Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Ciliaja: Här är det typ 15 sekunder. Haha. Men pappan kan lägga ner honom en stund, jag får typ sova med honom på magen när jag vilar.
Var aktiv när vi hade gravid tråden, men sen har livet rullat på och jag har läst, men inte skrivit. Melker är nu 5 veckor . Sist vi vägde honom, vägde han ca 4,1 kg - stooor kille . Jag tror nog att vi ammar hundra gånger per dygn . Sömn är tydligen överskattat och det är minsann inget samarbete, mig och Melker emellan, när det gäller sovandet. Han kan sova hur länge som helst när jag INTE kan sova. Hm. . . Sen verkar han ha problem med magen och är mycket ledsen i perioder, och blir även ledsen när han blir övertrött, vilket är typ varje kväll.
Fångade ett leende på bild idag <3
Flamma- haha. Då är jag inte ensam :P
Ciliaja
Var samma med vår dotter men när bm var här i måndags så föreslog hon att jag la en använd tröja i babynestet och det har funkat jättebra då sover hon iaf allt mellan 30min-2h. Hon blev 1 vecka i tisdags.
Jag fick oxå riktigt ont i brösten 3:e/4:e dagen, sambon fick handla sånna bröstvårtsskydd och kräm vilket gjorde underverk!
Igår var vi på Bvc. På enmånadsdagen vägde Mert 4935g och 56 lång vilket förklarar varför han inte kan ha en del 56-bodys längre Angående naveln så ska vi bara avvakta, kändes inte helt bra tycker jag men det är ingen fara enligt sköterskan.
Jag har bytt från babysemp till Nan och vilken skillnad! Nu kan det gå 4-5 timmar mellan målen och han somnar lugnt efter Har nu tex sovit 21-01:30 så jag får sova mer också Jag är övertrött och somnar på de mest korkade sätten. Igår natt vaknade jag av att jag hade ont i nacken... Visade sig att jag hade nacken på sängkanten av trä och sovit så i 2 timmar :-S Aj!
Trevlig helg alla! @):-
Min lilla flicka är nu en månad och väger 3115 gram. Hon äter ca varannan timme under dagarna och sover jätte bra på nätterna, ammar då ca var fjärde timme. Hon är snäll för det mesta, lite gnällig visa kvällar så vi får gå med henne i famnen för att hon ska vara nöjd.
Tack för er input. Ska prova en använd tröja och se om hon kan iallafall ligga en liten stund.
Sambon har vart å köpt amnimgsnapp och purelan och jag tycker amnimgsnappen hjälper lite iallafall.
Ni som har barn sedan tidigare och då ammade ofta ibörjan (var eller varannan timme typ), fortsatte det så eller glesades det ut med tiden? När isåfall?
Jag har också problem med att lägga över min dotter i sängen eller vagnen efter amning, vaknar ofta om hon inte är jättetrött och redan sover rätt hårt. Det har blivit lite bättre ( hon är en månad nu) men fortfarande ltie kämpigt. Jag ska också testa en tröja som doftar mig. Har också hört att det är bra att linda in i en filt så temperaturskillnaden inte blir så stor från min famn till sängen.