• Anonym (Ensam vårdnadshavare)

Får han stå sitt kast och jag har ryggen fri!?

Om jag inte nekar ett umgänge inom en snar framtid (på fredag) men det blir ändrade planer angående hans upphämtningsställe av barnen så han får köra 4 mil extra och hämta hos mina föräldrar som han avskyr, då kan väl inte det ses som umgängessabotage?
    Han har sen lång tillbaka vetatill om att jag är beräknad att föda i den vevan och nu ser det ut som att jag/vi högst troligt inte kommer att vara hemma vid tillfälle.
    Han är så snabb med att gnälla på mig vid minsta lilla och kommer väl att kräva att mina föräldrar ska lösa det genom att lämna på vanliga ställe men det känns inte rimligt att han ska kunna kräva något sådant och dessutom så vet jag inte ens om mamma har bilen hemma?

Kan man resonera som så att om han inte hämtar dom på det andra upphämtningsstället så får han stå sitt kast för barnen har ändå sagt att dom inte vill fara iväg när bebisen ska födas????

• Svar på tråden Får han stå sitt kast och jag har ryggen fri!?
  • Anonym (....)
    Anonym (Ensam vårdnadshavare) skrev 2014-07-01 14:01:43 följande:

Så länge inte barnen blivit utsatta för våld så finns det ingenting jag kan göra har jag fått höra.

Att barn får bevittna våld jämställd med att barnen blir utsatta. Det vet alla som arbetar med barn( lärare, läkare och polis)

Så läkaren, läraren och polisen begår alla stort tjänstefel som inte har anmält! Deras anmälningspliktig är mycket sträng.

Så antingen så överdriver du eller så begår alla dessa människor ett stort tjänstefel som låter detta fortsätta. Om du verkligen tror att barnen far illa hos honom så förstår jag fortfarande varför du inte gått vidare? Allt är mycket underligt, en mamma som tror att sina barn far illa med anmäler inte pga nåt hon hört?

Om barnen verkligen far illa hos honom så borde alla tjänstemän som du varit i kontakt med anmält (speciellt då dom sagt till dig att dom bevittnat skadorna hos barnen). Dom bryter mot lagen annars.

Om barnen inte far illa där så ska du inte gå runt och säga så och inte försvåra umgänge.

Så anmäl idag! Ring dina vittnen (polisen, läraren psykologen, och läkaren) och påminn dom om deras anmälningsplikt och säg att du nu vill då vidare. Då slipper dina barn utsättas och skadas mer. Ring omedelbart om du bryr dig om dina barn.
    Nerfherder skrev 2014-07-01 14:16:44 följande:

Vem har sagt det till dig? Har du försökt ta reda på egna fakta?

Du skulle bara veta så mycket jag har googlat runt på detta område, haft kontakt med fr, mailat med advokater och dylikt men så länge barnen inte blivit utsatta för våld så har jag inte mycket att vinna på att dra igång någonting.

Visst, har fått rådet att kontakta soc för en utredning men vet att dom inte skulle hitta något fel eftersom han vet hur man spelar folk och skulle aldrig visa en negativ sida utåt. Sen så vill jag skydda barnen från att bli utpekade på sin nya skola eftersom det även blir kontakter där. Det känns som att jag har tillräckligt med Bup, skolkontakter iom ena barnets behov av särskilt stöd, ett nytt barn på g osv. Jag orkar helt enkelt inte utan har väl egentligen väntat på att barnen ska säga ifrån själva att dom inte vill åka till honom eftersom det ska lyssnas mer på deras önskemål ju äldre de blir.
  • Anonym (varför?)

Varför kan inte dina föräldrar vara med barnen hemma hos er och lämna barnen där överlämnandet brukar ske? (eftersom du inte svarar på den frågan, som ställts flera gånger, så förutsätter jag att något är i vägen).

I övrigt håller jag med de andra. Det är tyvärr så att det inte är pappans problem att du är gravid och ska föda. Du får lösa problemet helt enkelt. Hos oss har vi tom blivit tvungna att sända iväg barnen till den andra föräldern trots att de legat hemma och spytt. Umgänget skulle ske punkt slut (advokater var inblandade då)! Tål att diskuteras om det var till barnens bästa att göra en resa på 10 timmar med magsjuka, men det är tydligen så det fungerar.

• Anonym (....)
    Anonym (Ensam vårdnadshavare) skrev 2014-07-01 14:34:36 följande:

Du skulle bara veta så mycket jag har googlat runt på detta område, haft kontakt med fr, mailat med advokater och dylikt men så länge barnen inte blivit utsatta för våld så har jag inte mycket att vinna på att dra igång någonting.

Visst, har fått rådet att kontakta soc för en utredning men vet att dom inte skulle hitta något fel eftersom han vet hur man spelar folk och skulle aldrig visa en negativ sida utåt. Sen så vill jag skydda barnen från att bli utpekade på sin nya skola eftersom det även blir kontakter där. Det känns som att jag har tillräckligt med Bup, skolkontakter iom ena barnets behov av särskilt stöd, ett nytt barn på g osv. Jag orkar helt enkelt inte utan har väl egentligen väntat på att barnen ska säga ifrån själva att dom inte vill åka till honom eftersom det ska lyssnas mer på deras önskemål ju äldre de blir.

