• Prill86

BF Mars 2015

Hej hej

Tänkte kolla om det fanns ngt intresse i att följas åt, vi som väntar vårt första barn i mars 2015. Dela erfarenheter etc. Har sett liknande grupper men tänkte att det kunde vara roligt att ha en grupp för oss förstföderskor.

Lite kort om mig då; 27 år o väntar mitt första. Är nu runt v.5 o hoppas såklart att allt ska gå vägen. Enligt egna beräkningar ska bebisen komma runt 11/3.

Hoppas fler vill joina!

• Svar på tråden BF Mars 2015
  • Kawinna

Jag har helt klart känt rörelser! Trodde aldrig att det skulle kännas så tidigt är i v. 17 nu och har känt någon vecka. Var ju svårt att känna i början om det var bebis eller tarmrörelser :p

• Madelia

Jag har försökt känt efter, men nix än så länge har jag inte känt något jag tror är fosterrörelser. Är v.18 och börjar längta efter det nu:) men har RUL på tisdag så då får vi förhoppningsvis se att allt är bra i alla fall:)

• lisohl
    Madelia skrev 2014-09-26 22:15:06 följande:

Jag har försökt känt efter, men nix än så länge har jag inte känt något jag tror är fosterrörelser. Är v.18 och börjar längta efter det nu:) men har RUL på tisdag så då får vi förhoppningsvis se att allt är bra i alla fall:)

Jag har också RUL på tisdag, så spännande! :)
  • Sanna&J
    Hoppas på bebis skrev 2014-09-26 20:25:49 följande:

Hej! Jag e ny i tråden. Gick in i vecka 15 idag så jag e beräknad i slutet av mars! Det är vårt första barn efter år av kämpande så man kan inte riktigt förstå att detta är sant å på riktigt! Jag e 41. Känns fantastiskt att höra att några redan känt av fosterrörelser i V 17!!! Hoppas jag kan känna mina så snart oxå!!!

Stort grattis och härligt att det äntligen blivit ett +
  • Madelia
    lisohl skrev 2014-09-27 08:15:24 följande:
    Jag har också RUL på tisdag, så spännande! :)
    Åh, vad roligt:) då får vi uppdatera om hur det gått! Vill ni veta kön?
  • Madelia
    Hoppas på bebis skrev 2014-09-26 20:25:49 följande:

Hej! Jag e ny i tråden. Gick in i vecka 15 idag så jag e beräknad i slutet av mars! Det är vårt första barn efter år av kämpande så man kan inte riktigt förstå att detta är sant å på riktigt! Jag e 41. Känns fantastiskt att höra att några redan känt av fosterrörelser i V 17!!! Hoppas jag kan känna mina så snart oxå!!!

Grattis :)
  • lisohl
    Madelia skrev 2014-09-27 12:56:53 följande:

Åh, vad roligt:) då får vi uppdatera om hur det gått! Vill ni veta kön?

Det tycker jag! Nej vi hade inte tänkt ta reda på könet. Men det skulle inte vara så farligt känner jag om den som gör ultraljudet råkar försäga sig, eller om det är helt uppenbart. ;) Ska ni ta reda på könet?
  • Madelia
    lisohl skrev 2014-09-27 14:45:40 följande:
    Det tycker jag! Nej vi hade inte tänkt ta reda på könet. Men det skulle inte vara så farligt känner jag om den som gör ultraljudet råkar försäga sig, eller om det är helt uppenbart. ;) Ska ni ta reda på könet?
    Okej, jo vi har bestämt oss för att vi vill veta. Vi är liksom såå nyfikna och tycker inte att det gör något att just det inte blir en överraskning vid bf, det blir det ju ändå med så mycket annat. Men förstår folk som väntar med att ta reda på det också :) tur man kan välja :)
  • lisohl
    Madelia skrev 2014-09-27 20:50:40 följande:

Okej, jo vi har bestämt oss för att vi vill veta. Vi är liksom såå nyfikna och tycker inte att det gör något att just det inte blir en överraskning vid bf, det blir det ju ändå med så mycket annat. Men förstår folk som väntar med att ta reda på det också :) tur man kan välja :)

Det blir ju en överraskning när man än får veta. :) Har ni någon känsla vad ni tror det är? Jag och min man tror båda att det är en pojke, ingen aning om varför egentligen. :)
  • Madelia
    lisohl skrev 2014-09-28 08:15:31 följande:
    Det blir ju en överraskning när man än får veta. :) Har ni någon känsla vad ni tror det är? Jag och min man tror båda att det är en pojke, ingen aning om varför egentligen. :)
    Vi tror på pojke här också :) även här helt utan någon anledning. Det bara känns så, men är ju en vild gissning egentligen :) jag blir väldigt glad vad det än är så länge allt är bra därinne såklart:)
Svar på tråden BF Mars 2015