• Prill86

BF Mars 2015

Hej hej

Tänkte kolla om det fanns ngt intresse i att följas åt, vi som väntar vårt första barn i mars 2015. Dela erfarenheter etc. Har sett liknande grupper men tänkte att det kunde vara roligt att ha en grupp för oss förstföderskor.

Lite kort om mig då; 27 år o väntar mitt första. Är nu runt v.5 o hoppas såklart att allt ska gå vägen. Enligt egna beräkningar ska bebisen komma runt 11/3.

Hoppas fler vill joina!

• Svar på tråden BF Mars 2015
  • Ludaca

I torsdags fick vi se lilla smulan igen. Full fart där inne och sög på tummen när vi fick se henne. Helt otroligt att se. Vi fick veta att det är en liten flicka vi väntar. Jag är i vecka 21 och jag har gått upp 8 (!) kg. Men då är jag också väldigt svullen i både händer och fötter. Tror att det där är väldigt individuellt och det finns nog inget som är helt "rätt". 

• jempan87
    Ludaca skrev 2014-11-02 23:28:38 följande:

I torsdags fick vi se lilla smulan igen. Full fart där inne och sög på tummen när vi fick se henne. Helt otroligt att se. Vi fick veta att det är en liten flicka vi väntar. Jag är i vecka 21 och jag har gått upp 8 (!) kg. Men då är jag också väldigt svullen i både händer och fötter. Tror att det där är väldigt individuellt och det finns nog inget som är helt "rätt". 

Då är vi 2 har också gått upp 8 kg tycker det bara smällt till senaste veckorna! Börjar få lite panik när bm sa jag ska gå upp 12 kg under hela graviditeten :/
  • trytofindme

Jag undrar vad som är "normalt" vid den här tiden. Jag gick in i v 21 idag (20+0), och har gått upp 5 kg.

• Ludaca
    jempan87 skrev 2014-11-03 07:18:27 följande:
    Då är vi 2 har också gått upp 8 kg tycker det bara smällt till senaste veckorna! Börjar få lite panik när bm sa jag ska gå upp 12 kg under hela graviditeten :/
    Ja, det fick jag också höra av BM, men ingen av mina vänner gick upp mindre än 17 kg... Vilken vecka är du i?
  • Sanna&J
    Ludaca skrev 2014-11-02 23:28:38 följande:

Åh vad kul att få se igen, grattis till flickan :)

Skönt att höra att fler gått upp "lite mer" ... Jag har också gått upp mellan 8-10 kg, tror också det är väldigt individuellt, fick lite panik när jag såg det men insåg ganska snabbt att jag kan inte påverka det så värst mkt med tanke på att jag äter ungefär som innan och inte ngt frossande :)
  • Ludaca
    Sanna&J skrev 2014-11-03 21:01:00 följande:
    Åh vad kul att få se igen, grattis till flickan :)

Skönt att höra att fler gått upp "lite mer" ... Jag har också gått upp mellan 8-10 kg, tror också det är väldigt individuellt, fick lite panik när jag såg det men insåg ganska snabbt att jag kan inte påverka det så värst mkt med tanke på att jag äter ungefär som innan och inte ngt frossande :)
    Tack! Solig Nej, jag kände väl också lite så där "OJ!" när jag vägde mig, men bestämde mig direkt för att inte lägga allt för mycket energi på siffrorna när man ändå försöker äta helt som vanligt :)
  • Sanna&J

Magbild v. 21 (20+3)

Har idag fått konstaterat att det är foglossningar jag fått problem med de senaste veckorna, väntar nu på tid hos läkaren. Någon mer som fått problem?

• Kawinna

Tror jag kände av fogarna lite i början mendet har gett med sig. Hoppas du får bra hjälp

• Sanna&J
    Kawinna skrev 2014-11-11 13:02:11 följande:

Tror jag kände av fogarna lite i början mendet har gett med sig. Hoppas du får bra hjälp

Tack, har en superbra läkare hos barnmorskan så det känns skönt men tyvärr kan man ju inte göra så mkt åt det... Försvinner efter att bebis kommit :)

Det som antagligen blir aktuellt är sjukskrivning, har ett väldigt tungt fysiskt arbete och det ska man undvika då det förvärrar smärtan.
  • Kawinna
    Sanna&J skrev 2014-11-11 13:44:29 följande:

Tack, har en superbra läkare hos barnmorskan så det känns skönt men tyvärr kan man ju inte göra så mkt åt det... Försvinner efter att bebis kommit :)

Det som antagligen blir aktuellt är sjukskrivning, har ett väldigt tungt fysiskt arbete och det ska man undvika då det förvärrar smärtan.

Okej, hoppas det blir bättre då då iaf
Svar på tråden BF Mars 2015