• Prill86

BF Mars 2015

Hej hej

Tänkte kolla om det fanns ngt intresse i att följas åt, vi som väntar vårt första barn i mars 2015. Dela erfarenheter etc. Har sett liknande grupper men tänkte att det kunde vara roligt att ha en grupp för oss förstföderskor.

Lite kort om mig då; 27 år o väntar mitt första. Är nu runt v.5 o hoppas såklart att allt ska gå vägen. Enligt egna beräkningar ska bebisen komma runt 11/3.

Hoppas fler vill joina!

• Svar på tråden BF Mars 2015
  • Sanna&J
    ulricalovisa skrev 2014-10-08 09:06:23 följande:

Hej allihop!

Hoppar in här om det är ok? Jag är gravid i vecka 18+0 och var på RUL i måndags :) Blev också flyttad en vecka bakåt och fick BF framflyttat. Har inte tagit så många magbilder än, men här är två:

Vad fin mage! Grattis och välkommen :)
  • Joohannaan

Hej jag är 22 år och bor i Västernorrland, vad härligt att hitta denna tråd med förstföderskor. Jag och min sambo försökte i 6-7 månader innan det blev plus så nu är vi jätte glad. Vi plussade i juli och har bf runt 25 mars. Jag hade tidigare illamående som började runt vecka 8 men i vecka 12 så försvann det och alla andra symtomer med och då blev jag jätte orolig. Vi bokade då in ett tidigt VUL (privat) och fick då till min förvåning se en bebis på skärmen som både viftade med armarna och gjorde volter. Det var en härlig bekräftelse på att den levde och mådde bra. På tal om magen så fick jag redan i vecka 10 köpa gravid byxor fast då var det nog tarmarna som skapade bulan men nu i vecka 17 känner man till och med livmodern nedanför naveln så nu känner jag mig gravid på riktigt. Grattis till alla som också är gravida och kul att ni är aktiva i denna tråd.

• irissiri
    Sanna&J skrev 2014-09-30 21:10:05 följande:
    Vi bor i mitten av Skåne, Höör... Flyttade från lgh i Malmö till hus här i mitten av juli :)

Var bor ni?
    Okej! Så ni har fixat med hus och allt! Mysigt!

Bor i Uppsala!
  • Sanna&J
    irissiri skrev 2014-10-13 13:27:34 följande:

Okej! Så ni har fixat med hus och allt! Mysigt!

Bor i Uppsala!

Ja vi köpte hus för vi ville ifrån stan och börja bilda familj, vi trodde det skulle ta lite längre tid att bli gravid så helt ovetande var jag gravid när vi flyttade in (hade semester samtidigt och förstod inte varför jag kände mig så trött efter flytten :)
  • Sanna&J
    Joohannaan skrev 2014-10-10 23:56:00 följande:

Hej jag är 22 år och bor i Västernorrland, vad härligt att hitta denna tråd med förstföderskor. Jag och min sambo försökte i 6-7 månader innan det blev plus så nu är vi jätte glad. Vi plussade i juli och har bf runt 25 mars. Jag hade tidigare illamående som började runt vecka 8 men i vecka 12 så försvann det och alla andra symtomer med och då blev jag jätte orolig. Vi bokade då in ett tidigt VUL (privat) och fick då till min förvåning se en bebis på skärmen som både viftade med armarna och gjorde volter. Det var en härlig bekräftelse på att den levde och mådde bra. På tal om magen så fick jag redan i vecka 10 köpa gravid byxor fast då var det nog tarmarna som skapade bulan men nu i vecka 17 känner man till och med livmodern nedanför naveln så nu känner jag mig gravid på riktigt. Grattis till alla som också är gravida och kul att ni är aktiva i denna tråd.

Grattis och välkommen :)
  • irissiri
    Sanna&J skrev 2014-10-13 20:38:53 följande:
    Ja vi köpte hus för vi ville ifrån stan och börja bilda familj, vi trodde det skulle ta lite längre tid att bli gravid så helt ovetande var jag gravid när vi flyttade in (hade semester samtidigt och förstod inte varför jag kände mig så trött efter flytten :)
    haha, härlig historia!
  • sobrio88

Har idag vart på ultraljud och allt såg fortsatt bra ut. Blev flyttad en hel dag från 15 till 14 mars :)

Svar på tråden BF Mars 2015