• Prill86

BF Mars 2015

Hej hej

Tänkte kolla om det fanns ngt intresse i att följas åt, vi som väntar vårt första barn i mars 2015. Dela erfarenheter etc. Har sett liknande grupper men tänkte att det kunde vara roligt att ha en grupp för oss förstföderskor.

Lite kort om mig då; 27 år o väntar mitt första. Är nu runt v.5 o hoppas såklart att allt ska gå vägen. Enligt egna beräkningar ska bebisen komma runt 11/3.

Hoppas fler vill joina!

• Svar på tråden BF Mars 2015
  • Sanna&J
    lisenlisen skrev 2014-09-02 11:15:34 följande:

Berättade för min familj i lördags. Pappa fyllde jämna år så hela familjen var samlade. Jag höll ett tal där allting rimmade. Han fick en resa till ett speciellt ställe (där min bror bor) från oss i familjen. Ni kan se sista stycket ur talet nedan (Vi bodde även ihop nyligen så första meningen syftar på det)

Snart får du stå ut med mig igen, till X vi ska nämligen.

Hälsa på X, se historiska saker och glida på stan. 

Ditt resesällskap blir mamma, jag, X och ditt kommande barnbarn. 

Ni skulle ha sett reaktionerna! Har filmat det också :)

Hoppas det går bra för er alla. Är i v 12 (11+6) så imorgon går jag in i v 13 och allting känns bra hittills. Mådde väldigt illa förra veckan men det verkar dock ha blivit lindrigare. Får det under eftermiddagarna och kvällarna, någon som känner igen sig? 

Blir så himla åksjuk på väg hem från jobbet. Vet ni om åksjukeband funkar? Ni vet de man har på handlederna. 

Visst är det en härlig känsla när man berättar för familjen! vi berättade för våra föräldrar redan i v 7, dels för att vi var så glada och dels för att dom ändå hade fått reda på det om det hade hänt ngt. Vi gav mor och farföräldrar hakklappar med texten mormor <3 me osv. :)

Filmade också avslöjandet!

Åksjukeband kan hjälpa, fungerade hyfsat på mig i början innan illamåendet blev värre och jag fick medicin i stället.
  • Sanna&J
    SvanE skrev 2014-09-02 12:25:43 följande:

Åh vad roligt! :D Är på väg och ska göra KUB nu, 12+0 idag, spännande!

Åh vad underbart! Har inget inbokat förrän mitten av oktober då vi ska få lyssna på hjärtljudet (är då i v16) och strax därefter är det dags för första UL, längtar massor att få se och höra,
  • Ludaca
    Nixe skrev 2014-09-02 12:20:09 följande:

Allt såg bra ut! :D grät nästan lite av glädje när jag fick se hjärtat slå och en liten hand vifta omkring (det var för tidigt för hjärtljud men de gjorde ett snabbt UL). Tre dagar äldre blev han också så nu är jag i 11+3. Tror inte det går att bifoga bild från mobilen annars slänger jag in den ikväll om någon vill se :) himla häftigt vad tydligt allt syns trots att bebisen är som en liten kiwi!

Åh, vad skönt! Jag fick veta idag att hjärtat tickar på som det ska :) Vilken lättnad! Släng gärna in en bild! Glad jag blir för vår skull! 
  • SvanE

Liten som vinkade och sprattlade runt! Lågt resultat på KUB så nu känns allt så otroligt bra! :D

• Madelia

Vad kul att alla får veta att det ser bra ut :)

Jag gick in i v.15 idag, så nu är det en månad kvar till RUL och till vi förhoppningsvis får veta vad det är för sort därinne :)

Ska ni ta reda på kön?

• Kawinna

Lisenlisen, mitt illamående kommer alltid på kvällen! Usch, har börjat spytt mer

• lisenlisen
    SvanE skrev 2014-09-02 15:41:13 följande:

Liten som vinkade och sprattlade runt! Lågt resultat på KUB så nu känns allt så otroligt bra! :D

Oj va kul! Syns det så mycket :) Ska själv iväg på tisdag nästa vecka. Då är jag i 12 + 6. Hoppas det syns lika bra för oss! 
  • lisenlisen
    Sanna&J skrev 2014-09-02 15:33:43 följande:
    Visst är det en härlig känsla när man berättar för familjen! vi berättade för våra föräldrar redan i v 7, dels för att vi var så glada och dels för att dom ändå hade fått reda på det om det hade hänt ngt. Vi gav mor och farföräldrar hakklappar med texten mormor <3 me osv. :)

Filmade också avslöjandet!

Åksjukeband kan hjälpa, fungerade hyfsat på mig i början innan illamåendet blev värre och jag fick medicin i stället.
    Ja det var rätt skönt. Men vi har bara berättat för min familj. Min man vill inte att vi berättar för hans familj just nu. Det känns lite jobbigt tycker jag eftersom det är jag som hamnar mellan och måste hitta på ursäkter hela tiden. Men men? 

Åh va kul! Vad sa dom när ni avslöjade? Misstänkte de något? Gav ni fram haklapparna och berättade sen eller hur gick det till?

Ska testa de där banden om åksjukan kommer tillbaka. Har klarat mig bättre sedan igår. Jag märkte att det blev värre när jag åt något med mycket socker i, tex godis, så jag har uteslutit det helt just nu. 
  • Sanna&J
    lisenlisen skrev 2014-09-03 08:16:42 följande:

Ja det var rätt skönt. Men vi har bara berättat för min familj. Min man vill inte att vi berättar för hans familj just nu. Det känns lite jobbigt tycker jag eftersom det är jag som hamnar mellan och måste hitta på ursäkter hela tiden. Men men? 

Åh va kul! Vad sa dom när ni avslöjade? Misstänkte de något? Gav ni fram haklapparna och berättade sen eller hur gick det till?

Ska testa de där banden om åksjukan kommer tillbaka. Har klarat mig bättre sedan igår. Jag märkte att det blev värre när jag åt något med mycket socker i, tex godis, så jag har uteslutit det helt just nu. 

Förstår hur du känner med att inte berätta för din mans föräldrar, tycker själv det är skönt att dom vet.

Nej dom hade nog inte direkt misstänkt ngt, vi flyttade in i vårt nyinköpta hus bara en månad tidigare så dom tänkte att det nog kommer men inte så fort. Vi hade slagit in haklapparna i små presenter dom fick öppna och sen väntade vi bara på reaktionerna... Både min och sambons mamma tog en bra stund på sig inna dom förstod men dom blev jätteglada ????
Svar på tråden BF Mars 2015