• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut Glad

Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...

• Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
  • Ciliaja

Hur kan våra små bli 1 år snart? Helt galet.

• trulle82

Ja det är helt otroligt Var tog tiden vägen??

• Erika 146

Det är insane! Börjar få panik över kalaset. Vad ska ni bjuda på? Nåt matigt + fika eller bara fika? Och vad är enkelt att fixa till barnen om de inte ska äta sötsaker?9

• Ciliaja

Jag vet inte vad vi ska ha i matväg, så svårt, enklast är väl korv och mos med nån sallad men jag vet inte. Du får köpa majskrokar och rån till barnen som inte äter sött, eller några smoothies. :):)

• Erika 146

Kokos

Visst var de så att du är gravid? Hur gick det med diabetes fått tillbaka den och hann du göra efterkontroll för typ 2 efter förra graviditeten?

• kokos
    Erika 146 skrev 2015-05-07 14:50:48 följande:
    Kokos

Visst var de så att du är gravid? Hur gick det med diabetes fått tillbaka den och hann du göra efterkontroll för typ 2 efter förra graviditeten?

Japp är i vecka 31 nu

Jag ligger precis på gränsen till diabetes så går på kontroll varannan vecka. Återstå att se hur slutdelen blir...

Förra gången försvann diabetesen efter förlossningen och hade ingen mellan.
  • Erika 146

Skönt att det håller sig undan än så länge. Är själv i v15 och haft insulin sen v9 :/ hade inget i mellan men nu vette tusan om det kommer försvinna..
    Lycka till nu ni är snart i mål ju! Vet ni vad det blir?

• Erika 146

Är det några fler som är gravida med syskon eller i försöka tagen? ð???

• Ciliaja
    Erika 146 skrev 2015-05-18 05:03:04 följande:

Är det några fler som är gravida med syskon eller i försöka tagen? ð???

Vi väntar ett tag, hon har precis slutat att vakna med 30 min intervaller hela natten så vi behöver återhämta oss lite haha!
  • kokos
    Erika 146 skrev 2015-05-08 20:06:04 följande:

Skönt att det håller sig undan än så länge. Är själv i v15 och haft insulin sen v9 :/ hade inget i mellan men nu vette tusan om det kommer försvinna..

Lycka till nu ni är snart i mål ju! Vet ni vad det blir?

Oj såg först nu att jag glömt svara! Det är en 4:e prins därinne

Går det bra för dig? Mitt socker hoppar upp och ner så jag mår inte superbra. Har läkarbesök imorgon...
  • kokos

Är det någon mer som har bebis med enorm separationsångest?? Jag får inte gå en meter... Så jobbigt

• Erika 146

Vi får se nästa vecka (kanske) vad det blir. Mest av praktiska skäl vi tar reda på kön denna gången. Trodde jag skulle känna längtan efter en pojk nu men känner precis som förra gången, det spelar ingen roll
    Samma är det för sambon.

4:e barnet är inte dåligt! Full rulle hemma då här blir det stopp efter denna tittat ut.
    Jobbigt med att sockret åker berg och dalbana.... Mitt är väldigt stabilt än så länge, tar 2 enheter till frukost, inget till lunch och 1-2 enheter till middag. Kvällen tar jag mellan 6-8 enheter långtidsverkande.

Den där separationsångesten har Meja haft sen hon föddes, har aldrig kunnat lämna rummet utan gråt. Även om hon nu kryper/går så är det fortfarande likadant och hon kryper efter och hänger i kläderna.
    Sitter jag i soffan tex så kan hon leka själv och ge sig iväg till ett annat rum och stöka till men börjar jag plocka och gå runt kommer hon efter och gnäller/gråter. Har aldrig tagit upp det som ett problem då jag tänkt att det bara är så. Att hon har större behov än vissa andra av just närhet men har ju börjat fundera på varför.
    Hon är ju inte på nåt vis blyg, försiktig eller inåtvänd, snarare raka motsatsen.

• Erika 146

Har ni några tips och trix för att underlätta när de ska kolla kön på rul?

• kokos

Tänk att våra små snart blir 2 år Vad fort tiden går...

Just nu är jag inlagd med lillebror på 7 månader. Han har tufft med andningen

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014