• Prill86

BF Mars 2015

Hej hej

Tänkte kolla om det fanns ngt intresse i att följas åt, vi som väntar vårt första barn i mars 2015. Dela erfarenheter etc. Har sett liknande grupper men tänkte att det kunde vara roligt att ha en grupp för oss förstföderskor.

Lite kort om mig då; 27 år o väntar mitt första. Är nu runt v.5 o hoppas såklart att allt ska gå vägen. Enligt egna beräkningar ska bebisen komma runt 11/3.

Hoppas fler vill joina!

• Svar på tråden BF Mars 2015
  • Nixe

Äntligen titt på bebis!! :D allt såg jättefint ut, himla skönt :)

• Nixe

• Ludaca
    Nixe skrev 2014-10-24 18:00:38 följande:

Så härligt! Underbar känsla Solig
  • lisohl
    Nixe skrev 2014-10-24 18:00:38 följande:

Underbart!

Jag har i veckan känt första sparkarna när jag legat med handen på magen. Så cool känsla!
  • Kawinna

Är det någon som känner sammandragningar? Och i sådana fall hur ofta?

Har det kanske tre gånger per dag och vet inte vad som är normalt och inte...

• jempan87
    Kawinna skrev 2014-10-29 04:13:08 följande:

Hej! Jag känner också det flera dagar i veckan vissa dagar hela dagarna och andra ingenting! Om det är något allvarligt så ska man tydligen känna det sa min BM då ska man åka in direkt!
  • Madelia
    Kawinna skrev 2014-10-29 04:13:08 följande:

Jag har också, och har haft ganska länge. Några gånger om dagen, men varierar där. Vissa dagar kommer de ganska ofta och vissa mer sällan.
  • Madelia
    jempan87 skrev 2014-10-29 06:55:01 följande:
    Hej! Jag känner också det flera dagar i veckan vissa dagar hela dagarna och andra ingenting! Om det är något allvarligt så ska man tydligen känna det sa min BM då ska man åka in direkt!
    Min BM sa ungefär likadant, men det är ju samtidigt normalt med viss mängd sammandragningar. Jag tycker det är svårt att avgöra om/när det är något man borde ringa för att kolla upp eller ej?

Mina känns, men gör sällan ont. De kommer inte bara när jag anstränger mig som min BM sa var vanligt utan även när jag vilar/ är stilla.

Hur har ni andra?
  • Sanna&J

Äntligen fick vi också se vårt lilla liv! Flyttades bara bak en dag på BF, så 27 Mars sägs det :)
  • irissiri

WOW, så himla roligt att se alla RUL-bilder!! Vi har RUL på fredag. Bara jag som är livrädd?

Är rädd att barnet ska vara dött eller på något vis inte utvecklas so det ska... Har dock varit gravid massa gånger utan att få barn och är därmed "van vid" att saker och ting går åt helvete..

Kan inte ni som varit på RUL berätta lite hur det funkar? Hur länge håller det på? Kommenterar BM löpande om saker och ting ser bra ut eller ej? Annat som kan vara bra att veta för en som är rädd?

Svar på tråden BF Mars 2015