• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut Glad

Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...

• Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
  • SophiaI

Inatt vaknade dottern för mat bara en gång! Tycker det var lite för lite. Hon åt 22, 04, 08. På BB sa dom att vi skulle väcka om det gick mer än 4 timmar mellan målen.

Men i tisdags var vi på återbesök på BB då hon var fem dagar gammal, då hade hon redan gått upp över födelsevikten, så hon äter bra.

Rädd för att mjölken ska försvinna om hon äter så sällan på natten. Men det känns ju inte så schysst att väcka heller. BVC kommer hit på tisdag på hembesök. Hur gör ni?

• trulle82
    SophiaI skrev 2014-06-05 08:47:35 följande:
    Inatt vaknade dottern för mat bara en gång! Tycker det var lite för lite. Hon åt 22, 04, 08. På BB sa dom att vi skulle väcka om det gick mer än 4 timmar mellan målen.

Men i tisdags var vi på återbesök på BB då hon var fem dagar gammal, då hade hon redan gått upp över födelsevikten, så hon äter bra.

Rädd för att mjölken ska försvinna om hon äter så sällan på natten. Men det känns ju inte så schysst att väcka heller. BVC kommer hit på tisdag på hembesök. Hur gör ni?
    oh vad jag önskade att min dotter sov s¨å bra på natten, hon är 4v nu! I natt har vi inte sovit mkt! Två timmar i sträck skulle gjort mig glad. 22.30 somnade hon, sen sov hon till 23. Sen somnade hon igen 23.30 och sov i två timmar vilket var bra! Sen var hon vaken i 1,5h. Sen sov hon i 2h och sen har hon inte sovit så bra resten av natten. Hoppas hinna med någon tupplur under dagen! Hon borde ju vara trött!

När det gäller att vecka var 4e timme gäller det väl innan mjölken runnit till? Det fick vi också göra de första dagarna när hon inte åt så bra. Men kan ju vara värt att fråga bvc när de kommer på besök :)
  • trulle82
    maribel skrev 2014-06-05 08:22:01 följande:
    Här råder sömnbrist. Vet knappt vad jag heter längre. Pluttt vaknar och äter varje ,varannan timme hela dygnet om. Gick ju upp dåligt i början men det har han tydligen hittat ett sätt att ta igen nu för på Bvc igår hade han gått upp 320g på en vecka. Behöver inte oroa mig längre för att det inte räcker med min mjölk men funkar inte det här med att inte sova.

Idag är barnen längre på dagis så ska försöka sova lite men det värsta är att bli väckt hela tiden. Hur fixar ni nätterna, några tips?
    Samma här :) När det gäller viktuppgång verkar det ju funka, min dotter har gått upp till 4100, hon vägde 3300 när hon föddes för 4 veckor sen Skrattande Men väldigt jobbiga nätter! Dagar också ibland
  • SophiaI
    trulle82 skrev 2014-06-05 08:56:50 följande:
    oh vad jag önskade att min dotter sov s¨å bra på natten, hon är 4v nu! I natt har vi inte sovit mkt! Två timmar i sträck skulle gjort mig glad. 22.30 somnade hon, sen sov hon till 23. Sen somnade hon igen 23.30 och sov i två timmar vilket var bra! Sen var hon vaken i 1,5h. Sen sov hon i 2h och sen har hon inte sovit så bra resten av natten. Hoppas hinna med någon tupplur under dagen! Hon borde ju vara trött!

När det gäller att vecka var 4e timme gäller det väl innan mjölken runnit till? Det fick vi också göra de första dagarna när hon inte åt så bra. Men kan ju vara värt att fråga bvc när de kommer på besök :)
    Hehe, ja jag är ju utvilad också såklart, så det klagar jag inte på. Det kanske bara var en engångsföreteelse, vi får se kommande natt :)

Hoppas din dotter förstår vad som är natt och dag snart!
  • bluegrass

Maribel och Trulle- Våra nätter är likadana. På dagtid kan det gå 2-3 timmar mellan amningarna, men på nätterna snuttas det typ hela tiden. Oftast typ 1 H mellan, ibland 2 H om jag har tur, men efter 04 ca var 30e min... Amningen gör tyvärr ganska ordentligt ont också, trots att Didrik snart är 4v. Tror att vi har svamp, fick medicin på Bvc igår. Försöker sova en liten stund på dagen, men det är så mkt annat som ska fixas med när syskonen är på fsk.

Men förutom sömnen är det bra! Njuter av min fine pojke och syskonen är fortsatt bara glada!

• Madam
    maribel skrev 2014-06-05 08:22:01 följande:
    Här råder sömnbrist. Vet knappt vad jag heter längre. Pluttt vaknar och äter varje ,varannan timme hela dygnet om. Gick ju upp dåligt i början men det har han tydligen hittat ett sätt att ta igen nu för på Bvc igår hade han gått upp 320g på en vecka. Behöver inte oroa mig längre för att det inte räcker med min mjölk men funkar inte det här med att inte sova.

Idag är barnen längre på dagis så ska försöka sova lite men det värsta är att bli väckt hela tiden. Hur fixar ni nätterna, några tips?

Molly har ju de senaste två dagarna inte sovit mer än max 2 timmar åt gången..så här sovs det allt emellan 30min till två timmar. Jag däremot sover knappt alls..på dagarna är det ok då fungerar jag men på kvällarna och nätterna är jag helt död. Blev löjligt lycklig imorse när hon sov från kvart över fem till halv nio!

Hon har ju haft dålig viktuppgång så vi blev rådda av bvc i måndags att fortsätta med ersättningen och hoppas på att det fungerar. Försöker amma oftare och mer för att hålla igång produktionen och förhoppningsvis öka den.

• trulle82

Skönt det är fler som har det som jag. Har en kompis med en bebis som är drygt en vecka som redan sover 4 timmars pass på natten..något avis :D

• Maliiin

Hej! Jag undrar hur ni för nu för att skydda era bröst från mjölkstockning...? Kanske har frågan redan diskuterats men jag orkar tyvärr inte gå tillbaka och läsa alla inlägg:) Det är ju jättevarmt ute så inte allt för skönt att gå med vindjacka på sig.. Några tips?

• Ciliaja

Kan ni lägga ifrån er era bäbisar? Vår dotter vaknar direkt om vi lägger ifrån henne. Skriker bara hon ligger på skötbordet. Det funkar ju nu men om en vecka börjar sambon jobba och jag måste ju kunna gå och kissa iallafall.

Och ni som ammar? Har ert onda gått över? Jag har så ont så jag gråter varje gång dottern blir 4 dagar i morgon

• Flamma

Maliiin: Det beror nog lite på vad mjölkstockningen beror på. Tror att mina har berott på överproduktion. De hinner helt enkelt inte bli tömda. Och så nångång när jag ammat ute i värmen (med kall vind).

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014