• Prill86

BF Mars 2015

Hej hej

Tänkte kolla om det fanns ngt intresse i att följas åt, vi som väntar vårt första barn i mars 2015. Dela erfarenheter etc. Har sett liknande grupper men tänkte att det kunde vara roligt att ha en grupp för oss förstföderskor.

Lite kort om mig då; 27 år o väntar mitt första. Är nu runt v.5 o hoppas såklart att allt ska gå vägen. Enligt egna beräkningar ska bebisen komma runt 11/3.

Hoppas fler vill joina!

• Svar på tråden BF Mars 2015
  • Kawinna
    sobrio88 skrev 2014-11-27 13:20:22 följande:

jag är i vecka 25 nu och allt är bara bra med pojken därinne.. däremot haft problem med njurbäcksinflammation (5 dygn på sjukhus :( ) och väldiga ryggproblem och eftersom jag har ett fysiskt och riskfyllt jobb så har jag vart sjukskriven från slutet av september tills det är dags :/ men allt verkar bra med bäbisen iaf så man får väl va glad för det :)

Usch, det lät tråkigt med sjukhus! Hoppas det blir bättre :)

Jag har gått in i v. 26 idag och känner hur den lilla lever rövare där inne! Börjat köpa på oss kläder och lite annat smått och gott. Tänkte att det kan var skönt att handla lite då och då så slipper det bli en stor summa i slutet :)
  • Sanna&J
    sobrio88 skrev 2014-11-27 13:20:22 följande:

jag är i vecka 25 nu och allt är bara bra med pojken därinne.. däremot haft problem med njurbäcksinflammation (5 dygn på sjukhus :( ) och väldiga ryggproblem och eftersom jag har ett fysiskt och riskfyllt jobb så har jag vart sjukskriven från slutet av september tills det är dags :/ men allt verkar bra med bäbisen iaf så man får väl va glad för det :)

Usch vad tråkigt! Jag är i v 23 nu och har fått problem med Foglossningar så har också blivit sjukskriven då mitt jobb är väldigt tungt fysiskt, blir lång väntan när man går hemma men huvudsaken är att bebis mår bra :)
  • Sanna&J

God Jul på er alla, hoppas ni mår bra och att alla små bebisar växer och lever loppan i magen :)

• Kawinna
    Sanna&J skrev 2014-12-18 10:35:28 följande:

God Jul på er alla, hoppas ni mår bra och att alla små bebisar växer och lever loppan i magen :)

Tack det samma!
    Mår bra förutom att jag är i en period av trötthet! Var hos bm idag och allt såg bra ut. Mäter 29 cm på sf-måttet, v. 28,  och pulsen på barnet ligger runt 150 :)
    Hur går det själv?
  • Madelia
    Kawinna skrev 2014-12-18 14:02:33 följande:
    Tack det samma!
    Mår bra förutom att jag är i en period av trötthet! Var hos bm idag och allt såg bra ut. Mäter 29 cm på sf-måttet, v. 28,  och pulsen på barnet ligger runt 150 :)
    Hur går det själv?
    Vad lika vi ligger i tid:) Är på v.28+2 och har också varit hos bm just idag. Hade 25 cm i sf-mått och pulsen låg på 140.

Även om man väl inte ska jämföra, så är det ju ändå lite kul att veta hur det ser ut för andra:)
  • Sanna&J
    Kawinna skrev 2014-12-18 14:02:33 följande:

Tack det samma!

Mår bra förutom att jag är i en period av trötthet! Var hos bm idag och allt såg bra ut. Mäter 29 cm på sf-måttet, v. 28,  och pulsen på barnet ligger runt 150 :)Hur går det själv?

Jo jag mår bara bra, förutom foglossningarna men bebis mår bra och har börjat bli en livlig en :) var hos bm förra veckan! vet inte vad sf-måttet låg på mer än att hon sa att den är perfekt inom kurvan, vår ligger också runt 150 :)
  • Kawinna
    Madelia skrev 2014-12-18 19:50:41 följande:

Vad lika vi ligger i tid:) Är på v.28+2 och har också varit hos bm just idag. Hade 25 cm i sf-mått och pulsen låg på 140.

Även om man väl inte ska jämföra, så är det ju ändå lite kul att veta hur det ser ut för andra:)

Vad roligt då måste vi ha bf väldigt samtidigt! Jag har 11/3
  • Kawinna
    Sanna&J skrev 2014-12-18 19:50:47 följande:

Jo jag mår bara bra, förutom foglossningarna men bebis mår bra och har börjat bli en livlig en :) var hos bm förra veckan! vet inte vad sf-måttet låg på mer än att hon sa att den är perfekt inom kurvan, vår ligger också runt 150 :)

Drygt med foglossning! Känner av det ibland men inte alls så farligt
  • Madelia
    Kawinna skrev 2014-12-19 12:38:03 följande:
    Vad roligt smile1.gif då måste vi ha bf väldigt samtidigt! Jag har 11/3 smile1.gif
    Jag har 9/3 :) spännande att se när de små liven tittar ut i verkligheten. Hörde någonstans att det var en väldigt liten andel som verkligen kom på bf. Om jag inte missminner mig var det runt 4% de sa, men jag kan ha fel.
  • Kawinna
    Madelia skrev 2014-12-19 22:07:25 följande:

Jag har 9/3 :) spännande att se när de små liven tittar ut i verkligheten. Hörde någonstans att det var en väldigt liten andel som verkligen kom på bf. Om jag inte missminner mig var det runt 4% de sa, men jag kan ha fel.

Ja, jag kan tänka mig att det är så! De kommer nog tidigt eller efter
Svar på tråden BF Mars 2015