• Anonym (Ensam vårdnadshavare)

Får han stå sitt kast och jag har ryggen fri!?

Om jag inte nekar ett umgänge inom en snar framtid (på fredag) men det blir ändrade planer angående hans upphämtningsställe av barnen så han får köra 4 mil extra och hämta hos mina föräldrar som han avskyr, då kan väl inte det ses som umgängessabotage?
    Han har sen lång tillbaka vetatill om att jag är beräknad att föda i den vevan och nu ser det ut som att jag/vi högst troligt inte kommer att vara hemma vid tillfälle.
    Han är så snabb med att gnälla på mig vid minsta lilla och kommer väl att kräva att mina föräldrar ska lösa det genom att lämna på vanliga ställe men det känns inte rimligt att han ska kunna kräva något sådant och dessutom så vet jag inte ens om mamma har bilen hemma?

Kan man resonera som så att om han inte hämtar dom på det andra upphämtningsstället så får han stå sitt kast för barnen har ändå sagt att dom inte vill fara iväg när bebisen ska födas????

• Svar på tråden Får han stå sitt kast och jag har ryggen fri!?
  • yodi
    Anonym (Å) skrev 2014-07-02 15:46:15 följande:
    Gamla nog att få bestämma själva om de ska träffa sin pappa eller inte, men för små att lämnas hemma när pappa jobbar.... Mycket märkligt.

Varför ska han höra av sig när han vet att det är hans helg? Du har ingen rätt att bara ställa in. Om jag var han så skulle jag förutsätta att det blir umgänge som vanligt eftersom jag inte sagt okej till en ändring...
    hon har inte ställt in, han får bara hämta dom på ett annat ställe, vilket jag tycker är tämligen rimligt i det här fallet.
  • Tjofaderittan hambo
    Anonym (Å) skrev 2014-07-02 15:46:15 följande:
    Gamla nog att få bestämma själva om de ska träffa sin pappa eller inte, men för små att lämnas hemma när pappa jobbar.... Mycket märkligt.

Varför ska han höra av sig när han vet att det är hans helg? Du har ingen rätt att bara ställa in. Om jag var han så skulle jag förutsätta att det blir umgänge som vanligt eftersom jag inte sagt okej till en ändring...
    Ok, så du tycker att TS ska tacka nej till sin tid för kejsarsnitt och därmed riskera att barnet föds i säte och både hon och barnet utsätts för risk för att pappan inte orkar svara på sms och inte heller orkar köra den extra bit det innebär att hämta på annan plats?
    Han vill inte heller byta helg.
  • Anonym (Å)
    yodi skrev 2014-07-02 16:51:18 följande:
    hon har inte ställt in, han får bara hämta dom på ett annat ställe, vilket jag tycker är tämligen rimligt i det här fallet.
    Hon har ställt in för hon vet att han ska hämta på orten där hon bor. Hon vet att han inte vill åka till hennes föräldrar. Hon vet att han inte vill/kan åka 8 mil extra.

Det rimliga vore om Ts föräldrar kom till hennes hem och stannade över dagen med barnen, tills pappan kom hem.
  • Eadgithe
    Anonym (Å) skrev 2014-07-02 17:08:20 följande:
    Hon har ställt in för hon vet att han ska hämta på orten där hon bor. Hon vet att han inte vill åka till hennes föräldrar. Hon vet att han inte vill/kan åka 8 mil extra.

Det rimliga vore om Ts föräldrar kom till hennes hem och stannade över dagen med barnen, tills pappan kom hem.

Eh... nja? Det rimliga hade varit om pappan svarat och försökt att lösa detta lämningsproblem tillsammans med Ts. I nuläget så har hon gjort allt hon kan och han får stå sitt kast (som uppkommit i.o.m. bristen på kommunikation från hans sida) och ta barnen någon annan helg. Ts har försökt och ska till sjukhuset imorgon. Hon ska inte behöva tänka mer på skiten som uppkommit genom hans dåliga framförhållning. Därtill så är det respektlöst av honom gentemot barnen då de inte ska behöva bli omkringschasade för att han inte kan styra upp saker och kommunicera som en vuxen individ.

• Anonym (Å)
    Eadgithe skrev 2014-07-02 17:39:23 följande:

Eh... nja? Det rimliga hade varit om pappan svarat och försökt att lösa detta lämningsproblem tillsammans med Ts. I nuläget så har hon gjort allt hon kan och han får stå sitt kast (som uppkommit i.o.m. bristen på kommunikation från hans sida) och ta barnen någon annan helg. Ts har försökt och ska till sjukhuset imorgon. Hon ska inte behöva tänka mer på skiten som uppkommit genom hans dåliga framförhållning. Därtill så är det respektlöst av honom gentemot barnen då de inte ska behöva bli omkringschasade för att han inte kan styra upp saker och kommunicera som en vuxen individ.

