• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut Glad

Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...

• Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
  • förväntansfull2014

Allt nere hos Greta är ok Ingen infektion, avslaget nästan helt borta å enl ul är livmodern som den ska vara. Skönt...

Fick vägt plutten me, 5395 gr å 60,5 cm lång. Undra varför 56-kläderna typ är försmå, hihi. Känns ganska så lagom med en ökning på 540 gr å 1,5 cm på två veckor. Blir ju tungt ändå å bära dom små snart

Vart sover era små? Igår fick plutten sova i sin säng från start så skönt men kändes konstigt.

• emmapemma4

Sixten (7 veckor) äter med ca 2 timmars mellanrum på dagen men på natten har han börjat sova ett längre pass på ca 6 timmar. Han somnar oftast vid 21-22 och vaknar inte förrän vid 3-4 på natten. Sedan sover han till ca 6.30 men efter det så äter han gärna efter en timme eller två igen.

Just nu har jag superont när jag ammar då jag förmodligen har fått svamp på brösten. Sixten har ju haft vit beläggning på tungan ett tag och jag har försökt med alla huskurer men det verkar som han smittat mig. Imorgon ska vi till BVC så jag får se vad de säger. Om det bara är att stå ut eller om det går att behandla. 

Nu har iallfall tyngdkänslan i underlivet börjat försvinna så det är ju tur att man bara får dras med ett elände i taget :)

Karl 2005 Nora 2007 Sixten 2014
  • bluegrass

Hej!
    Längesedan jag skrev nu.
    Min Didrik är 7,5 v och det mesta funkar bra. Han är nöjd och glad, kan sitta rel länge i babysitter även om han föredrar famnen. Ingen magknip eller skrikperioder. Syskonen på 3 och 6 är gulliga och glada, ingen svartsjuka än.

Äter ca varannan timme, tyvärr oftast även nattetid. Kan ha ett längre pass på ca 4 H om jag har tur.
    Har helt glömt boka tid på efterkontroll och vi är på Sverigesemester på resande fot nu och efter det jobbar maken och jag har de stora barnen hemma, så det får vänta till hösten typ!
    Har lite ont i ärren i mellangården och har mkt ond hemorrojd som blöder och skaver, men det blir bättre av salva.

Har ni börjat träna? Jag har så många gravkilon kvar och har längtat efter träning så jag tog en lättare joggingtur på drygt 4 km idag. Kändes bra, men är lite rädd att belasta bäckenbotten för mkt. Är dålig på att knipa. Hur tänker ni med det? Jag började träna med appen mammamage idag också.

Emmap- å nej, låter som svamp! Hoppas du får hjälp av BVC och att det går över!
    Jag har ilsken svamp vä bröst som inte ger sig. Har tagit odling som visade svamp. Behandlar Didrik med Mycostatin som jag fick via BVC och hans beläggning är bättre och har behandlat mig med Fluconazolkapsel två gånger, men det ger sig inte. Har suttit i 5-6 v nu och är så besvärligt. Det gör så ont att jag nästan gråter att amma vä bröst . Hade inte svamp med mina andra barn så detta jobbiga är helt nytt för mig.

• maribel

Min plutt sover på egen liten madrass som ett nest i vår säng. Nu äter han bara 2ggr per natt och börjar bli större så säng ska testas snart. Har också växt massor , 420 g i veckan senaste veckorna . Oj vad fort dem växer!

En fråga:amade ju förut varje timme, nu blir det varannan el var tredje. Är så orolig att det ska bli mindre mjölk? Pumpar ni andra mellan el funkar det ändå? Mina bröst är inte hårda el spända, är era det?

• trulle82

Vår plutt sover också i vår säng. Det funkade inte att flytta över i sin egen säng för då vaknade hon alltid. Så vi sover alla tre bäst så just nu. Får ta smällen sen att lära henne att sova i sin egen säng. Ska snart prova igen.

När det gäller träning så har jag inte kommit igång än. Jag går ut och går med barnvagnen några gånger i veckan. Jag har testat appen mammamage några gånger men har inte haft disciplinen att fortsätta. Jag har dock haft turen att alla gravidkilona trillat av med amningen.

• SaraD

Min kille sover i egen säng, men som står precis bredvid vår, utan sida så blir som en bredare säng bara, funkar bra!

Vill varna lite för att jogga, springa och hoppa innan 6 månader efter förlossning. Enligt nyare forskning har man sett att kvinnor som börjat träna för tidigt efter graviditet har större risk att drabbas av ryggproblem, skelettet är att jämställa med benskörhet, detta enligt sjukgymnasten på vårdcentralen.

Jag har varit på två kontroller pga att jag misstänkte framfall. Var till bm först och hon tyckte det såg konstigt ut, var då 5 veckor efter förlossningen, och hänvisade mig till läkare. Vid den kontrollen var det fortfarande massa stygn kvar och jag kände att något var fel, fick inte in ett finger och föreställde mig att aldrig kunna ha sex igen. Veckorna efter fick jag ut stygn på pappret vid varje toabesök, trots att de ska tas upp av kroppen..

Var på kontroll hos läkaren efter 8 veckor och det var verkligen stor skillnad! Kroppen hade läkt supersnabbt dessa veckor och vi hade tom haft sex någon dag innan läkarbesöket! Fick dock konstaterat slidväggsframfall, bakre väggen. Detta blir ofta mycket bättre efter man slutat amma, men ser lite konstigt ut. Jag är bara glad att jag trots framfallet fungerar som jag ska och skiter i hur det ser ut

• Sweetboxen

Min tös somnar i egen säng vid 22-23. Ammas i vår säng vid 4-5, bär över henne så hon får fortsätta sova i sin säng igen o det funkar fint. Ev amning vid 7 ca. Brukar vakna för dagen vid 9, o då vill hon ha frukost.

Jag sover bäst när hon inte ligger bredvid mig medan hon verkar sova än bättre när hon ligger emellan oss. Inatt sov hon i 12 tim med bara en amning emellan mellan oss för jag orka inte lyfta över henne.

Jag kör vichy-huskuren mot svampen i hennes mun men vete sjuttsingen om det hjälper, ngn med annat tips?

Blöder än, 7 v nu..trist! Saknar riktigt sex!!! ;)

Ingen träning än. Gick ner under grav o har fortsatt gå neråt. Är sugen på o träna men fogarna är inte helt hundra än, så tar det lugnt.

• Erika 146

Jag vill oxå träna, gym och rida är min melodi men är inte heller helt 100 i bäckenet. Kör promenader (måste ju ändå ut med hunden) och orkar som mest 3km just nu, sen blir det sporadiska knip övningar och insugs övningar för magen. Gick ner 10 av 20kg bara dagarna efter fl så hälften kvar. Har mätt mig så är taggad på att komma igång, vikten har faktiskt mindre betydelse men vill ju ligga på normal iaf ð???

• Ciliaja

Vår flicka sover i vår säng. Hon vaknar å bökar så ofta så det är ingen mening att lägga henne själv. Men vi tänkte börja sen när hon sover lite längre pass.

• lupin84

Thor sover i egen säng o de funkar bra. Var på bvc igår. Han väger nu 5310g o är 57,5 cm lång :) nästan två månader gammal.

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014