• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut Glad

Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...

• Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
  • Ciliaja

När kan man bada i havet? Jag slutade blöda när dottern var två veckor men har lite ökad flytningar. Kan jag bada i havet nästa vecka? Sambon har semester då :P

• Amalian83

Alltså, nu har min bebis suttit fast vid mina tuttar i fyra timmar. Några korta pauser med pappan, men inte mer än att jag hinner sträcka lite på mig. Det är såååå varmt! Skulle helst sitta med fläkten riktad mot mig men bebisen ska ju inte sitta i drag så det törs jag inte.

Kombinationen att hon är i en utvecklingsfas och att det är 30 grader ute är liksom inte helt lätt att hantera. Mina bröstvårtor börjar bli trötta på detta.

Fler som har det så just nu?

• förväntansfull2014
    Amalian83 skrev 2014-07-11 21:21:44 följande:

Alltså, nu har min bebis suttit fast vid mina tuttar i fyra timmar. Några korta pauser med pappan, men inte mer än att jag hinner sträcka lite på mig. Det är såååå varmt! Skulle helst sitta med fläkten riktad mot mig men bebisen ska ju inte sitta i drag så det törs jag inte.

Kombinationen att hon är i en utvecklingsfas och att det är 30 grader ute är liksom inte helt lätt att hantera. Mina bröstvårtor börjar bli trötta på detta.

Fler som har det så just nu?

Hade typ så i förrgår. Men jag fick knappt hålla i plutten. Löste det genom att ligga å amma samt att jag hade fläkten på med de svagast å typ gallerfilt över halva plutten. Jobbigt i denna värme, hoppas att du snart får sitta för dig själv en stund...
  • lupin84

Idag hade vi dop för våran Thor Melker Holbek ;) Han sov igenom gudstjänst o kalas, vaknade på slutet då det var kaffe dags :)

• Amalian83
    lupin84 skrev 2014-07-13 22:11:59 följande:

Idag hade vi dop för våran Thor Melker Holbek ;) Han sov igenom gudstjänst o kalas, vaknade på slutet då det var kaffe dags :)

Mysigt :)

När är det vanligt att man har dop? Mellan två och fyra mån eller?
  • förväntansfull2014
    Erika 146 skrev 2014-07-14 00:26:51 följande:

Någon som provat standardmodellen?

Vi ska göra det i hopp om rutiner och humana kvällar/läggningar

www.annawahlgren.com/index.php/view/svenska/verktygsladan-standardmodellen-sammanfattning

Nej, å känner inte att jag skulle vilja följa hennes förslag, men att det är bra med rutiner håller jag med på. Å magläge rekommendera de ju en inte. Däremot tror jag på rutiner som fungerar för familjen. Å vi har eller rättare sagt plutten har bestämt när han vill äta (tror på fri amning). Oftast blir det kvälksmålet vid 22, sedan mellan 2-3 och nästa runt 6, men två nätter nu har han sovit från 23 till 6, riktigt lyx

Fick ju mitt första barn för 20 år sedan å då var det amning/matning typ var fjärde timme som rekommenderas. Å de var hemskt, vilket jag la ner. Nu kan jag vakna upp till att plutten jollrar när han är hungrig mitt i natten, det är väldigt sällan han skriker av hunger. Tycker det känns å funkar mycket bättre för mig.

Hoppas att du hittar något som funkar för dig, bebis å familjen.
Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014