Inlägg från: Anonym (Ensam vårdnadshavare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ensam vårdnadshavare)

Får han stå sitt kast och jag har ryggen fri!?

Om jag inte nekar ett umgänge inom en snar framtid (på fredag) men det blir ändrade planer angående hans upphämtningsställe av barnen så han får köra 4 mil extra och hämta hos mina föräldrar som han avskyr, då kan väl inte det ses som umgängessabotage?
    Han har sen lång tillbaka vetatill om att jag är beräknad att föda i den vevan och nu ser det ut som att jag/vi högst troligt inte kommer att vara hemma vid tillfälle.
    Han är så snabb med att gnälla på mig vid minsta lilla och kommer väl att kräva att mina föräldrar ska lösa det genom att lämna på vanliga ställe men det känns inte rimligt att han ska kunna kräva något sådant och dessutom så vet jag inte ens om mamma har bilen hemma?

Kan man resonera som så att om han inte hämtar dom på det andra upphämtningsstället så får han stå sitt kast för barnen har ändå sagt att dom inte vill fara iväg när bebisen ska födas????

• Svar på tråden Får han stå sitt kast och jag har ryggen fri!?
    Anonym (m) skrev 2014-07-01 07:49:01 följande:

Bäst är om han hämtar dem i din bostad, och du hämtar dem i hans bostad. Inget bråk, inget tjafs, bägge föräldrar gör lika mycket, dvs som det ska vara.

Finns inte en chans att det skulle bli aktuellt och dessutom så var det inte det frågan handlade om.
    Anonym (m) skrev 2014-07-01 07:53:24 följande:

Tja kanske det blir aktuellt fast mot din vilja. Det låter lite så i alla fall.

Kan du inte läsa?!?

Det är inte det som tråden handlar om.
    nymedlem skrev 2014-07-01 08:04:47 följande:

Du ska föda på fredag alltså?

Jag ska högst troligt få ett kejsarsnitt då om det inte startar innan, hur så?
    nymedlem skrev 2014-07-01 08:04:47 följande:

Du ska föda på fredag alltså?

Han kan inte ha dom tidigare än ifrån fredag förmiddag pga jobb.

Han vet sen länge att jag ska in på sjukhuset i den vevan.

Vi har inga papper eller någonting skrivet.

Jag ska högst troligt få ett kejsarsnitt då om det inte startar innan, hur så?

Fredag eftermiddag skulle det stå.

Jag kommer inte att kunna lämna några barn på fredag och det är han som proppsat på att dom ska till honom då trots att han vet att jag nog inte kommer att kunna lämna. Dessutom så har barnen som är 8 och 10 år gamla dessutom sagt att dom inte vill åka för dom vill hälsa på oss på sjukhuset när lillasyster är född.

Det är inte umgängessabotage på något sätt heller eftersom jag inte hindrar något och han har haft vetskap om den beräknade förlossningen under lång tid.

[quote=73541218][quote-nick]Nerfherder skrev 2014-07-01 08:36:22 följande:[/quote-nick]

Varför inte lämna tidigare då, om du inte kan lämna på fredag??? Finns lösningar på allt, bara man VILL se dem.

[/quote

Ha, säger det till honom.

Han jobbar till 20.00 på torsdag.

Anonym (Varit i vårdnastvist) skrev 2014-07-01 08:39:08 följande:

Jag har varit i en infekterad vårdnadstvist och kan säga att du kan åka dit för umgängessabotage. Följer du inte det som står i avtalet kan du få böta några tusen. Och om du fortsätter att "sabotera" kan du också bli av med din ensamma vårdnad. Det bästa är om du löser situationen ändå så ni slipper fler konflikter. Det drabbar bara ert barn.

Vi har inga skrivna avtal, han vill inte ha någon vårdnad eller vara delaktig i någonting.

Barnen vill ju inte ens dit.
    Anonym (Samma) skrev 2014-07-01 08:47:04 följande:

Vet SÅ väl hur otroligt jobbigt det är när barnen är väldigt tydliga med att de inte vill men faktum kvarstår.

Du har ingen rätt att förvägra umgänge! (tro mig jag har lärt mig detta den hårda vägen då exxet här varit under flera olika utredningar osv men jag iaf måste lämna över barnet för att inte utpekas för umgängessabotage)

Jag förvägrar ju inget umgänge, bara det att han får hämta upp på ett annat ställe eftersom han jobbar länge på torsdag och inte försöker att ändra det.

Det är liite svårt för mig att lämna över som vanligt när jag kommer att ligga uppsprättad på sjukhuset.
Svar på tråden Får han stå sitt kast och jag har ryggen fri!?