• Prill86

BF Mars 2015

Hej hej

Tänkte kolla om det fanns ngt intresse i att följas åt, vi som väntar vårt första barn i mars 2015. Dela erfarenheter etc. Har sett liknande grupper men tänkte att det kunde vara roligt att ha en grupp för oss förstföderskor.

Lite kort om mig då; 27 år o väntar mitt första. Är nu runt v.5 o hoppas såklart att allt ska gå vägen. Enligt egna beräkningar ska bebisen komma runt 11/3.

Hoppas fler vill joina!

• Svar på tråden BF Mars 2015
  • Nixe

Är det förresten någon mer som har sjukt dålig aptit? Jag är inte så himla illamående längre, kräks inte även om det är nära ibland. Men jag är aldrig hungrig. På sin höjd kan jag bli lite småsugen men jag som alltid har älskat att stå och laga mat från grunden och fixa har helt tappat all lust. Förra middagen blev det tre köttbullar nerpetade på en timme och det var typ allt. Det är som att hungern försvinner i samma sekund jag gör iordning den första tuggan? Äter pyttesmå portioner för att ens få i mig ngt alls och jag börjar bli orolig över ifall detta kan skada bebisen? Tar den näringen den behöver från mig i alla fall eller borde man göra ngt åt detta? Försöker tänka positivt och vänta ut det just nu.

• Kawinna
    Nixe skrev 2014-09-20 13:00:44 följande:

Är det förresten någon mer som har sjukt dålig aptit? Jag är inte så himla illamående längre, kräks inte även om det är nära ibland. Men jag är aldrig hungrig. På sin höjd kan jag bli lite småsugen men jag som alltid har älskat att stå och laga mat från grunden och fixa har helt tappat all lust. Förra middagen blev det tre köttbullar nerpetade på en timme och det var typ allt. Det är som att hungern försvinner i samma sekund jag gör iordning den första tuggan? Äter pyttesmå portioner för att ens få i mig ngt alls och jag börjar bli orolig över ifall detta kan skada bebisen? Tar den näringen den behöver från mig i alla fall eller borde man göra ngt åt detta? Försöker tänka positivt och vänta ut det just nu.

Bebisen får nog vad den behöver då den tar från dina förråd en vän till mig kunde heller inte äta så mycket och det gick fint. Prata med bm när du ska dit

Jag blev erbjuden fast tjänst på mitt jobb så det känns bra men chefen blev paff när jag sa att jag är gravid!
  • jempan87
    Nixe skrev 2014-09-20 13:00:44 följande:

Oj! för mig är det tvärtom, konstant hungrig och äter var 3:e timme :S jobbigt det med
  • Sanna&J
    jempan87 skrev 2014-09-21 21:17:47 följande:

Oj! för mig är det tvärtom, konstant hungrig och äter var 3:e timme :S jobbigt det med

Samma för mig, mer eller mindre hungrig hela tiden... Lite drygt men känns som det börjar bli lite bättre, eller hoppas det i alla fall :)
  • ca85rro

Jag hoppar gärna in här!

Jag är 29 år, bor i knivsta med min sambo, väntar första barnet.

Är i vecka 13+2 idag och har bf 31/3 2015 :)

• Sanna&J
    ca85rro skrev 2014-09-25 23:27:23 följande:

Jag hoppar gärna in här!

Jag är 29 år, bor i knivsta med min sambo, väntar första barnet.

Är i vecka 13+2 idag och har bf 31/3 2015 :)

Välkommen :)
  • Sanna&J

Någon som börjat känna fosterrörelser?

Jag vet det är tidigt men även fullt möjligt, har i ett par veckor känt "fjärilsfladdrande " och är helt säker på att det är lill*n. Har ett par vänner som känt samma från ca v 13 :)

• lisohl
    Sanna&J skrev 2014-09-26 14:56:39 följande:

Någon som börjat känna fosterrörelser?

Jag vet det är tidigt men även fullt möjligt, har i ett par veckor känt "fjärilsfladdrande " och är helt säker på att det är lill*n. Har ett par vänner som känt samma från ca v 13 :)

Jag kände för första gången igår kväll när jag låg och skulle sova. Så häftigt! Är i 17+4 och det är ju möjligt att det funnits tecken tidigare som jag inte har förstått. :)
  • Sanna&J
    lisohl skrev 2014-09-26 16:35:42 följande:

Jag kände för första gången igår kväll när jag låg och skulle sova. Så häftigt! Är i 17+4 och det är ju möjligt att det funnits tecken tidigare som jag inte har förstått. :)

Visst är det häftigt, fladdrandet är kanske inte så kraftig rörelse... Men jag är ju bara i v 14 (13+5) Häfigt i vilket fall som :)
  • Hoppas på bebis

Hej! Jag e ny i tråden. Gick in i vecka 15 idag så jag e beräknad i slutet av mars! Det är vårt första barn efter år av kämpande så man kan inte riktigt förstå att detta är sant å på riktigt! Jag e 41. Känns fantastiskt att höra att några redan känt av fosterrörelser i V 17!!! Hoppas jag kan känna mina så snart oxå!!!

Svar på tråden BF Mars 2015