Nej? Det rimliga hade varit att Ts förstod att hon har en överenskommelse att följa, och sett till att lösa problemet så att barnen kunde hämtas i sitt hem, i vanlig ordning. Men hon vill inte.
  • Anonym (Ensam vårdnadshavare)

Han har fortfarande inte svarat så nu har vi bestämt att vi ska lämna barnen hos mina föräldrar imorgonkväll så att dom slipper att dras upp så tidigt på fredagmorgon.

Någon ifrågasatte varför han skulle höra av sig öht när det är hans helg och på det så kan jag svara, för att han alltid gör det annars för att bekräfta tid. Inte ens det har han ju gjort så något skumt är det men nu struntar jag i honom, han ska inte få förstöra födelsen av vårat nya barn. Skulle han höra av sig nu så tänker jag inte svara. Han har ställt till tillräckligt med skada i våra liv som det är.

Tack för att ni alla gett er tid även om jag tycker att en hel del utav inläggen är totalt oförstående. Man måste väl för sjutton kunna vara lite medmänsklig och om det hade varit ombytta roller och han skulle till sjukhuset så är det klart att man hade bytat helg utan något gnäll.

Det är himla tråkigt att han alltid ska ta alla chanser att gnälla om hur värdelös jag är när det är han som inte skött sitt föräldraskap.

• Orcha
    Anonym (Å) skrev 2014-07-02 18:07:15 följande:
    Nej? Det rimliga hade varit att Ts förstod att hon har en överenskommelse att följa, och sett till att lösa problemet så att barnen kunde hämtas i sitt hem, i vanlig ordning. Men hon vill inte.
    Så ett ks är bara en petitess i sammanhanget då menar du?
    Det är inte direkt så att ts jävlas med flit, utan det finns omständigheter runt detta som hon försöker lösa.
    Livet går inte på räls utan svängar och ts har försökt att kommunicera i en veckas tid för att just lösa detta men inte fått ngt svar.

Jag tycker att exet verkar vara en tjurig och principfast liten gubbe som inte bjuder till för fem öre.
    Antar att han är ett ex just därför?
    Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
  • Anonym (Å)
    Anonym (J) skrev 2014-07-02 18:12:03 följande:
    Hoppas du har inga barn, annars är det synd om dem.

Du är faktiskt inte " the king of the world".
    Jag har fyra och varför skulle det vara synd om dem för att jag håller avtal och anser att den andra föräldern är viktig?Obestämd
  • Anonym (Å)
    Orcha skrev 2014-07-02 18:36:47 följande:
    Så ett ks är bara en petitess i sammanhanget då menar du?
    Det är inte direkt så att ts jävlas med flit, utan det finns omständigheter runt detta som hon försöker lösa.
    Livet går inte på räls utan svängar och ts har försökt att kommunicera i en veckas tid för att just lösa detta men inte fått ngt svar.

Jag tycker att exet verkar vara en tjurig och principfast liten gubbe som inte bjuder till för fem öre.
    Antar att han är ett ex just därför?
    Eftersom 11-åringen och 8-åringen behöver barnvakt dagtid och mormor inte kan tänka sig komma för att ta hand om dem tills pappan slutar så anser jag att det är rena dumheter.

Det är att sabotera umgänget.
  • Brumma
    Anonym (Å) skrev 2014-07-02 18:40:36 följande:
    Eftersom 11-åringen och 8-åringen behöver barnvakt dagtid och mormor inte kan tänka sig komma för att ta hand om dem tills pappan slutar så anser jag att det är rena dumheter.

Det är att sabotera umgänget.
    Vad jag förstår så hade mormor inte tillgång till bil. Och hämtning sker ju normalt INTE i hemmet - så hur tycker du att det ska lösas?

Visst ska man hålla avtal så långt det går (även om de faktiskt inte har ngt skriver avtal). Så jäkla principfast får man fasen inte vare så man inte kan vara liiite förstående när det gäller en förlossning... Måste vara jobbigt att leva med en pinne upplärd i röven konstant...

Dessutom - om jag inte minns fel så har de inte ens en överenskommen tid för hämtning utan TS rättar sig efter vilka tider pappan kan från gång till gång. Det MINSTA pappan kan göra då är väl att vara tillmötesgående denna gång?
Svar på tråden Får han stå sitt kast och jag har ryggen fri!?