• Anonym (Ensam vårdnadshavare)

Får han stå sitt kast och jag har ryggen fri!?

Om jag inte nekar ett umgänge inom en snar framtid (på fredag) men det blir ändrade planer angående hans upphämtningsställe av barnen så han får köra 4 mil extra och hämta hos mina föräldrar som han avskyr, då kan väl inte det ses som umgängessabotage?
    Han har sen lång tillbaka vetatill om att jag är beräknad att föda i den vevan och nu ser det ut som att jag/vi högst troligt inte kommer att vara hemma vid tillfälle.
    Han är så snabb med att gnälla på mig vid minsta lilla och kommer väl att kräva att mina föräldrar ska lösa det genom att lämna på vanliga ställe men det känns inte rimligt att han ska kunna kräva något sådant och dessutom så vet jag inte ens om mamma har bilen hemma?

Kan man resonera som så att om han inte hämtar dom på det andra upphämtningsstället så får han stå sitt kast för barnen har ändå sagt att dom inte vill fara iväg när bebisen ska födas????

• Svar på tråden Får han stå sitt kast och jag har ryggen fri!?
  • View

Jo det är sabotage.... Just för att du med flit åker nån annan stans för att jävlas.... Ligger du på förlossningen visst... Men annars får du hålla dig hemma tills barnen är lämnade... Eller dina föräldrar är hos dig...

• JECJ
    Piala skrev 2014-07-01 16:47:53 följande:

Det kan ju inte vara anledningen. Om du vill han ska hämta barnen hemma hos dina föräldrar träffar dem honom ändå....

Föräldrarna hatar honom så mycket att dom hellre vill att han besöker dom i deras hem än att möta honom på en allmän plats ;)

Eller så tror föräldrarna att dom är osynliga ankom sin egen tröskel ;) Eller så har dom tittat på för mycket true blood och tror att han omöjligtvis kan komma in i huset utan en uttalad inbjudan ;)
  • Anonym (Fråga)

Ring till familjerätten och rådfråga. Du kan ju vara anonym om inte annat.

Almina skrev 2014-07-01 14:51:00 följande:
    Om barnen inte mår bra av umgänget med sin pappa så tycker jag absolut att du ska ta tag i, och försöka lösa det. Barnen börjar ju bli så stora att det bör tas ganska mycket hänsyn till vad de vill också. För att förbättra dina chanser, och inte ge pappan något att hacka på, så är det nog bäst att du sköter din del så bra det bara går. Du har ju fått flera möjliga förslag i tråden. Funkar inte något av det här?: 1. Lämna barnen hos pappan efter kl 20 på torsdagen 2. Lämna barnen hos pappan på fredagen, innan ni åker till sjukhuset 3. Dina föräldrar passar barnen hos er och lämnar dem på den plats där pappan brukar hämta dem 4. Dina föräldrar/någon annan släkting till dig/en vän till dig hämtar barnen hos dina föräldrar och lämnar dem där pappan hämtar dem

Jag ska messa honom och propsa på att barnen inte vill till honom denna helgen utan ser det som viktigare att få träffa sitt nya syskon. Åter igen så jobbar pappan hela fredagen.
    Anonym (....) skrev 2014-07-01 16:41:50 följande:
    Men du måste hålla med om att det låter väldigt underligt. Att polisen säger att det är skadligt för barnen att umgås med pappan, lärarna säger att det skadar barnen att umgås med pappa, psykologen säger det samma och läkaren säger också att det skadar barnen att umgås med pappa. Och du anmäler inte? Polisen som har anmälningsplikt när barn far illa anmäler inte (dom måste anmäla misstanken även om barnet och båda föräldrarna vägrar anmäla eller vittna) ?! Läraren med sin anmälningsplikt anmäler inte och läkaren med sin stränga anmälningsplikt anmäler inte?! Detta är ALLA personer som är SKYLDIGA att anmäla när det ens finns minsta pyttelilla misstanke om att barn far illa. Annars bryter dom mot lagen. Dom står och säger till dig att det är skadligt för barnen att vara med pappan men ingen anmäler detta. Inte du heller. Du ber inte ens om en utredning. Tala om att barnen blir svikna av alla vuxna.. Eller är det så att dom har det rätt bra hos pappa?

