• Prill86

BF Mars 2015

Hej hej

Tänkte kolla om det fanns ngt intresse i att följas åt, vi som väntar vårt första barn i mars 2015. Dela erfarenheter etc. Har sett liknande grupper men tänkte att det kunde vara roligt att ha en grupp för oss förstföderskor.

Lite kort om mig då; 27 år o väntar mitt första. Är nu runt v.5 o hoppas såklart att allt ska gå vägen. Enligt egna beräkningar ska bebisen komma runt 11/3.

Hoppas fler vill joina!

• Svar på tråden BF Mars 2015
  • Ludaca
    Sanna&J skrev 2014-11-11 12:45:34 följande:

Magbild v. 21 (20+3)

Har idag fått konstaterat att det är foglossningar jag fått problem med de senaste veckorna, väntar nu på tid hos läkaren. Någon mer som fått problem?

Fina kulan :) Krya på dig!
  • Sanna&J
    Ludaca skrev 2014-11-11 20:28:34 följande:

Fina kulan :) Krya på dig!

Tack :)
  • Joohannaan

Hej allihopa! Jag har en fråga, jag är nu i vecka 22 men för en vecka sedan började jag få sprängande smärta i brösten. Det är när jag fryser och blir kall som det gör väldigt ont. Det går över så fort man blivit varm igen om dom. Är det någon som känner igen detta?Glad

• Kawinna
    Joohannaan skrev 2014-11-14 21:56:26 följande:

Hej allihopa! Jag har en fråga, jag är nu i vecka 22 men för en vecka sedan började jag få sprängande smärta i brösten. Det är när jag fryser och blir kall som det gör väldigt ont. Det går över så fort man blivit varm igen om dom. Är det någon som känner igen detta?

Känner verkligen igen mig! Får mest ont kring bröstvårtorna. Men sjukt vad smärtsamt det kan vara :p
  • Ludaca

Funderade på om det är någon som för någon sorts "dagbok" över sin graviditet? Eller på annat sätt antecknar och dokumenterar?

• lisohl
    Ludaca skrev 2014-11-18 18:08:48 följande:

Funderade på om det är någon som för någon sorts "dagbok" över sin graviditet? Eller på annat sätt antecknar och dokumenterar?

Jag har skrivit upp vissa "stolpar", T.ex första gången jag kände fosterrörelser, första sparken osv.
  • Madelia

Nej, på det sättet har jag varit lite tråkig, för det hade kanske varit roligt att ha senare. Men min dokumentation sträcker sig till nån enstaka magbild och till och med de är väldigt få.
  • Sanna&J

Nej inte direkt, däremot har min sambo och syster ingått någon form av pakt så han rapporterar till henne om jag skulle säga ngt knäppt eller skyller ngt på bebis. Hon sitter sen och diktar ihopa små roliga berättelser riktade till bebisen.... Bland annat om när jag började känna fosterrörelser osv :)
  • Sanna&J

Nej inte direkt, däremot har min sambo och syster ingått någon form av pakt så han rapporterar till henne om jag skulle säga ngt knäppt eller skyller ngt på bebis. Hon sitter sen och diktar ihopa små roliga berättelser riktade till bebisen.... Bland annat om när jag började känna fosterrörelser osv :)
  • sobrio88

jag är i vecka 25 nu och allt är bara bra med pojken därinne.. däremot haft problem med njurbäcksinflammation (5 dygn på sjukhus :( ) och väldiga ryggproblem och eftersom jag har ett fysiskt och riskfyllt jobb så har jag vart sjukskriven från slutet av september tills det är dags :/ men allt verkar bra med bäbisen iaf så man får väl va glad för det :)

Svar på tråden BF Mars 2015