• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut Glad

Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...

• Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
  • maribel

Besök på Bvc idag, plutt som ätit och ätit på hans "stackars" mamma hela nätterna har gått upp 430g på en vecka! Behöver inte fundera längre på om han blir mätt antar jagGlad

• Madam
    maribel skrev 2014-06-11 23:13:33 följande:
    Besök på Bvc idag, plutt som ätit och ätit på hans "stackars" mamma hela nätterna har gått upp 430g på en vecka! Behöver inte fundera längre på om han blir mätt antar jagGlad
    gud va skönt att få det bekräftat förstår att det känns jättebra :)
  • förväntansfull2014

4 v idag å har kvar avslag:( Fortfarande blod men är mkt slemigt. Dock inte mkt då jag nu bara använder trosskydd.

Trodde att det var slut efter 2 v men nope det kom tillbaks...

• förväntansfull2014
    maribel skrev 2014-06-11 23:13:33 följande:
    Besök på Bvc idag, plutt som ätit och ätit på hans "stackars" mamma hela nätterna har gått upp 430g på en vecka! Behöver inte fundera längre på om han blir mätt antar jag

Vad härligt Då har du fått en hungrig bebis
  • maribel
    förväntansfull2014 skrev 2014-06-12 07:35:43 följande:

Vad härligt smile1.gif Då har du fått en hungrig bebis smile5.gif
    Japp, en hungrig bebis! Men inatt sov han för första gången 2½ timme i sträck. Halleluja!! Knaprade kanske på sina samlade reserver. Glad Hade glömt hur det kändes att få sova "så länge".
  • lupin84

Längesedan jag skrev men läser ofta. Grattis till er som fått era små. Thor blev en månad i tisdags var på koll i går på bvc. Han går upp fint i vikt väger nu 4515g (3380g när han föddes), växer gör han också, ät nu 55 lång - ökat 5 cm på en månad. Äter oftast 3-5 timme. Sover 22-08 med en el två matpauser. Sover korta stunder på dagen... snäll och nu får man leenden :) Bajsar massor dag som natt... idag är det syskonens sista dag på förskolan, sedan 10 v sommarlov. Hm hur ska jag fixa dagarna tills mannen har semester? Är kaos här hemma vid amning, dem nästan river huset, eller bråkar och gör dumna saker... har vart toppen de timmar det varit på förskolan.

• trulle82

Alva växer så det knakar, 4622 vägde hon idag 5,5 veckor. 3300 vägde hon när hon föddes

• Förstaföderska

Är det några fler som får en grinig bebis på kvällen? Jag tycker min lilla flicka är jättesnäll under nätterna och morgnarna men vid 15-16 tiden varje dag så blir hon jätteledsen. Oftast när hon ammar så börjar hon skrika av ilska, men mjölk kommer för fullt, men inte så att hon sätter i halsen för jag har amningsnapp som underlättar det rika flödet. Jag testar att rapa henne och det hjälper inte, masserar henne men hon skriker och spänner sig ändå. Det enda som hjälper är att gå runt med henne, fast det funkar oftast bara när hennes pappa gör det.. Jag vet inte om jag är för seg när jag går runt. I alla fall så jobbar pappsen natt och jag har honom inte till hjälp nu under hennes grinperioder, så det är lite tungt på kvällarna. Är det någon som är med om liknande? Hon är förresten 3 veckor idag :)

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014