Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Tack för alla svar angående tyngdkänslan, skönt att man inte är ensam! Tycker att det känns lite bättre idag och när jag känner på underlivet känns det normalt. Snippan har ju fått vara med om en del så inte så konstigt om hon behöver tid för återhämtning :) Har ju trots allt bara gått fyra dagar sedan jag födde.
Hej! Hoppar in här nu då istället :) Fick tredje sonen natten till den 23 maj (bf+4). Allt gick fort väl inne på förlossningen, 1 tim och 20 min innan han var ute. Detta var nog min jobbigaste förlossning, hade absolut ingen ork till att krysta. Några värkar gick "förlorade" pga det, så jag höll nog på ca 1 tim med krystarbetet. Men tillslut så kom han ut, helt perfekt min lilla älskling.
Tyvärr knäckte han till sin mammas svanskota påvägen ut. Hände även med första barnet så den har väl inte varit bra sedan dess. Nu kan jag i princip inte sitta och har jättesvårt att resa mig själv. Så det blir till att ligga ner och amma med en kudde bakom mig för att avlasta.
Jag ger också tillägg 1-2 ggr om dagen för enligt bvc sköterskan så släpper jag tydligen inte så mycket mjölk för att jag spänner mig och har ont. Men min lille pojk mår som en prins ?
Skulle ju vara ett hjärta i slutet och inte ett frågetecken...
Hej alla!
Äntligen kan jag haka på här
Den 27/5 kom vår prinsessa Meja till världen, 3845g och 51cm.
Igångsättning pga diabetes på 39+2.
De tog hål på hinnorna vid 10 var då öppen knappt 2cm, vid 13 sattes värkstimulerande. Runt kl 16 fick jag EDA och var då öppen 4,5cm. Stod upp för att bebis skulle sjunka då hon fortfarande låg högt upp. Vid 18 orkade jag inte stå längre och fick lägga mig för undersökning, var då öppen 8cm, kvart i 19 kom krystvärkarna och 19.22 är hon ute. Intensivt men bra och trygg förlossning och en toppen barnmorska.
Var kvar 2 dygn på bb för att kolla blodsocker på Meja.
Amningen funkar bra och det börjar även bli sömn på schemat
Mår (oförskämt tror jag) bra kroppsligt också med bara mindre blödningar nu. Dock något öm i ljumskar/musben/bäcknet och svanskota. har även redan gått ner 10(!)kg sen inskrivningen på fl, man kan tro att jag bar på en del vätska..
Hej alla!
Äntligen kan jag haka på här
Den 27/5 kom vår prinsessa Meja till världen, 3845g och 51cm.
Igångsättning pga diabetes på 39+2.
De tog hål på hinnorna vid 10 var då öppen knappt 2cm, vid 13 sattes värkstimulerande. Runt kl 16 fick jag EDA och var då öppen 4,5cm. Stod upp för att bebis skulle sjunka då hon fortfarande låg högt upp. Vid 18 orkade jag inte stå längre och fick lägga mig för undersökning, var då öppen 8cm, kvart i 19 kom krystvärkarna och 19.22 är hon ute. Intensivt men bra och trygg förlossning och en toppen barnmorska.
Var kvar 2 dygn på bb för att kolla blodsocker på Meja.
Amningen funkar bra och det börjar även bli sömn på schemat
Mår (oförskämt tror jag) bra kroppsligt också med bara mindre blödningar nu. Dock något öm i ljumskar/musben/bäcknet och svanskota. har även redan gått ner 10(!)kg sen inskrivningen på fl, man kan tro att jag bar på en del vätska..
Hej! Var med i den andra tråden men har inte skrivit där sen min lilla tjej kom den 11 maj. Har helt enkelt inte haft tid att sitta vid datorn men nu börjar det lätta lite och börjar återkomma till livet igen. Har haft så mycket problem med amningen, hemska sår som aldrig läkte på bröstvårtorna, mjölkstockning och allt möjligt skit dessa tre veckor så min mjölk sinade, Saga gick ner i vikt och vi var båda ständigt ledsna så nu har vi gett upp det och hon får bara ersättning. Gud så skönt det är, jag är en glad och lycklig mamma igen, alla mina tre barn är glada och livet som mamma till tre kan äntligen börja! :D
Grattis till alla som fått bebisar! :D
Min första natt utan amning! Woop woop, nästan 8 tim sömn, jag bör omfamna denna dag med bara glädje idag då..;P