Om du nu inte orkar ta itu med dina barns säkerhet så gissar jag att dom inte tar nån skada av att vara hos sin pappa. Hade dom tagit skada så hade du förhoppningsvis " orkat" kämpa för dina barn. ;)
    Anonym (varför?) skrev 2014-07-01 14:35:29 följande:

Varför kan inte dina föräldrar vara med barnen hemma hos er och lämna barnen där överlämnandet brukar ske? (eftersom du inte svarar på den frågan, som ställts flera gånger, så förutsätter jag att något är i vägen).

I övrigt håller jag med de andra. Det är tyvärr så att det inte är pappans problem att du är gravid och ska föda. Du får lösa problemet helt enkelt. Hos oss har vi tom blivit tvungna att sända iväg barnen till den andra föräldern trots att de legat hemma och spytt. Umgänget skulle ske punkt slut (advokater var inblandade då)! Tål att diskuteras om det var till barnens bästa att göra en resa på 10 timmar med magsjuka, men det är tydligen så det fungerar.

Mina föräldrar tåler inte honom och vill helst av allt inte se honom igen överhuvudtaget.
  • Anonym (varför?)
    Anonym (Ensam vårdnadshavare) skrev 2014-07-01 14:43:59 följande:
    Mina föräldrar tåler inte honom och vill helst av allt inte se honom igen överhuvudtaget.
    Så det skulle vara anledningen till varför han måste hämta de hos dina föräldrar och inte på vanliga platsen? Då får du nog byta barnvakt. I annat fall, för barnens skull får de bita sig hårt i tungan, le och lämna barnen på den vanliga platsen. Hur svårt kan det vara? Alla kan inte älska alla, men man kan uppföra sig som vuxna människor för barnens skull.
  • Almina

Om barnen inte mår bra av umgänget med sin pappa så tycker jag absolut att du ska ta tag i, och försöka lösa det. Barnen börjar ju bli så stora att det bör tas ganska mycket hänsyn till vad de vill också.

För att förbättra dina chanser, och inte ge pappan något att hacka på, så är det nog bäst att du sköter din del så bra det bara går. Du har ju fått flera möjliga förslag i tråden. Funkar inte något av det här?:

1. Lämna barnen hos pappan efter kl 20 på torsdagen

2. Lämna barnen hos pappan på fredagen, innan ni åker till sjukhuset

3. Dina föräldrar passar barnen hos er och lämnar dem på den plats där pappan brukar hämta dem

4. Dina föräldrar/någon annan släkting till dig/en vän till dig hämtar barnen hos dina föräldrar och lämnar dem där pappan hämtar dem

Anonym (....) skrev 2014-07-01 14:38:49 följande:

Om du nu inte orkar ta itu med dina barns säkerhet så gissar jag att dom inte tar nån skada av att vara hos sin pappa. Hade dom tagit skada så hade du förhoppningsvis " orkat" kämpa för dina barn. ;)

Det var det fräckaste! Jag har uppfostrat mina barn utan hans hjälp i snart 8 år, har fått genomgå bup-utredningar, psykologer, sjukvård, skolhälsovård osv så att säga att jag inte kämpar för mina barn är bullshit men en människa orkar inte hur mycket som helst.

Nu sitter jag här höggravid så låt mig för i helvete ha tillåtelse att inte "orka" mer just nu.

Dessutom så kom detta åter upp till ytan för ett halvår sedan för innandess så hade han lovat mig dyrt och heligt att han gick att lita på och att han inte var våldsam längre. Jag hoppades väl så innerligt att jag gick på det. Sen så kommer då flickvännen och berättar hur han sig de senaste åren.
  • Anonym (....)
    Anonym (Ensam vårdnadshavare) skrev 2014-07-01 14:55:02 följande:

Det var det fräckaste! Jag har uppfostrat mina barn utan hans hjälp i snart 8 år, har fått genomgå bup-utredningar, psykologer, sjukvård, skolhälsovård osv så att säga att jag inte kämpar för mina barn är bullshit men en människa orkar inte hur mycket som helst.

Nu sitter jag här höggravid så låt mig för i helvete ha tillåtelse att inte "orka" mer just nu.

Dessutom så kom detta åter upp till ytan för ett halvår sedan för innandess så hade han lovat mig dyrt och heligt att han gick att lita på och att han inte var våldsam längre. Jag hoppades väl så innerligt att jag gick på det. Sen så kommer då flickvännen och berättar hur han sig de senaste åren.

Men du måste hålla med om att det låter väldigt underligt. Att polisen säger att det är skadligt för barnen att umgås med pappan, lärarna säger att det skadar barnen att umgås med pappa, psykologen säger det samma och läkaren säger också att det skadar barnen att umgås med pappa. Och du anmäler inte?

Polisen som har anmälningsplikt när barn far illa anmäler inte (dom måste anmäla misstanken även om barnet och båda föräldrarna vägrar anmäla eller vittna) ?! Läraren med sin anmälningsplikt anmäler inte och läkaren med sin stränga anmälningsplikt anmäler inte?! Detta är ALLA personer som är SKYLDIGA att anmäla när det ens finns minsta pyttelilla misstanke om att barn far illa. Annars bryter dom mot lagen. Dom står och säger till dig att det är skadligt för barnen att vara med pappan men ingen anmäler detta. Inte du heller. Du ber inte ens om en utredning. Tala om att barnen blir svikna av alla vuxna..

Eller är det så att dom har det rätt bra hos pappa?
  • Piala
    Anonym (Ensam vårdnadshavare) skrev 2014-07-01 14:43:59 följande:
    Det kan ju inte vara anledningen. Om du vill han ska hämta barnen hemma hos dina föräldrar träffar dem honom ändå....
Svar på tråden Får han stå sitt kast och jag har ryggen fri!?