• Prill86

BF Mars 2015

Hej hej

Tänkte kolla om det fanns ngt intresse i att följas åt, vi som väntar vårt första barn i mars 2015. Dela erfarenheter etc. Har sett liknande grupper men tänkte att det kunde vara roligt att ha en grupp för oss förstföderskor.

Lite kort om mig då; 27 år o väntar mitt första. Är nu runt v.5 o hoppas såklart att allt ska gå vägen. Enligt egna beräkningar ska bebisen komma runt 11/3.

Hoppas fler vill joina!

• Svar på tråden BF Mars 2015
  • lisohl
    Madelia skrev 2014-09-28 11:02:09 följande:

Vi tror på pojke här också :) även här helt utan någon anledning. Det bara känns så, men är ju en vild gissning egentligen :) jag blir väldigt glad vad det än är så länge allt är bra därinne såklart:)

Precis, viktigaste är ju att allt är bra, allt annat är sekundärt!
  • Ludaca
    lisohl skrev 2014-09-28 08:15:31 följande:
    Det blir ju en överraskning när man än får veta. :) Har ni någon känsla vad ni tror det är? Jag och min man tror båda att det är en pojke, ingen aning om varför egentligen. :)
    Här tror "alla" att vi väntar en liten flicka, även jag och pappan :) Har trott det från dag ett och liksom haft det tänket hela tiden, men så på senare tid har jag tänkt att det ju faktiskt KAN vara en pojke. Vi vet ju inte säkert än. RUL 20 okt, hoppas att man får veta :) Men könet spelar egentligen igen roll alls. Det är bara lustigt hur man kan ha en så stark känsla :) 
  • Sanna&J

Vi pratar också mycket om flicka, men vi vet inte heller och kommer inte ta reda på det så det blir en överraskning när det är dags :)

• irissiri

Jag hoppar gärna på nu, lite senare ön öriga. Hoppas det är ok. Väntar första barnet den 27 mars. :)

• Sanna&J
    irissiri skrev 2014-09-28 18:59:56 följande:

Jag hoppar gärna på nu, lite senare ön öriga. Hoppas det är ok. Väntar första barnet den 27 mars. :)

Välkommen och grattis! Vi väntar vårt första 28 mars
  • lisenlisen

Jag känner ingenting :( Och det syns ingenting heller. Tydligen ska livmodern vara lika stor som ett bebishuvud nu - undrar hur den kan få plats där inne utan att det syns något...

Men var på Kub för ett par veckor sedan och då såg allt bra ut, så jag är inte orolig :) Tror det börjar synas inom någon vecka eller två! Alla tror att det är en pojke - vet inte varför. Men för mig spelar det ingen roll bara han/hon mår bra. Ska ändå ta reda på det så vi kan börja förbereda med namn osv.

• irissiri
    Sanna&J skrev 2014-09-28 19:46:47 följande:
    Välkommen och grattis! Vi väntar vårt första 28 mars
    Tack :) åh, kul, var bor ni?
  • irissiri
    lisenlisen skrev 2014-09-30 07:35:55 följande:

Jag känner ingenting :( Och det syns ingenting heller. Tydligen ska livmodern vara lika stor som ett bebishuvud nu - undrar hur den kan få plats där inne utan att det syns något...

Men var på Kub för ett par veckor sedan och då såg allt bra ut, så jag är inte orolig :) Tror det börjar synas inom någon vecka eller två! Alla tror att det är en pojke - vet inte varför. Men för mig spelar det ingen roll bara han/hon mår bra. Ska ändå ta reda på det så vi kan börja förbereda med namn osv.

Håller helt med! oroar mig lite trots att det såg bra ut på KUB. Vilken vecka är du i? Vi går in i v 15 i morn (men enl KUB går vi in i v 16 på fre). Ingenting syns på mig och om jag känner riktigt noga/inbillar mig? kan jag känna kanter runt livmodern... Lite vemodigt... När ska magen börja synas för förstföderskor?
  • lisohl

Var på RUL idag. Allt såg bra ut och det var så häftigt att se att det faktiskt var nån därinne! Det var en livlig krabat så det tog ett tag innan måtten var tagna och ungen fastnat på bild. ??Beräknad bf är fortfarande första mars. Jag kommer att göra ett till ul i vecka 32 då moderkakan ligger i framvägg och dom vill kolla så att den inte lägger sig för öppningen.

• Sanna&J
    irissiri skrev 2014-09-30 10:24:22 följande:

Tack :) åh, kul, var bor ni?

Vi bor i mitten av Skåne, Höör... Flyttade från lgh i Malmö till hus här i mitten av juli :)

Var bor ni?
Svar på tråden BF Mars 2015