• Prill86

BF Mars 2015

Hej hej

Tänkte kolla om det fanns ngt intresse i att följas åt, vi som väntar vårt första barn i mars 2015. Dela erfarenheter etc. Har sett liknande grupper men tänkte att det kunde vara roligt att ha en grupp för oss förstföderskor.

Lite kort om mig då; 27 år o väntar mitt första. Är nu runt v.5 o hoppas såklart att allt ska gå vägen. Enligt egna beräkningar ska bebisen komma runt 11/3.

Hoppas fler vill joina!

• Svar på tråden BF Mars 2015
  • lisenlisen
    Sanna&J skrev 2014-09-03 12:51:09 följande:
    Förstår hur du känner med att inte berätta för din mans föräldrar, tycker själv det är skönt att dom vet.

Nej dom hade nog inte direkt misstänkt ngt, vi flyttade in i vårt nyinköpta hus bara en månad tidigare så dom tänkte att det nog kommer men inte så fort. Vi hade slagit in haklapparna i små presenter dom fick öppna och sen väntade vi bara på reaktionerna... Både min och sambons mamma tog en bra stund på sig inna dom förstod men dom blev jätteglada ????
    Ja jag förstår inte varför han vill vänta. Jag måste smussla runt så himla mkt nu...

Åh vad spännande! De måste ha undrat varför de fick presenter bara sådär :) Kul med reaktioner. Jag var väldigt förvånad över min familjs reaktioner. De va så känsliga och några grät. Kändes så konstigt för generellt gråter vi inte i vår familj :P Men det kändes bra såklart! De har visserligen fyra barnbarn sedan tidigare. 
  • Sanna&J
    lisenlisen skrev 2014-09-03 13:00:21 följande:

Ja jag förstår inte varför han vill vänta. Jag måste smussla runt så himla mkt nu...

Åh vad spännande! De måste ha undrat varför de fick presenter bara sådär :) Kul med reaktioner. Jag var väldigt förvånad över min familjs reaktioner. De va så känsliga och några grät. Kändes så konstigt för generellt gråter vi inte i vår familj :P Men det kändes bra såklart! De har visserligen fyra barnbarn sedan tidigare. 

Barnbarn är känslosamt :) Håller tummarna att du snart får avslöja för din mans föräldrar också!
  • Sanna&J
    Ludaca skrev 2014-09-03 20:28:26 följande:

Åh, vilka fina bilder! På tisdag är det vår tur :) 

Åh vad kul, är det kub?

Så många som verkar få tidiga ul också!
  • Ludaca
    Sanna&J skrev 2014-09-03 21:02:37 följande:
    Åh vad kul, är det kub?

Så många som verkar få tidiga ul också!
    Nej, det är inte KUB. Ska ringa på fredag och kolla om det finns någon tid för ett KUB, för här får vi under 35 år bara göra det i mån av tid. Men på tisdag ska jag till BM och jag frågade om vi inte kunde kika lite på henne/honom. Då avsatte hon 10 min till detta :) 
  • Sanna&J
    Ludaca skrev 2014-09-03 22:19:38 följande:

Nej, det är inte KUB. Ska ringa på fredag och kolla om det finns någon tid för ett KUB, för här får vi under 35 år bara göra det i mån av tid. Men på tisdag ska jag till BM och jag frågade om vi inte kunde kika lite på henne/honom. Då avsatte hon 10 min till detta :) 

Åh vad kul att få ta en titt!
  • Ludaca
    Sanna&J skrev 2014-09-04 16:51:46 följande:
    Åh vad kul att få ta en titt!
    Jättekul! Ser verkligen fram emot det :) Jag ringde faktiskt redan idag och frågade om det fanns någon tid för KUB-test. Det var tur att jag gjorde det idag, för jag knep den sista tiden de hade. Är så GLAD över det, för det var verkligen inte en självklarhet att jag skulle få göra det. Det blir alltså en titt hos BM på tisdag, sen KUB på torsdag. Hoppas verkligen på fina resultat. 

Är det någon som vet hur lång tid KUB tar? 
  • Sanna&J
    Ludaca skrev 2014-09-04 19:25:50 följande:

Jättekul! Ser verkligen fram emot det :) Jag ringde faktiskt redan idag och frågade om det fanns någon tid för KUB-test. Det var tur att jag gjorde det idag, för jag knep den sista tiden de hade. Är så GLAD över det, för det var verkligen inte en självklarhet att jag skulle få göra det. Det blir alltså en titt hos BM på tisdag, sen KUB på torsdag. Hoppas verkligen på fina resultat. 

Håller tummarna för dig!
  • SvanE
    Ludaca skrev 2014-09-04 19:25:50 följande:

Mitt tog ungefär 25-30 minuter, beror på hur mycket bebis hoppar runt. Min sov lite mellan sprattel så det gick bra att mäta. För min syster tog det en timme för den lilla ville inte ligga still :)
Svar på tråden BF Mars 2015