• Prill86

BF Mars 2015

Hej hej

Tänkte kolla om det fanns ngt intresse i att följas åt, vi som väntar vårt första barn i mars 2015. Dela erfarenheter etc. Har sett liknande grupper men tänkte att det kunde vara roligt att ha en grupp för oss förstföderskor.

Lite kort om mig då; 27 år o väntar mitt första. Är nu runt v.5 o hoppas såklart att allt ska gå vägen. Enligt egna beräkningar ska bebisen komma runt 11/3.

Hoppas fler vill joina!

• Svar på tråden BF Mars 2015
  • Madelia

Vi har också varit på RUL idag, allt såg bra ut här med. Här fick vi dock väcka och bråka lite med bebisen för att bm skulle kunna kolla allt hon skulle och då vägrade den ändå flytta så mycket på sig att det var möjligt att se könet. Vi blev dock flyttade tillbaka en vecka från vad de sa på kub. Så jag börjar om på v.18 idag igen, segt. För jag antar man går efter RUL nu? Ngn som vet?

• lisohl
    Madelia skrev 2014-09-30 22:06:21 följande:

Vi har också varit på RUL idag, allt såg bra ut här med. Här fick vi dock väcka och bråka lite med bebisen för att bm skulle kunna kolla allt hon skulle och då vägrade den ändå flytta så mycket på sig att det var möjligt att se könet. Vi blev dock flyttade tillbaka en vecka från vad de sa på kub. Så jag börjar om på v.18 idag igen, segt. För jag antar man går efter RUL nu? Ngn som vet?

Vad skönt att allt såg bra ut! Jag är inte helt säker men jag tror att man går efter RUL för att det anses vara mer tillförlitligt än senaste mensen.
  • Madelia
    lisohl skrev 2014-10-01 00:03:11 följande:
    Vad skönt att allt såg bra ut! Jag är inte helt säker men jag tror att man går efter RUL för att det anses vara mer tillförlitligt än senaste mensen.
    Jo så tror jag absolut också:) Tänkte mest när man jämför med just kub testet då de ju också mäter för att ta fram ett datum för bf.
  • lisenlisen
    irissiri skrev 2014-09-30 10:26:12 följande:
    Håller helt med! oroar mig lite trots att det såg bra ut på KUB. Vilken vecka är du i? Vi går in i v 15 i morn (men enl KUB går vi in i v 16 på fre). Ingenting syns på mig och om jag känner riktigt noga/inbillar mig? kan jag känna kanter runt livmodern... Lite vemodigt... När ska magen börja synas för förstföderskor?
    Jag gick in i vecka 17 idag men det är liksom helt lugnt och ingen mage - men som sagt tror det kommer snart. Googlar lite och hittar magar överallt. Men det är väl såklart så att de som inte har någon mage inte lägger ut bilder :) Det verkar vara olika när magen syns - tror inte det är onormalt att den inte syns för just en förstföderska. Det verkar bero på hur mkt magmuskler man har och om man är lång eller kort när jag googlat på det. 
  • Raggsockan

Kommer också lite senare, första barnet beräknat till 27 mars här också... Fast har nog inte riktigt fattat det! :) 

• Nixe

Var och lyssnade på hjärtljud igår som tuffade på fint :) idag blir kollegorna underrättade för nu kan jag inte hålla in magen så bra längre. Bm visade hur man skulle känna livmoderns kanter också och den var mkt större än jag trodde både "uppåt" och åt sidorna. Tre fingerbredder nedanför naveln är den nu i v 16.

• Ludaca

Är det någon som några "mag-bilder"? Jag tror att jag tillhör dem som fått en kula väldigt tidigt. Fortsätter det i den här takten så kommer jag nog att vara stor som ett hus när det blir dags för BF Flört

Nu har jag inga jättebra bilder, men här kommer två... 

Vecka 11 (!) 

Vecka 14 

Som nämnt, inga bra bilder egentligen, men tycker att det är lite kul att på bild se vad som händer med kroppen. Måste verkligen bli bättre på att fota magen, så att man något att visa det lill* livet sen! :)

Någon mer? 

• Sanna&J

[quote=74092543][quote-nick]Ludaca skrev 2014-10-01 19:29:18 följande:[/quote-nick]

Är det någon som några "mag-bilder"? Jag tror att jag tillhör dem som fått en kula väldigt tidigt. Fortsätter det i den här takten så kommer jag nog att vara stor som ett hus när det blir dags för BF 

Nu har jag inga jättebra bilder, men här kommer två... 

Vad fin mage, jag är i v 15 och har också börjat få en kula, men känner mig ändå mest fläskig trots att det börjar bli spänt :)

• irissiri

I förrgår och igår var det folk som uttryckligen frågade om jag är gravid! jag är i v 15. Tyckte själv min mage såg gigantisk ut. Idag är den åter platt... vara bara gaser... haha pisamt!!!

• Kawinna

Min mage har bara "ploppat" ut de senaste veckorna! Plötsligt kom världens mage liksom. Men det är kul :)

Svar på tråden BF Mars 2015