• Prill86

BF Mars 2015

Hej hej

Tänkte kolla om det fanns ngt intresse i att följas åt, vi som väntar vårt första barn i mars 2015. Dela erfarenheter etc. Har sett liknande grupper men tänkte att det kunde vara roligt att ha en grupp för oss förstföderskor.

Lite kort om mig då; 27 år o väntar mitt första. Är nu runt v.5 o hoppas såklart att allt ska gå vägen. Enligt egna beräkningar ska bebisen komma runt 11/3.

Hoppas fler vill joina!

• Svar på tråden BF Mars 2015
  • Ludaca
    Sanna&J skrev 2014-08-30 09:23:52 följande:
    Mina symtom har börjat avta lite, dock medicineras jag mot mitt illamående och är sjukskriven ett par veckor till. Vet inte om bm kan lyssna på hjärtljudet, men om jag förstod min bm rätt så kan man inte det förrän v 16 så jag har fått tid till det 17/10... Lång väntan innan man får höra eller se det lilla livet!

Ngn som drömt om bebisen? Själv drömde jag att jag födde en son för en vecka sedan.
    Har också drömt att jag fick en son och han var på pricken lik pappa. Men jag har ända sen början tänkt att det är en liten tjej där inne, så jag blev förvånad i drömmen Skrattande
  • Sanna&J
    Ludaca skrev 2014-08-30 10:08:07 följande:

Har också drömt att jag fick en son och han var på pricken lik pappa. Men jag har ända sen början tänkt att det är en liten tjej där inne, så jag blev förvånad i drömmen 

Hehe, ja jag har också tänkt tjej :) Har ni tänkt ta reda på kön?

Vi vill inte veta innan, spännande med överraskning :)
  • Ludaca
    Sanna&J skrev 2014-08-30 10:40:44 följande:
    Hehe, ja jag har också tänkt tjej :) Har ni tänkt ta reda på kön?

Vi vill inte veta innan, spännande med överraskning :)
    Vad roligt! Blir spännande att se om vi hade rätt. Hoppas att allt går bra bara! Vi hade också en liten tanke i början om att inte ta reda på könet, men jag tror inte att vi kommer kunna hålla oss :) 
  • Nixe
    Ludaca skrev 2014-08-29 22:41:19 följande:

Jag tyckte också att jag kände mig lite illamående idag igen, men det är verkligen inte som det har varit. Jag har inte pratat med någon förutom min mamma som säger att hon kände likadant i perioder när hon var gravid. Jag går in i vecka 11 imorgon och ska på inskrivning 9:e sept. Kommer då, om allt går som det ska, vara i v. 12+3. Jag har också funderat på om bm kan lyssna på hjärtljuden och jag tror att det ska gå, men jag vet inte om dem gör det under inskrivningen? Du kanske kan uppdatera mig om det eftersom du ska dit innan mig. 

Lycka till! 

Är på väg till inskrivningen nu (11+0 idag) och ska se om hon vill försöka att kolla efter hjärtljud. Annars för jag bita ihop i en vecka till. Har plötsligt drabbats av illamående till och från nu, inte så man kräks men man känner sig typ åksjuk? Har nog aldrig blivit så glad över finnar och kräkkänslor förut, haha ;) håll tummarna för mig!
  • Nixe
    Ludaca skrev 2014-08-30 10:08:07 följande:

Har också drömt att jag fick en son och han var på pricken lik pappa. Men jag har ända sen början tänkt att det är en liten tjej där inne, så jag blev förvånad i drömmen 

Vad kul att fler har en liten känsla för vad det kan bli för något :) själv är jag helt övertygad om att det kommer att bli en pojke, skulle nog bli helt ställd om ngt annat kom ut :p
  • lisenlisen

Berättade för min familj i lördags. Pappa fyllde jämna år så hela familjen var samlade. Jag höll ett tal där allting rimmade. Han fick en resa till ett speciellt ställe (där min bror bor) från oss i familjen. Ni kan se sista stycket ur talet nedan (Vi bodde även ihop nyligen så första meningen syftar på det)

Snart får du stå ut med mig igen, till X vi ska nämligen.
    Hälsa på X, se historiska saker och glida på stan. 
    Ditt resesällskap blir mamma, jag, X och ditt kommande barnbarn. 

Ni skulle ha sett reaktionerna! Har filmat det också :)

Hoppas det går bra för er alla. Är i v 12 (11+6) så imorgon går jag in i v 13 och allting känns bra hittills. Mådde väldigt illa förra veckan men det verkar dock ha blivit lindrigare. Får det under eftermiddagarna och kvällarna, någon som känner igen sig? 

Blir så himla åksjuk på väg hem från jobbet. Vet ni om åksjukeband funkar? Ni vet de man har på handlederna. 

• Nixe

Allt såg bra ut! :D grät nästan lite av glädje när jag fick se hjärtat slå och en liten hand vifta omkring (det var för tidigt för hjärtljud men de gjorde ett snabbt UL). Tre dagar äldre blev han också så nu är jag i 11+3. Tror inte det går att bifoga bild från mobilen annars slänger jag in den ikväll om någon vill se :) himla häftigt vad tydligt allt syns trots att bebisen är som en liten kiwi!

• SvanE
    Nixe skrev 2014-09-02 12:20:09 följande:

Allt såg bra ut! :D grät nästan lite av glädje när jag fick se hjärtat slå och en liten hand vifta omkring (det var för tidigt för hjärtljud men de gjorde ett snabbt UL). Tre dagar äldre blev han också så nu är jag i 11+3. Tror inte det går att bifoga bild från mobilen annars slänger jag in den ikväll om någon vill se :) himla häftigt vad tydligt allt syns trots att bebisen är som en liten kiwi!

Åh vad roligt! :D Är på väg och ska göra KUB nu, 12+0 idag, spännande!
  • Nixe
    SvanE skrev 2014-09-02 12:25:43 följande:

Åh vad roligt! :D Är på väg och ska göra KUB nu, 12+0 idag, spännande!

Lycka till!! De sa att de kunde göra KUB redan idag om jag ville eftersom han var så stor ändå men eftersom min sambo inte var med så blir det nästa vecka. Lämnade blodproverna idag iaf. Nu börjar det kännas riktigt spännande faktiskt, pirrar lite i magen :)
  • sobrio88

Idag har vi vart iväg och gjort KUB-test. Det var låg sannolikhet för att det skulle vara nåt så det var gött. Men vilken känsla att få se den lilla där inne, nu känns det mer på riktigt. Längtar till nästa ultraljud som är 16 oktober Skrattande

Svar på tråden BF Mars 2015