Anonym (Ensam vårdnadshavare) skrev 2014-07-01 22:24:33 följande:
8 mil är ingenting om man verkligen vill träffa sina barn. Jag hade åkt till världens ände för dom men det är ju jag det. Han har alltid tagit den enkla vägen och lämnat över problemen" på någon annan. Jag anser att jag har erbjudit honom ett andra alternativ istället för att behöva köra, helt enkelt en annan helg men han vill tydligen göra det besvärligt för sig så att han än en gång kan gnälla om vilken värdelös människa jag är. Jag som ensam har tagit fullt ansvar för våra gemensamma barn eftersom han inte förmått sig att bry sig.
För dig är det väl lätt att säga att det inte är några problem. Det kan säkert vara så att för dig är 8 mil ingeting. Men om det är från hans sida ett problem, så är det ett problem o det kan inte du ändra på..
nu lever ni inte tillsammans och har olika liv. Att byta helg kan som du är inne på vara ett sätt att jävlas. Men samtidigt kan det finnas något i hans liv som gör att det inte går. Han har ingen redovisningsplikt mot dig i varför.. Du får sluta bossa och bestämma och anse vad han ska göra och inte göra.. Annars kan du lika bra bestämma över hans smak av färg smak också..
Vad du ställer till med och skapar är din del att lösa. Vem är det som tar den enkla vägen och lämnar över dina val och dina problem på en annan?
Helt ärligt.. Tillåter du att pappan ska delta i barnens liv och vill du det innerst inne. Samt vill du överhuvudtaget att barnen ska ha en relation med pappan. Där det inte är dina villkor och dina bestämmelser, utifrån DITT liv..?
Är umgänge med pappa i dina ögon en form av barnpassning som ska passa dina livs situationer..?
För det verkar rätt mycket.. Bara jag får och bara jag kan.. Sen ska hela världen vända kappan efter DIG och DINA behov..
Jag som ensam har tagit fullt ansvar för våra gemensamma barn eftersom han inte förmått sig att bry sig.
jamen framställ dig som både offer och hjälte samtidigt och spy lite över den andre som en värdelös och kass person..
Vet du hur vanligt det är i familjerättssamanhang att man hör den svartmålningen..
Felfria DU
Nästa gång du beklagar dig över att människor är EGO.. Ta då och promenera till badrummet och ställ dig framför en spegel..
O i allt detta.. Var är du i formen för barnen först och barnens behov och att barnen kommer först..??