• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut Glad

Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...

• Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
  • lupin84

Bajsar era små mkt/ ofta? Här är de bajs flera gånger varje dag... var inte alls såhär ofta med dem två äldre?!

• Erika 146

Lupin84

Beror på vad ofta är Meja bajsar senaste veckan mer sällan än de första och då är det iaf bajs i blöjan 6-8ggr/dygn.
    Har ju inget att jämföra med och är bara glad att hon bajsar

• förväntansfull2014
    lupin84 skrev 2014-06-21 22:25:55 följande:
    Bajsar era små mkt/ ofta? Här är de bajs flera gånger varje dag... var inte alls såhär ofta med dem två äldre?!

Nej, nu två dagar sen sist. Har dock under dessa dagar pruttat grymt mkt. Å när det är en bajsdag då blir de allt mellan 3-7 blöjor om dagen.
  • maribel
    lupin84 skrev 2014-06-21 22:25:55 följande:

Mina andra barn bajsade inte flera ggr per dag men denna lilla kille bajsar 5-6 ggr varje dag. Ibland mer och ibland mindre i blöjan.

• Ciliaja

Vår tjej bajsar typ 17 gånger på ett dygn. Inte mycket alltid men det blir ju massa blöjor

• trulle82

Här bajsas det också flera gånger per dag. Men nu senaste veckan har det blivit något färre gånger men desto mer åt gången. Det är så att det läckt från blöjan.

• SophiaI

Här bajsas det inte varje dag längre,oftast varannan, men då kommer det desto mer!

Hon har också ont i magen när hon pruttar, tror hon sväljer mycket luft vid amningen då mjölken kommer fort. Började med sempers magdroppar igår, får se om de hjälper något. Har ni erfarenhet av de dropparna?

Hon går upp fint i vikt, 3540 gram i onsdags, tre veckor gammal, föddes 2855 gram.

Jag har tyvärr fått sprickor på båda bröstvårtorna. Aj! Men jag står ut och ammar på. Ringde amningsmottagningen i måndags och de hade tid först nu på tisdag, efter ÅTTA dagar alltså! Tur det inte är akut. BVC misstänkte svamp, så hon sa att jag skulle smörja med cortimyk, så det gör jag nu. Och jag tror faktiskt det blivit lite bättre. Ser ingen torsk i Edits mun, men det jan jag ju ha ändå. Borde väl ge henne något också om det nu är svamp? Vi får se på tisdag helt enkelt.

• Ciliaja

Kan man köpa sempersdroppar utan rekommendation från BVC? Min dotter kniper väldigt å pruttar på natt å morgon. Tror också hon sväljer mycket luft.

Sophial- du har inte testat amningsnapp? Jag hade sååå spruckna bröstvårtor, körde med amningsnapp några dagar å nu kan jag amma utan igen!

• trulle82

Jag körde också amningsnapp en vecka och efter det fungerar amningen jättebra.

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014