• Anonym (Ensam vårdnadshavare)

Får han stå sitt kast och jag har ryggen fri!?

Om jag inte nekar ett umgänge inom en snar framtid (på fredag) men det blir ändrade planer angående hans upphämtningsställe av barnen så han får köra 4 mil extra och hämta hos mina föräldrar som han avskyr, då kan väl inte det ses som umgängessabotage?
    Han har sen lång tillbaka vetatill om att jag är beräknad att föda i den vevan och nu ser det ut som att jag/vi högst troligt inte kommer att vara hemma vid tillfälle.
    Han är så snabb med att gnälla på mig vid minsta lilla och kommer väl att kräva att mina föräldrar ska lösa det genom att lämna på vanliga ställe men det känns inte rimligt att han ska kunna kräva något sådant och dessutom så vet jag inte ens om mamma har bilen hemma?

Kan man resonera som så att om han inte hämtar dom på det andra upphämtningsstället så får han stå sitt kast för barnen har ändå sagt att dom inte vill fara iväg när bebisen ska födas????

• Svar på tråden Får han stå sitt kast och jag har ryggen fri!?
  • Orcha
    Anonym (Å) skrev 2014-07-02 18:40:36 följande:
    Eftersom 11-åringen och 8-åringen behöver barnvakt dagtid och mormor inte kan tänka sig komma för att ta hand om dem tills pappan slutar så anser jag att det är rena dumheter.

Det är att sabotera umgänget.
    Fast det är ju inte sabotage.
    Hon har i en vecka försökt att stämma av med honom om han kan hämta en bit därifrån, 4 mil, och i min värld om det bara funnits en tvåvägs-kommunikation så kunde man löst det med bensinpengar eller vad det nu var som kändes besvärligt.

Det är en gång det gäller, inte varje gång, så varför är det så svårt att vara flexibel, svälja stoltheten och "gilla läget"?
    Han prioriterar väl att träffa barnen framför att vara en tjurig fan, eller?
    Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
  • Anonym (Å)
    Brumma skrev 2014-07-02 18:52:17 följande:
    Vad jag förstår så hade mormor inte tillgång till bil. Och hämtning sker ju normalt INTE i hemmet - så hur tycker du att det ska lösas?

Visst ska man hålla avtal så långt det går (även om de faktiskt inte har ngt skriver avtal). Så jäkla principfast får man fasen inte vare så man inte kan vara liiite förstående när det gäller en förlossning... Måste vara jobbigt att leva med en pinne upplärd i röven konstant...

Dessutom - om jag inte minns fel så har de inte ens en överenskommen tid för hämtning utan TS rättar sig efter vilka tider pappan kan från gång till gång. Det MINSTA pappan kan göra då är väl att vara tillmötesgående denna gång?
    Ts man/sambo kan väl lika gärna hämta hem mormor som att skjutsa barnen till henne?

Anonym (Å) skrev 2014-07-02 19:01:41 följande:

Ts man/sambo kan väl lika gärna hämta hem mormor som att skjutsa barnen till henne?

Så att hon skulle sova här menar du!?

Mina föräldrar har hundar som inte ska med till oss och sen så kvarstår problemet att hon inte har någon bil så även om hon skulle komma hit så kan dom inte ta sig till mötesplatsen och hon kan inte ta sig hem sen. Tack för alla tips men det faller det med.

Jag kan ju isåfall jämföra detta med den gången då han ställde in för att han skulle göra något med jobbet så att jag blev av med min barnfria helg. Sånt händer och jag trodde väl att jag skulle kunna ändra någon gång då utan käbblande.

Livet är föränderligt och klarar man inte att det blir ändringar då och då, ja då har man ett stort problem.

• Anonym (E.)
    Anonym (Ensam vårdnadshavare) skrev 2014-07-02 19:30:57 följande:

Jag kan ju isåfall jämföra detta med den gången då han ställde in för att han skulle göra något med jobbet så att jag blev av med min barnfria helg. Sånt händer och jag trodde väl att jag skulle kunna ändra någon gång då utan käbblande.

Livet är föränderligt och klarar man inte att det blir ändringar då och då, ja då har man ett stort problem.

