• Prill86

BF Mars 2015

Hej hej

Tänkte kolla om det fanns ngt intresse i att följas åt, vi som väntar vårt första barn i mars 2015. Dela erfarenheter etc. Har sett liknande grupper men tänkte att det kunde vara roligt att ha en grupp för oss förstföderskor.

Lite kort om mig då; 27 år o väntar mitt första. Är nu runt v.5 o hoppas såklart att allt ska gå vägen. Enligt egna beräkningar ska bebisen komma runt 11/3.

Hoppas fler vill joina!

• Svar på tråden BF Mars 2015
  • lisohl
    Kawinna skrev 2014-10-03 15:47:12 följande:

Min mage har bara "ploppat" ut de senaste veckorna! Plötsligt kom världens mage liksom. Men det är kul :)

Min mage har också ploppat på sistone. Tror det var i v 17 typ som den gick från limpa tvärs över till en bula. :)
  • Iroda

Hej!
    Jag väntar på mitt första, BF 2:a mars. Är 25 år, bor i Kungsängen, Stockholm.

• Iroda
    lisenlisen skrev 2014-10-01 08:16:22 följande:
    Jag gick in i vecka 17 idag men det är liksom helt lugnt och ingen mage - men som sagt tror det kommer snart. Googlar lite och hittar magar överallt. Men det är väl såklart så att de som inte har någon mage inte lägger ut bilder :) Det verkar vara olika när magen syns - tror inte det är onormalt att den inte syns för just en förstföderska. Det verkar bero på hur mkt magmuskler man har och om man är lång eller kort när jag googlat på det. 
    Jag hade inte heller nån synlig mage fram till nu v 18. Skulle till RUL den här veckan och undrade vad de skulle se, när det är så litet. Men det var full fart där inne!
  • sussapuff

Hej allihop!

Hoppar in här om det är ok? Jag är gravid i vecka 18+0 och var på RUL i måndags :) Blev också flyttad en vecka bakåt och fick BF framflyttat. Har inte tagit så många magbilder än, men här är två:

• Ludaca
    ulricalovisa skrev 2014-10-08 09:06:23 följande:

Hej allihop!

Hoppar in här om det är ok? Jag är gravid i vecka 18+0 och var på RUL i måndags :) Blev också flyttad en vecka bakåt och fick BF framflyttat. Har inte tagit så många magbilder än, men här är två:

Hej och välkommen! 

Kul med en till mage :) Tjusigt! 
  • Madelia
    ulricalovisa skrev 2014-10-08 09:06:23 följande:

Hej allihop!

phpYQxpv664342.jpg

Hej och grattis:)

Då ligger vi nästan lika i tiden:) och jag blev också flyttad en vecka vid RUL.
  • sussapuff
    Ludaca skrev 2014-10-08 17:18:19 följande:
    Hej och välkommen! 

Kul med en till mage :) Tjusigt! 
    Såg att du oxå har en liten kula :) syntes tydligt på mig med tidigt, men sen har det inte hänt mycket..
  • sussapuff
    Madelia skrev 2014-10-08 21:35:44 följande:
    Hej och grattis:)

Då ligger vi nästan lika i tiden:) och jag blev också flyttad en vecka vid RUL.
    Ja jag läste det längre upp :) mysigt! såg att du undrade över om man ska gå efter RUL eller de tidigare - tror RUL eftersom det sägs vara då de kan se ner exakt...
  • Madelia
    ulricalovisa skrev 2014-10-08 22:34:24 följande:
    Ja jag läste det längre upp :) mysigt! såg att du undrade över om man ska gå efter RUL eller de tidigare - tror RUL eftersom det sägs vara då de kan se ner exakt...
    Ja, det tror jag också:) tyvärr, haha. Tyckte det var lagom kul att vara i v.18 två hela veckor, men men :)
Svar på tråden BF Mars 2015