Inlägg från: jempan87 |Visa alla inlägg
  • jempan87

BF Mars 2015

Jag hoppar också in i denna tråd. BF 19 mars. Bor i stockholm 27 år och första barnet. =) 
    Symtom: svullen mage, samt mer hungrig lite illamående om jag blir för hungrig, annars är allt toppen. Var på inskrivning i Tisdags. Men något som jag funderarde på efter var att bm inte tog något urinprov endast blodprov, har läst att de brukar ta urinprov någon annan som varit med om det?

• jempan87
    Ludaca skrev 2014-08-16 16:15:21 följande:

Hur tänker ni kring KUB? Ska ni göra det? 

Hej! Jag ska göra KUB testet har fått tid 4 september, känns bra att kolla upp tycker jag! :)
  • jempan87
    Nixe skrev 2014-08-16 17:23:20 följande:

Jag ska göra det. Är dock minst rädd för trisomi 21 utan mer rädd för de andra två... Tycker fokus hamnat väldigt mycket kring down här på forumet sista tiden (och folk blir verkligen helt galna, läser man trådarna tappar man nästan hoppet om mänskligheten) men ingen verkar ha koll alls på vad trisomierna 18 och 13 innebär, trots att de är bra mycket hemskare.

Ja jag har också läst massa om trimosomi 13 och 18 det är ju verkligen katastrof barnen lever inte länge då har läst om flera som fött barn och inte har någon aning om att deras barn varit sjuka och fått diagnosen när ungen kommit ut så har den bara levt några dagar, på kub får man bara sannorlighet vet ni när man kan se om något verkligen är fel?
  • jempan87
    Kawinna skrev 2014-08-18 15:20:46 följande:

Var på inskrivning idag och bf är 11/3 tråkigt nog så har jag antagligen fått graviditetsdiabetes. ..

Nej men usch stackare har du redan fått det :/ vad hade du får sockervärde då?
  • jempan87

Jag gjorde kubtest igår! Fick sannorlikhet 1:1900 vet inte om det är bra eller inte, blev en chock till det var 2 barn där inne enäggstvillingar!!!

• jempan87
    Nixe skrev 2014-09-20 13:00:44 följande:

Är det förresten någon mer som har sjukt dålig aptit? Jag är inte så himla illamående längre, kräks inte även om det är nära ibland. Men jag är aldrig hungrig. På sin höjd kan jag bli lite småsugen men jag som alltid har älskat att stå och laga mat från grunden och fixa har helt tappat all lust. Förra middagen blev det tre köttbullar nerpetade på en timme och det var typ allt. Det är som att hungern försvinner i samma sekund jag gör iordning den första tuggan? Äter pyttesmå portioner för att ens få i mig ngt alls och jag börjar bli orolig över ifall detta kan skada bebisen? Tar den näringen den behöver från mig i alla fall eller borde man göra ngt åt detta? Försöker tänka positivt och vänta ut det just nu.

Oj! för mig är det tvärtom, konstant hungrig och äter var 3:e timme :S jobbigt det med
  • jempan87
    Kawinna skrev 2014-10-29 04:13:08 följande:

Är det någon som känner sammandragningar? Och i sådana fall hur ofta?

Har det kanske tre gånger per dag och vet inte vad som är normalt och inte...

Hej! Jag känner också det flera dagar i veckan vissa dagar hela dagarna och andra ingenting! Om det är något allvarligt så ska man tydligen känna det sa min BM då ska man åka in direkt!
  • jempan87
    Ludaca skrev 2014-11-02 23:28:38 följande:

I torsdags fick vi se lilla smulan igen. Full fart där inne och sög på tummen när vi fick se henne. Helt otroligt att se. Vi fick veta att det är en liten flicka vi väntar. Jag är i vecka 21 och jag har gått upp 8 (!) kg. Men då är jag också väldigt svullen i både händer och fötter. Tror att det där är väldigt individuellt och det finns nog inget som är helt "rätt". 

Då är vi 2 har också gått upp 8 kg tycker det bara smällt till senaste veckorna! Börjar få lite panik när bm sa jag ska gå upp 12 kg under hela graviditeten :/
  • jempan87

Min dotter hade bråttom till världen kom 9 veckor för tidigt skulle ha fötts om 1 vecka men kom i Januari istället ;) lycka till allihopa lyckan när barnet är ute är fantastiskt :)

Svar på tråden BF Mars 2015