• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut Glad

Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...

• Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
  • Ciliaja

Ni med bebisar som har magknip tycker ni minifom eller sempers funkar bäst? Har kört minifom sen tisdags kväll men märker än så länge ingen större förbättring.

Hon har svårt att rapa. Får oftast ingen rap även hur länge jag försöker och jag hör ju hur mycket luft hon sväljer :(

• förväntansfull2014

Usch, min plutt har blivit sjuk:'( Hostar, är lite täppt i näsan, varm men visar ingen förhöjd temp på örontempen, gnällig å det är vi inte i vanliga fall. Va man lider med dem...

Plutten har den senaste veckan varit vaken efter nattmålet från ca 4-6. Vart på glatt humör å inte velat sova förrän efter nästa amning å då sovit från 7-10 typ. Nån annan som upplevt detta?

• trulle82
    förväntansfull2014 skrev 2014-06-26 15:57:52 följande:

Usch, min plutt har blivit sjuk:'( Hostar, är lite täppt i näsan, varm men visar ingen förhöjd temp på örontempen, gnällig å det är vi inte i vanliga fall. Va man lider med dem...

Plutten har den senaste veckan varit vaken efter nattmålet från ca 4-6. Vart på glatt humör å inte velat sova förrän efter nästa amning å då sovit från 7-10 typ. Nån annan som upplevt detta?

Det har min dotter också varit. Igår tom från kl 2 var hon vaken till kl 6. Jobbigt! Inatt sov hon dock hela natten förutom 3 amningar. Det är ovanligt!
  • Ciliaja

Idag är min plutt 4 veckor. Och jag kan äntligen ha mina vanliga jeans igen :):)

• maribel
    Ciliaja skrev 2014-06-30 11:07:08 följande:

Idag är min plutt 4 veckor. Och jag kan äntligen ha mina vanliga jeans igen :):)

Låter nice!

Här har min plutt helt knasiga dagsvanor. I förrgår var han vaken 13-23, i 10h med undantag för 30min vila.Gissa om jag var helt slut efter att ha försökt hitta sätt att söva han på. Igår sov han från 1200-1800 men amma 2ggr. Inatt vaknade han bara 1ggr. Det finns alltså hopp!!
  • Ciliaja

Maribel- hur många veckor är din lille kille nu? :)

• maribel
    Ciliaja skrev 2014-06-30 15:19:58 följande:

Maribel- hur många veckor är din lille kille nu? :)

7v. Oj, vad stort det låter. Tiden går snabbt!
  • kokos

Det går sjukt fort! Min prins är 8 veckor idag. Två månader på lördag

• Ciliaja

Någon som börjat få in lite rutiner? :)

Idag har det känts jobbigt. Hon har mycket magknip så vi sover bara korta stunder både på natten och dagen och jag kan inte lägga ifrån henne alls så jag får ingenting gjort.

Men hon är helt underbar!

• trulle82

Nej här har vi inga rutiner än. Igår sov hon knappt någonting på dagen, men väldigt bra på natten. Idag har hon i princip sovit hela dagen, så undrar hur denna natten kommer att bli. Hon blir 8v i morgon.

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014