• Anonym (Ensam vårdnadshavare)

Får han stå sitt kast och jag har ryggen fri!?

Om jag inte nekar ett umgänge inom en snar framtid (på fredag) men det blir ändrade planer angående hans upphämtningsställe av barnen så han får köra 4 mil extra och hämta hos mina föräldrar som han avskyr, då kan väl inte det ses som umgängessabotage?
    Han har sen lång tillbaka vetatill om att jag är beräknad att föda i den vevan och nu ser det ut som att jag/vi högst troligt inte kommer att vara hemma vid tillfälle.
    Han är så snabb med att gnälla på mig vid minsta lilla och kommer väl att kräva att mina föräldrar ska lösa det genom att lämna på vanliga ställe men det känns inte rimligt att han ska kunna kräva något sådant och dessutom så vet jag inte ens om mamma har bilen hemma?

Kan man resonera som så att om han inte hämtar dom på det andra upphämtningsstället så får han stå sitt kast för barnen har ändå sagt att dom inte vill fara iväg när bebisen ska födas????

• Svar på tråden Får han stå sitt kast och jag har ryggen fri!?
  • Nerfherder

"Barnen har sett och hört saker". Men det finns inga andra vittnen som kan vidimera vad de har varit med om?

Anonym (Samma) skrev 2014-07-01 09:18:10 följande:

Man kan lätt utläsa att du, som någon skrev tidigare, vill förhindra deras umgänge och samtidigt ha ryggen fri vilket jag mycket väl kan förstå.

Man tycker att han borde ha förståelse och hjälpa till att underlätta men det funkar inte så. Ni har båda två samma ansvar att se till att det funkar vilket betyder att du kanske måste svälja hårt och vara the bigger woman denna gång.

Bara för att han beter sig som en infantil barnunge behöver ju inte du göra det eftersom de enda som drabbas av det är barnen.

Barnen blir drabbade på så sätt att dom tvingas iväg mot sin vilja så ja, att dom blir drabbade har du rätt i.
    Nerfherder skrev 2014-07-01 12:43:12 följande:

"Barnen har sett och hört saker". Men det finns inga andra vittnen som kan vidimera vad de har varit med om?

Det finns andra som har sett och hört vad som pågått jo och barnen berättade saker på dagis när de var mindre och ritade våldsamma teckningar. Det finns flera som sett mina blåmärken och flickvännen efter mig som bekräftat att han gjort exakt likadana saker mot henne som han gjorde mot mig och vi hade aldrig pratat med varandra förut och detta pågick även under deras umgänge hos honom.

Jag förstår att dom inte vill vara hos honom när det försigår våld där.
  • Anonym (hoPP3)
    Anonym (Ensam vårdnadshavare) skrev 2014-07-01 07:55:28 följande:
    Kan du inte läsa?!?

Det är inte det som tråden handlar om.

Man kan inte tolka det du skriver på något annat sätt än vad anonym (m) svarar på. 
    Du frågar om det kan ses som umgängessabotage och m svarar att det mycket väl kan vara det.
    Själv så tror jag inte att det är frågan om sabotage, då du har anledning -dessutom medicinsk- att frångå rutinerna.
    Däremot om du skulle sabotera någon gång, så kan det räknas som återkommande sabotage.
    Sköt du dina kort så ska du se att det inte är några problem.

Däremot så finns det en annan vinkel:
    Klarar du dig inte utan dina föräldrar?
    Du ska föda, vart är pappan?

Löjligt när man hoppar på folk sådär men det är ju så det fungerar, helst ska man vara perfekt.

mvh hoPP3

Anonym (hoPP3) skrev 2014-07-01 12:54:37 följande:

Man kan inte tolka det du skriver på något annat sätt än vad anonym (m) svarar på. 

Du frågar om det kan ses som umgängessabotage och m svarar att det mycket väl kan vara det.

Själv så tror jag inte att det är frågan om sabotage, då du har anledning -dessutom medicinsk- att frångå rutinerna.

Däremot om du skulle sabotera någon gång, så kan det räknas som återkommande sabotage.

Sköt du dina kort så ska du se att det inte är några problem.

Däremot så finns det en annan vinkel:

Klarar du dig inte utan dina föräldrar?

Du ska föda, vart är pappan?

Löjligt när man hoppar på folk sådär men det är ju så det fungerar, helst ska man vara perfekt.

mvh hoPP3

Mina föräldrar ställer upp och passar barnen vid behov ja, det är väl naturligt med en back upp!?

Min man kommer att vara med mig på sjukhuset, frågor på det??!
  • Nerfherder
    Anonym (Ensam vårdnadshavare) skrev 2014-07-01 12:54:10 följande:
    Det finns andra som har sett och hört vad som pågått jo och barnen berättade saker på dagis när de var mindre och ritade våldsamma teckningar. Det finns flera som sett mina blåmärken och flickvännen efter mig som bekräftat att han gjort exakt likadana saker mot henne som han gjorde mot mig och vi hade aldrig pratat med varandra förut och detta pågick även under deras umgänge hos honom.

Jag förstår att dom inte vill vara hos honom när det försigår våld där.
    De har sett och hört, om de ställer upp som riktiga vittnen blir det ju en annan sak. Har du försökt att få dem att hjälpa till på det viset?
    Nerfherder skrev 2014-07-01 13:13:57 följande:

De har sett och hört, om de ställer upp som riktiga vittnen blir det ju en annan sak. Har du försökt att få dem att hjälpa till på det viset?

Jag vet flera stycken som skulle göra det ja men eftersom det är människor jag känner så hade han ju bara hävdat att det var bullshit för sådana är han, alla andra är alltid idioter och han är ett jäkla offer. Hur som helst så var detta många år sedan och det var inte det som tråden handlade om även om det var dit det bar.

Jag kan ju undra när barnens talan ska väga tyngre än vad han anser, umgänget är ju till för barnen och om dom inte vill, när ska man sluta tvinga??
  • Anonym (....)
    Anonym (Ensam vårdnadshavare) skrev 2014-07-01 12:35:54 följande:

Om jag inte har bevis?? Vilken typ av bevis måste jag ha egentligen, räcker det inte med polis, psykolog, lärare och läkare? Barnen har sett och hört saker som inga barn bör göra så att säga att det inte finns bevis är befängt.

Då får du ju gå rättsligt till väga. Om dina barn verkligen är utsatta för våld så förstår jag inte varför du inte driver detta vidare?! Har du vittnen polis, psykolog, lärare och läkare så är det ju inga problem att sätta honom i fängelse. Jag vet ingen mamma som frivilligt skulle gå med på umgänge med n pappa som utsätter dom för våld. Varje mamma jag känner skulle driva detta rättsligt hur långt som helst.

Det hjälper inte dina barn att du smutskastar honom utan rättslig grund eller att du försvårar umgänge. Har barnen rätt till umgänge med sin pappa så ska du göra allt för att förenkla det.

Om det du säger stämmer så tycker jag att det är konstigt att inte alla instanser redan anmält, då polisen, läraren och läkaren har en sträng anmälningspliktig när det gäller barn som utsätts för våld.

Så länge inte barnen blivit utsatta för våld så finns det ingenting jag kan göra har jag fått höra.

• Nerfherder
    Anonym (Ensam vårdnadshavare) skrev 2014-07-01 14:01:43 följande:

Så länge inte barnen blivit utsatta för våld så finns det ingenting jag kan göra har jag fått höra.

Vem har sagt det till dig? Har du försökt ta reda på egna fakta?
Svar på tråden Får han stå sitt kast och jag har ryggen fri!?