Inlägg från: Joohannaan |Visa alla inlägg
  • Joohannaan

BF Mars 2015

Hej jag är 22 år och bor i Västernorrland, vad härligt att hitta denna tråd med förstföderskor. Jag och min sambo försökte i 6-7 månader innan det blev plus så nu är vi jätte glad. Vi plussade i juli och har bf runt 25 mars. Jag hade tidigare illamående som började runt vecka 8 men i vecka 12 så försvann det och alla andra symtomer med och då blev jag jätte orolig. Vi bokade då in ett tidigt VUL (privat) och fick då till min förvåning se en bebis på skärmen som både viftade med armarna och gjorde volter. Det var en härlig bekräftelse på att den levde och mådde bra. På tal om magen så fick jag redan i vecka 10 köpa gravid byxor fast då var det nog tarmarna som skapade bulan men nu i vecka 17 känner man till och med livmodern nedanför naveln så nu känner jag mig gravid på riktigt. Grattis till alla som också är gravida och kul att ni är aktiva i denna tråd.

• Joohannaan

Är det någon av er som har börjat känna fosterrörelser och vilken vecka är ni då i? Glad

• Joohannaan
    Kawinna skrev 2014-10-16 19:49:41 följande:
    Jag började känna runt typ v. 16-17 kanske trodde verkligen inte att det skulle kännas så tidigt! Men nu i v. 20 känns det mer tydligt
    Men vad härligt! Hur kändes det i början? Jag har börjat ana lite småpirr i magen som att det bubblar ibland är i vecka 18 nu. Men eftersom det inte är så tydligt så vet jag inte om jag inbillar mig eller om med är min egen mage som stökar..
  • Joohannaan
    irissiri skrev 2014-10-29 15:33:20 följande:

En fråga:

Hur mycket har ni gått upp i vikt? Jag är i v 19 (20 på fre) och har bara gått upp 2-3 kg... Kan detta vara normalt??? Äter som jag gjorde innan graviditeten och har intr spytt något.

Jag är i vecka 19 (18+6) och har gått upp 4 kilo äter också som jag gjorde innan jag blev gravid. Om man läser i familjelivs app så står det på vecka 17 att det är normalt att ha gått upp runt 2-5 kilo så du behöver nog inte vara orolig :)
  • Joohannaan

Hej allihopa! Jag har en fråga, jag är nu i vecka 22 men för en vecka sedan började jag få sprängande smärta i brösten. Det är när jag fryser och blir kall som det gör väldigt ont. Det går över så fort man blivit varm igen om dom. Är det någon som känner igen detta?Glad

Svar på tråden BF Mars 2015