Jag anmälde honom för misshandel i samband med att han jagade mig runt huset med en kniv och skulle döda mig i samband med att jag lagt fram att jag ville göra slut. Han vandaliserade även delar av mina föräldrars hus som vi vid tillfälle hyrde. Barnen var hemma och bevittnade detta. Detta var dock många år sedan och enligt honom har det inte hänt. Sen så lyckades han sticka med bilen hem till sin pappa och han lyckades att lirka sig ur allt sammans med pappans hjälp på något sätt? Han hade dessutom druckit rätt mycket när han satte sig bakom ratten och var bara centimeter från att köra på min mamma. Vi var i kontakt med offerjouren, psykolog... Ingen av dom anmälde något. På något sätt så rann allt bara ut i sanden? Det är ingen annan förutom polisen, offerjouren och psykologen som sagt att det är skadligt för barnen, tror inte att de andra velat bli inblandade. Åter igen så vill jag inte dra igång en utredning som jag vet inte kommer att leda någonstans för ord står mot ord. Sen att jag har vittnen som hört oss bråka och som sett mina blåmärken hör inte hit för enligt honom så är det bara bullshit och dom kan likaväl vara köpta enligt honom. Barnen trivs inte hos honom och när den ena legat sjuk hemma så har inte den andra velat åka själv så dom verkar att känna sig ganska så otrygga. Sen så är det såklart kul för stunden när dom får saker och så men han kör hela tiden med offerstilen, att det är så synd om honom och att det var jag som var idiot. Att jag har varit ärlig när barnen frågat saker om det förflutna rörde till det rejält för honom och han blev fly förbannad och sa att sådant pratar man inte om. Han väljer att ljuga och jag väljer att vara ärlig och sen har väl ungarna lagt ihop ett och ett och fattar nu vad som försigått och försigår. Under åren då han lovade att han ändrat sig och jag trodde honom så var det inget problem alls med helgumgänget men sen det kom fram att han bara ljugit och misshandeln upprepat sig så litar jag inte ett dugg på honom längre och tänker inte tvinga iväg barnen mot deras vilja.
  • mammalovis

Har pappan umgänge varje eller varannan helg? Om han har varannan helg skulle han ju kunna ta två helger på raken och låta barnen ha lugn och ro den här helgen.

Ett alternativ är väl att du försöker få kejsarsnittet planerat på torsdagen eller måndagen med tanke på umgänget.

Annars får ni väl lösa så att barnen kommer till avsedd plats.

Piala skrev 2014-07-01 16:47:53 följande:
    Det kan ju inte vara anledningen. Om du vill han ska hämta barnen hemma hos dina föräldrar träffar dem honom ändå....

Inte nödvändigtvis. Dom kan skicka ut barnen till bilen bara men om inte min pappa är hemma på fredag, vilket han inte är nu heller eftersom han är utomlands en del så kan inte min mamma köra till mötesplatsen.
    View skrev 2014-07-01 17:30:46 följande:
    Jo det är sabotage.... Just för att du med flit åker nån annan stans för att jävlas.... Ligger du på förlossningen visst... Men annars får du hålla dig hemma tills barnen är lämnade... Eller dina föräldrar är hos dig...

Vad sjutton menar du med att jag med flit åker någonannanstans för att jävlas?? Jag har väl inte sagt någonting om att åka iväg om jag inte ska föda!!??
    mammalovis skrev 2014-07-01 20:14:09 följande:
    Har pappan umgänge varje eller varannan helg? Om han har varannan helg skulle han ju kunna ta två helger på raken och låta barnen ha lugn och ro den här helgen. Ett alternativ är väl att du försöker få kejsarsnittet planerat på torsdagen eller måndagen med tanke på umgänget. Annars får ni väl lösa så att barnen kommer till avsedd plats.

Pappan har barnen var tredje, ibland var fjärde helg och det är hans eget förslag för han tycker att det är jobbigt att köra och kostar för mycket. Ett kejsarsnitt ändrar man inte tid på bara sådär så glöm det. Som jag skrivit så beror det hela på om mina föräldrar har bilen hemma för i annat fall så släpper vi av dom på vägen till sjukhuset.
  • JECJ
    Anonym (Ensam vårdnadshavare) skrev 2014-07-01 20:23:16 följande:

Pappan har barnen var tredje, ibland var fjärde helg och det är hans eget förslag för han tycker att det är jobbigt att köra och kostar för mycket. Ett kejsarsnitt ändrar man inte tid på bara sådär så glöm det. Som jag skrivit så beror det hela på om mina föräldrar har bilen hemma för i annat fall så släpper vi av dom på vägen till sjukhuset.

Du har haft 9 månader på dig att planera detta. Det är din uppgift att följa de ni bestämt. Du kan inte bara skita i er överenskommelse och själv bestämma att pappa ska tvingas köra 4 (8) mil extra. Bara för att du är gravid så kan du inte styra och ställa och skita i er överenskommelse.
Svar på tråden Får han stå sitt kast och jag har ryggen fri!?