• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut Glad

Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...

• Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
  • maribel

Trevlig midsommar med hopp om bebisar som sover minst 4h i sträck i natt!Glad

Här fortsätter plutt att äta i massor. Ny vikt vid bvc igår och har gått upp 420g igen på 1v. Igår åt han "bara" varannan timme så det kändes som vila och lyx.

• Erika 146

Önskar alla en trevlig midsommar!

Vår Meja växer så det knakar, blev 3v i tisdags och vi var på Bvc i onsdags och då vägde hon 4740g och 55cm. Hon har ökat 500g på en vecka ð???

• kokos

Måste bara fråga... Är det någon som fått tillbaka sin mens? Sitter här med vad som känns som mensvärk och har även tryck nedåt... Men kan det vara på gång redan? Ammar ju inte...

• förväntansfull2014

Fick det tidigt med första barnet, trots att jag amma kom mensen efter ca 5 v.

Nu vet jag inte om det är mensen jag fick el om det kan vara avslaget fortfarande.

• Amalian83

Hej! Hoppar med här. Hade bf 8 juni men min tjej kom 23 maj genom igångsättning på grund av hepatos.

Fram till för en vecka sedan hade jag en bebis som var ok med att ligga själv om dagarna och sova. Plötsligt i söndags skedde en förändring och hon är dels mkt mer orolig om kvällarna och dels godtar hon inte att ligga själv om dagarna längre. Så nu får jag inte mkt gjort alls. Tack och pris för bärsele :)

Snart har min sambo semester och då ska han få gå på låååånga morgonpromenader så att jag kan få sova ut åtm. 4 timmar. Är hon bara i en vagn som är i rörelse är hon helt däckad nämligen.

Hoppas ni alla haft en trevlig midsommar!

• Ciliaja

Min dotter sover hela dagarna och sen är hon jätte ledsen på nätterna, känns som hon har lite knip, hon bajsar och fiser jätte mycket. På dagarna är hon oftast nöjd de få minuterna hon öppnar sina ögon om hon har ätit å sovit å rapat.

Nån som har vsrt med om samma? Hon är 3 veckor på måndag!

• lupin84

Thor är oftast nöjd, gillar mer babysitter än babygym/ filt på golvet... bärsele är bra grejer! sover bra, äter ca var fjärde timme. På natten kan de gå nästan 5-6 tim innan första amning (han somnar ca 22). Växer och ökar i vikt :) På onsdag går mannen på semester... härligt!

• Wimsy
    Amalian83 skrev 2014-06-21 00:18:27 följande:

Hej! Hoppar med här. Hade bf 8 juni men min tjej kom 23 maj genom igångsättning på grund av hepatos.

Fram till för en vecka sedan hade jag en bebis som var ok med att ligga själv om dagarna och sova. Plötsligt i söndags skedde en förändring och hon är dels mkt mer orolig om kvällarna och dels godtar hon inte att ligga själv om dagarna längre. Så nu får jag inte mkt gjort alls. Tack och pris för bärsele :)

Snart har min sambo semester och då ska han få gå på låååånga morgonpromenader så att jag kan få sova ut åtm. 4 timmar. Är hon bara i en vagn som är i rörelse är hon helt däckad nämligen.

Hoppas ni alla haft en trevlig midsommar!

Jag läser en bok som heter Wonder Weeks och som handlar om barnens utveckling. I vecka 5 (kan diffa med en eller två veckor åt vardera håll) så genomgår bebisarna en jätteomställning både mentalt och fysikts. Detta kan göra att de behöver mer närhet än tidigare och inte går med på att ligga själva och blir kinkigare då hela deras nu kända värld ändras för de.
  • Amalian83
    Wimsy skrev 2014-06-21 14:20:00 följande:
    Jag läser en bok som heter Wonder Weeks och som handlar om barnens utveckling. I vecka 5 (kan diffa med en eller två veckor åt vardera håll) så genomgår bebisarna en jätteomställning både mentalt och fysikts. Detta kan göra att de behöver mer närhet än tidigare och inte går med på att ligga själva och blir kinkigare då hela deras nu kända värld ändras för de.
    Åh intressant! Det var verkligen en så markant och plötslig förändring, vi var hemma hos min syster hela dagen och hon sov, myste och grät väldigt lite. När vi kom hem grät hon betydligt mer högljutt och ihållande samt ändrade sovmönster helt.

Jag ska kolla in den boken (gillar att läsa så man förstår vad som händer). Hon får massa närhet nu, men nog hade det varit fint om hon ville sova själv lite längre perioder än fem minuter på dagarna.
  • maribel
    Amalian83 skrev 2014-06-21 21:43:15 följande:
    Åh intressant! Det var verkligen en så markant och plötslig förändring, vi var hemma hos min syster hela dagen och hon sov, myste och grät väldigt lite. När vi kom hem grät hon betydligt mer högljutt och ihållande samt ändrade sovmönster helt.

Jag ska kolla in den boken (gillar att läsa så man förstår vad som händer). Hon får massa närhet nu, men nog hade det varit fint om hon ville sova själv lite längre perioder än fem minuter på dagarna.
    Det är så jobbigt när det blir amma amma amma och dem gråter så fort man rör sig en mm. Vi har bra dagar men kvällarna är jobbiga, alltid samma tid 19-23. Snuttas hela tiden. Min plutt gråter inte men har så svårt att somna och varva ner på kvällen.
    Tar inte nappen.
Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014