• Prill86

BF Mars 2015

Hej hej

Tänkte kolla om det fanns ngt intresse i att följas åt, vi som väntar vårt första barn i mars 2015. Dela erfarenheter etc. Har sett liknande grupper men tänkte att det kunde vara roligt att ha en grupp för oss förstföderskor.

Lite kort om mig då; 27 år o väntar mitt första. Är nu runt v.5 o hoppas såklart att allt ska gå vägen. Enligt egna beräkningar ska bebisen komma runt 11/3.

Hoppas fler vill joina!

• Svar på tråden BF Mars 2015
  • sobrio88

Har idag vart på ultraljud och allt såg fortsatt bra ut. Blev flyttad en hel dag från 15 till 14 mars :)

• Ludaca
    sobrio88 skrev 2014-10-16 12:48:58 följande:

Har idag vart på ultraljud och allt såg fortsatt bra ut. Blev flyttad en hel dag från 15 till 14 mars :)

Skönt! :) Min tur på måndag! Sällan man vill att helgen ska gå fort, men nu längtar jag bara till på måndag :)
  • Joohannaan

Är det någon av er som har börjat känna fosterrörelser och vilken vecka är ni då i? Glad

• Kawinna
    Joohannaan skrev 2014-10-16 19:24:39 följande:

Är det någon av er som har börjat känna fosterrörelser och vilken vecka är ni då i? 

Jag började känna runt typ v. 16-17 kanske trodde verkligen inte att det skulle kännas så tidigt! Men nu i v. 20 känns det mer tydligt
  • Joohannaan
    Kawinna skrev 2014-10-16 19:49:41 följande:
    Jag började känna runt typ v. 16-17 kanske trodde verkligen inte att det skulle kännas så tidigt! Men nu i v. 20 känns det mer tydligt
    Men vad härligt! Hur kändes det i början? Jag har börjat ana lite småpirr i magen som att det bubblar ibland är i vecka 18 nu. Men eftersom det inte är så tydligt så vet jag inte om jag inbillar mig eller om med är min egen mage som stökar..
  • Ludaca

Är det någon av er som har börjat känna fosterrörelser och vilken vecka är ni då i? Glad

Jag är i slutet av v. 18 och känner rörelser. Det är stundvis väldigt lugnt, men så känner man små, små puffar då och då. I v. 16 kände jag som en liten fjäril. Väldigt diffus känsla och kortvarig, nu blir de allt mer tydliga. Mysigt! 
  • Sanna&J

Är det någon av er som har börjat känna fosterrörelser och vilken vecka är ni då i? 

Jag började känna väldigt tidigt, runt v 13-14 som små fjärilsfladder... Då kände jag nästan varje kväll i en vecka sen blev det lugnare. Nu är jag i v 17 och häromkvällen kände jag en liten puff :)
  • Sanna&J

Åh jag vill också på ultraljud! Tydligen har dom varit sena med utskicken till det och jag börjar nu känna mig lite otålig, går in i v 18 på söndag.

Ska till bm i morgon och lyssna på hjärtat och det ska såklart bli härligt, ska passa på och fråga efter ul också ( vi gör inte ultraljudet där utan dom har samarbete kk i Lund)

• Nixe

Är i mitten av v 18 nu och har känt små puffar. Känns lite som om någon petar en i magen fast inifrån och ut. En himla märklig med rolig känsla! :) har inte känt av ngt fladder eller så innan annars.
  • Madelia

Jag är i vecka 20 och har känt i nån vecka :) Tycker det känns starkare och starkare ju fler dagar som går :) jättemysigt!
Svar på tråden BF Mars 2015