• Almina

Får han stå sitt kast och jag har ryggen fri!?

Om barnen inte mår bra av umgänget med sin pappa så tycker jag absolut att du ska ta tag i, och försöka lösa det. Barnen börjar ju bli så stora att det bör tas ganska mycket hänsyn till vad de vill också.

För att förbättra dina chanser, och inte ge pappan något att hacka på, så är det nog bäst att du sköter din del så bra det bara går. Du har ju fått flera möjliga förslag i tråden. Funkar inte något av det här?:

1. Lämna barnen hos pappan efter kl 20 på torsdagen

2. Lämna barnen hos pappan på fredagen, innan ni åker till sjukhuset

3. Dina föräldrar passar barnen hos er och lämnar dem på den plats där pappan brukar hämta dem

4. Dina föräldrar/någon annan släkting till dig/en vän till dig hämtar barnen hos dina föräldrar och lämnar dem där pappan hämtar dem

• Almina

Vad skrev du i sms:et? Att barnen vill byta helg och att pappan annars får hämta hos dina föräldrar?

Om han inte har svarat än så tycker jag inte att han kan komma och klaga nu. Om han hade något emot det så hade han ju kunnat säga något om det på en gång. Däremot så vore det ju kanske bra att veta om han tänker hämta barnen eller ej... Men du bör i alla fall inte få några problem med att du skulle försvåra umgänget, lite beroende på hur sms:et var formulerat kanske...

Svar på tråden Får han stå sitt kast och jag har ryggen fri!?