Ts... jag tycker att du borde skita i vad "Å" skriver. Uppenbarligen så är han/hon en bitterfitta utan någon koll på hur man beter sig.

Du har försökt att nå ditt ex och jag tycker verkligen inte att det tjänar något till att fortsätta ödsla energi på hela den här situationen. Han har fuckat upp. Och om han skulle höra av sig nu så är det lite tough luck for hans del. Du ska inte behöva ändra något mer. Han fick sin chans och kan hämta kidsen hos din mor eller stå över den här helgen.

• Brumma
    Anonym (Å) skrev 2014-07-02 19:01:41 följande:

Och hur tänker du dig att barnen och mormor skall ta sig till mötesplatsen med pappan?
    Brumma skrev 2014-07-02 20:08:07 följande:

Och hur tänker du dig att barnen och mormor skall ta sig till mötesplatsen med pappan?

Jag kan inte hjälpa att jag också är nyfiken på detta då det är typ 6 km hemifrån oss och det går ingen kommunal trafik dit???
  • yodi
    Anonym (Å) skrev 2014-07-02 17:08:20 följande:
    Hon har ställt in för hon vet att han ska hämta på orten där hon bor. Hon vet att han inte vill åka till hennes föräldrar. Hon vet att han inte vill/kan åka 8 mil extra.

Det rimliga vore om Ts föräldrar kom till hennes hem och stannade över dagen med barnen, tills pappan kom hem.
    nej det har hon inte, han har fortfarande möjlighet att hämta barnen, om han sen väljer att inte göra det så är det hans val.
  • Anonym (!)

Jag tycker att det verkar som att du har gjort det du kan. Du har informerat exet om att du ska till sjukhuset, du är även frågat om han vill ta barnen tidigare men utan respons. Och du har nu även informerat om vart barnen kommer att befinna sig när dom ska hämtas.

Inget avtal är skrivet. Och även om det hade varit det så har du gjort vad du har kunnat för att lösa situationen! 

Tycker inte att du ska fjäska mer för honom. Tala om att barnen befinner sig hos dina föräldrar och att han kan hämta dom efter jobbet...punkt!

Släpp detta nu och fokusera dig på att få din lilla bebis..du behöver alla krafter som du kan få!

Om jag har förstått det rätt så är barnen bara borta över helgen. Vilket innebär att dom snart är hemma igen och kan mysa massor med den lilla :)

Lycka till med allt och försök att inte ta åt av vad alla säger som är negativt! 

Anonym (!) skrev 2014-07-02 20:59:50 följande:

Jag tycker att det verkar som att du har gjort det du kan. Du har informerat exet om att du ska till sjukhuset, du är även frågat om han vill ta barnen tidigare men utan respons. Och du har nu även informerat om vart barnen kommer att befinna sig när dom ska hämtas.

Inget avtal är skrivet. Och även om det hade varit det så har du gjort vad du har kunnat för att lösa situationen! 

Tycker inte att du ska fjäska mer för honom. Tala om att barnen befinner sig hos dina föräldrar och att han kan hämta dom efter jobbet...punkt!

Släpp detta nu och fokusera dig på att få din lilla bebis..du behöver alla krafter som du kan få!

Om jag har förstått det rätt så är barnen bara borta över helgen. Vilket innebär att dom snart är hemma igen och kan mysa massor med den lilla :)

Lycka till med allt och försök att inte ta åt av vad alla säger som är negativt! 

Tack till dig och alla andra som är på "min" sida i det här.

Jag har ringt fyra gånger idag utspritt över dagen och sammanlagt skickat sex sms de senaste sex dagarna utan respons så det känns mest som djävulskap att han inte hör avärldskriget sig.

Ja alltså hans semester börjar på måndag och det var tal om att han skulle ha dom fler dagar men inte heller detta har jag fått något svar om. Gah, jag blir tokig på denna människa och förstår verkligen varför barnen inte direkt tjatar om att åka dit. Det känns som om han fått viktigare saker för sig som tjejen eller något??

Nu har han iallafall haft sin chans och gått miste om den. Hur många chanser ska man ge en sån här typ egentligen?
Svar på tråden Får han stå sitt kast och jag har ryggen fri!?