• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut Glad

Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...

• Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
  • icfan

tjohoo har också hittat hit nu =) 

Vår lilla Samuel kom den 19e maj efter igångsättning den 18e.. vilken jävla upplevelse med förlossningen jag säger då det!!

idag är vår lilla prins 4 veckor.. galet va fort det gått... 

han verkar ha lite problem med gasig mage.. och ändå försöker jag undvika att äta allt som sägs ska ge dom små liven gaser.. undrar om han kan dra tjyvluft när han ammar...  för övrigt en fantastiskt liten pojk...

en tanke?? någon mer som vars partner/pappan till barnet verkar rädd för bebben.. min man verkar som han är rädd för honom.. (det är våran första för båda oss) han vill helst inte ta i honom och det tär på mig litegrann iom jag är hemma hela dagarna med prinsen.. är det något som går över kanske??

Don't ride faster then your guardian angel can fly
  • Erika 146

Lupin

Ja jag funderar en del på vad för preventivmedel..... Vad ska man köra på?

Jag funkar bra på P-piller, ätit regelbundet från jag var 15 fram tills för 3 år sen. Men sambon vill inte att jag börjar igen och eg inte jag heller då vi hade först svårt att bli gravida sen flera missfall och fick utredning som inte gav nåt svar. Det finns inte vad jag vet nån säker fakta på att P-piller kan vara orsaken men vi vill ändå försöka slippa hormoner eftersom vi planerar syskon inom några år.
    Kondom är ju ett alternativ men nåt jag gärna utesluter :-P

• förväntansfull2014

Min fina lilla miniplutt, Melvin, blev redan 1 månad i söndags. Går så fort, hjälp På bvc idag så hade han växt en massa. Nu är vi 59 cm lång å väger 4855 gr. Så mjölk i mina gigantiska tuttar det finns, 600 gr på 2 v. Skönt...

Men jag skulle vilja ha en amningsbh som passar. Nackdel när tuttarna har vöxt 4-5 strl under graviditeten å med amningen. Största strl passar inte helt

• lupin84

Funderar på spiral... kondom känns inte som vår grej.. blir inga piller.

förväntansfull2014 skrev 2014-06-17 21:28:26 följande:
    Min fina lilla miniplutt, Melvin, blev redan 1 månad i söndags. Går så fort, hjälp På bvc idag så hade han växt en massa. Nu är vi 59 cm lång å väger 4855 gr. Så mjölk i mina gigantiska tuttar det finns, 600 gr på 2 v. Skönt... Men jag skulle vilja ha en amningsbh som passar. Nackdel när tuttarna har vöxt 4-5 strl under graviditeten å med amningen. Största strl passar inte helt

härligt att maten finns! Dem växer allt för fort bara!
  • förväntansfull2014
    lupin84 skrev 2014-06-18 22:16:28 följande:
    Funderar på spiral... kondom känns inte som vår grej.. blir inga piller. härligt att maten finns! Dem växer allt för fort bara!

Växer alldeles för fort. Melvin såg ut som en jätte nu när grannens bebis hade kommit

Kommer nog osså å köra på spiral, dock koppar då jag inte fixar hormoner. Å längre fram när det är bestämt att det inga mer bebisar skall komma så kommer jag att sterilisera mig.
  • Echinacea

Min lilla bebis väger nu när hon är 6 veckor 3505 gram. Vägde när hon föddes 2620 gram

• kokos

Trevlig midsommar till er alla! Hade hoppats på varmare väder men det är ju trots allt svensk sommar

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014