärtslag. Ska tydligen vara typiskt för tjejer enligt någon teori som menar att hjärtat slår snabbare hos flickor. Huruvida det stämmer har jag dock ingen susning om Flört
  • Kawinna
    Joohannaan skrev 2014-10-16 20:11:09 följande:

Men vad härligt! Hur kändes det i början? Jag har börjat ana lite småpirr i magen som att det bubblar ibland är i vecka 18 nu. Men eftersom det inte är så tydligt så vet jag inte om jag inbillar mig eller om med är min egen mage som stökar..

I början var det svårt att veta vad som var bebis och vad som var tarmrörelser :p men det liksom fladdrade till ibland, är svårt att beskriva
  • Sanna&J
    Ludaca skrev 2014-10-17 16:35:29 följande:

Åh, så roligt! Vi var också och lyssnade i onsdags, 144 i hjärtslag. Ska tydligen vara typiskt för tjejer enligt någon teori som menar att hjärtat slår snabbare hos flickor. Huruvida det stämmer har jag dock ingen susning om 

Ah, det har jag inte hört :) vi hade 150 i hjärtslag!

Har ju några stycken som säger att dom känner på sig att det är en flicka men vi får vänta och se :)
  • Ludaca

Är det någon som har börjat kika på vagn? Vad går ni i för tankar? Har alltid gillat Stokke Crusi, men den är inget alternativ pga att vi måste kunna ta oss fram i snö och lite tuffare underlag och vad jag förstår så är det ju inte direkt någon terrängvagn. Nu har Stokke Trailz kommit ut och vi kände direkt - JA! ...tills vi fick reda på att den inte går att göra till en syskonvagn (vilket jag tyckte var ett + med Crusi). Vi har ju inga barn sen innan, men vi tänker att det kanske kan vara bra med en vagn som har syskonsits längre fram Drömmer  

• Nixe
    Ludaca skrev 2014-10-18 15:03:38 följande:

Är det någon som har börjat kika på vagn? Vad går ni i för tankar? Har alltid gillat Stokke Crusi, men den är inget alternativ pga att vi måste kunna ta oss fram i snö och lite tuffare underlag och vad jag förstår så är det ju inte direkt någon terrängvagn. Nu har Stokke Trailz kommit ut och vi kände direkt - JA! ...tills vi fick reda på att den inte går att göra till en syskonvagn (vilket jag tyckte var ett + med Crusi). Vi har ju inga barn sen innan, men vi tänker att det kanske kan vara bra med en vagn som har syskonsits längre fram   

Här blir det en bugaboo buffalo, beställer från Holland efter v 24 tänkte jag :)
  • Kawinna

Blir nog en Emmaljunga för oss, kommer dock inte ihåg vad modellen hette nu :p

• Ludaca
    Nixe skrev 2014-10-19 00:22:24 följande:
    Här blir det en bugaboo buffalo, beställer från Holland efter v 24 tänkte jag :)
    Är den billigare där eller är det av någon annan anledning det blir just Holland? :) Nyfiken! 
  • Ludaca
    Kawinna skrev 2014-10-19 03:13:01 följande:

Blir nog en Emmaljunga för oss, kommer dock inte ihåg vad modellen hette nu :p

Vi har kollat på Emmaljunga Mondial deluxe, den är med bland våra top 3. Känns rejäl och stabil. Bra val!
Svar på tråden BF Mars 2015