• Prill86

BF Mars 2015

Hej hej

Tänkte kolla om det fanns ngt intresse i att följas åt, vi som väntar vårt första barn i mars 2015. Dela erfarenheter etc. Har sett liknande grupper men tänkte att det kunde vara roligt att ha en grupp för oss förstföderskor.

Lite kort om mig då; 27 år o väntar mitt första. Är nu runt v.5 o hoppas såklart att allt ska gå vägen. Enligt egna beräkningar ska bebisen komma runt 11/3.

Hoppas fler vill joina!

• Svar på tråden BF Mars 2015
  • Nixe

Usch. Mitt i glädjen över den lilla går allt annat åt skogen. Stor sorg och stress och jag är nu jätterädd att mitt mående ska påverka bebisen på ngt sätt och att KUB ska ge ett dåligt resultat. Ni som gjort KUB, vad fick ni för siffror? Någon som vet om stor sorg med allt vad det innebär kan utgöra någon fara för barnet i magen? Gråter

• jempan87

Jag gjorde kubtest igår! Fick sannorlikhet 1:1900 vet inte om det är bra eller inte, blev en chock till det var 2 barn där inne enäggstvillingar!!!

• Sanna&J
    Nixe skrev 2014-09-05 13:54:41 följande:

Usch. Mitt i glädjen över den lilla går allt annat åt skogen. Stor sorg och stress och jag är nu jätterädd att mitt mående ska påverka bebisen på ngt sätt och att KUB ska ge ett dåligt resultat. Ni som gjort KUB, vad fick ni för siffror? Någon som vet om stor sorg med allt vad det innebär kan utgöra någon fara för barnet i magen?

Har ingen aning om det kan vara ngn fara för barnet, beror säkert hur sorgen ter sig men skulle gissa att det krävs ganska mkt innan det ska vara ngn fara. stressa ska du ju såklart försöka att undvika, hoppas du mår bättre snart!
  • Sanna&J
    jempan87 skrev 2014-09-05 14:21:20 följande:

Jag gjorde kubtest igår! Fick sannorlikhet 1:1900 vet inte om det är bra eller inte, blev en chock till det var 2 barn där inne enäggstvillingar!!!

oj, förstår att det blev en chock att få reda på det! Grattis till två små liv!

hur känns det?
  • Ludaca
    SvanE skrev 2014-09-04 21:16:01 följande:
    Mitt tog ungefär 25-30 minuter, beror på hur mycket bebis hoppar runt. Min sov lite mellan sprattel så det gick bra att mäta. För min syster tog det en timme för den lilla ville inte ligga still :)
    Tack för svar! 30-60 min räknar jag med då. Vi får se! :) 
    Sanna&J skrev 2014-09-04 20:48:51 följande:
    Håller tummarna för dig!
    Tack!! :)

Grattis! Vad roligt! :)

• Kawinna

Oj, vad roligt! Grattis
  • lisenlisen

Jo det är bra! Grattis till två! Gud vad spännande <3 <3 <3 Vill också!! 
  • Ludaca

Idag gjorde vi KUB-testet och fin fin-fina resultat! 1/2810 på Downs och 1/3039 på de två andra kromosomfelen. Bebis var dessutom en hel vecka äldre än vi hela tiden trott, så nu har jag fått BF beräknat till 21/3 istället för 28/3. Allt såg fint ut och h*n är så livlig där inne! LYCKA! Solig

Hur går det för er andra? 
  • Madelia
    Ludaca skrev 2014-09-11 16:21:39 följande:

Idag gjorde vi KUB-testet och fin fin-fina resultat! 1/2810 på Downs och 1/3039 på de två andra kromosomfelen. Bebis var dessutom en hel vecka äldre än vi hela tiden trott, så nu har jag fått BF beräknat till 21/3 istället för 28/3. Allt såg fint ut och h*n är så livlig där inne! LYCKA! Solig

Åh så fin liten :)

Här händer inte så mycket förutom att magen växer lite faktiskt, men det beror förmodligen även på att jag äter mer än vanligt ;) annars är jag lite trött och utöver det känner jag ingenting.

Vi har RUL 30/9, ska bli jättespännande att få veta vad det är därinne:) jag har en känsla av att det är en pojke, helt utan anledning dock. Haha.
  • Nixe
    Ludaca skrev 2014-09-11 16:21:39 följande:

Idag gjorde vi KUB-testet och fin fin-fina resultat! 1/2810 på Downs och 1/3039 på de två andra kromosomfelen. Bebis var dessutom en hel vecka äldre än vi hela tiden trott, så nu har jag fått BF beräknat till 21/3 istället för 28/3. Allt såg fint ut och h*n är så livlig där inne! LYCKA! 

Grattis! Och vad kul! Då är vi beräknade till samma dag :) var och gjorde kub igår och blev så glad av att se hjärtat slå. Bebisen var i perfekt pose så undersökningen tog "tyvärr" bara typ 10 minuter, haha. Glömde be om bilder men de från förra veckan var tydligare så det kändes lite sak samma. Nästa titt blir inte förrän i v 20 pga mitt schema. Fick 1:20000 på alla tre tritomier så det var skönt med lite goda nyheter. Var första gången sambon såg bebisen "live" också så det blev nog lite mer verkligt för honom också nu. Meddelade chefen idag också vilket gick jättebra ändå så jag känner mig tusen kilo lättare nu. Äntligen lite medvind!
Svar på tråden BF Mars 2015