• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut Glad

Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...

• Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
  • SaraD
    MadeleineH skrev 2014-05-28 11:45:12 följande:
    Jag sitter också och ammar 24/7.Omöjligt att honna med något annat just nu. Jag har ett urlarvigt problem. Jag vet bättre än att gräma mig över sånt här. Alltså jag ser ut som en - ja jag vet inte vad... Hängande fettblobb. Nu är min dotter två och en halv vecka och vågen har tvärstannat. 10 kilo kvar till ursprungsvikten. Jag vet att jag inte kommer kunna få en fast mage - fick aldrig det efter första barnet för nio år sedan, trots att jag till och från varit smal. Men nu bara hänger allt och det är valkar och fett maximus i överflöd och det är överallt! Hjälp!

Jag tycker också det är jobbigt med fettet.. Har visserligen gått ned i stort sett allt, men magen är som en degklump.. Med alla byxor hänger det över och vågen har stannat för mig med...
  • Echinacea

Vågen har stannat här också trots att jag äter nyttigt och powerwalkar flera dagar i veckan. Gick upp 12-13 kg under graviditeten och har gått ner 7 kg sen förlossningen. Väger nu 63 kg och ska ner till 56-57 kg. Hur mycket rör ni andra på er? Hur mycket gick ni upp under graviditeten och hur mycket har ni gått ner?

• MadeleineH

Jag har knappt kunnat röra mig, har fortfarande ilsken foglossning. Men jag stressar mig själv för mycket, jisses, Fiona är ju bara 2,5 vecka.

Ska komma igång mer och mer nu och vara glad för min bebis istället för att tänka på degen på magen/armar/ben!

• kokos
    Echinacea skrev 2014-05-28 17:02:24 följande:

Vågen har stannat här också trots att jag äter nyttigt och powerwalkar flera dagar i veckan. Gick upp 12-13 kg under graviditeten och har gått ner 7 kg sen förlossningen. Väger nu 63 kg och ska ner till 56-57 kg. Hur mycket rör ni andra på er? Hur mycket gick ni upp under graviditeten och hur mycket har ni gått ner?

Jag har runt 20 kilo att bli av med. Dock inte bara på graviditeten utan skötte mig inte sommaren innan jag plussade heller. Vet att det rinner av mig om jag bara sätter fart. Precis som det gjort de andra gångerna....
  • förväntansfull2014

Gick totalt upp 15 kg varav 3 kg sista 10 dagarna??? Irriterande då jag gick 5 dar över tiden. Men efter fl gick jag ner 7 kg å där är jag kvar. Äter alldeles för mycket onyttigt utöver det nyttigt Har inte pw/promenerat så ofta ännu, ca 2-3 ggr/v. Men plutten blir 2 v imån så kommer att ta tag i det mer nästa vecka.

Det jobbigaste är att det fattas ca 2-3 cm så att jag kan stänga mina vanliga byxor. Annars så tycker jag att kroppen ser ut som innan om man bortser ifrån brösten som är 4-5 strl större????
  • förväntansfull2014
    kokos skrev 2014-05-28 14:46:06 följande:
    Nu är jag påkopplad en maskin som ska ta mitt blodtryck var 20:e minut i 24 timmar. Blir ett roligt dygn, not! Mitt blodtryck ligger fortfarande högt efter graviditeten Trodde man skulle få njuta....

Fy vad jobbigt det verkar, din stackare. Hoppas för din skull att dessa timmar går fort å att ditt blodtryck sänker sig.
  • förväntansfull2014

Idag var bvc här på hembesök. Plutten hade gått upp från 3885 till 4020 gr på 9 dar. Inte så mkt tyckte sköterskan, men ändå uppåt med besök på bvc på måndag.

• SaraD

Jag ska försöka gå promenad varje dag, gick upp 20 kg, och har gått ned 19, dock är magen stor fortfarande..
  • trulle82
    Jag gick upp ca 11-12 kg och har gått ner ca 10 kg. Har dock inte ansträngt mig och lite mage har jag kvar än, men annars ser jag ut ungefär som tidigare. Jag försöker ta en promenad med barnvagnen nästan varje dag.
  • maribel
    förväntansfull2014 skrev 2014-05-28 19:17:53 följande:
    Idag var bvc här på hembesök. Plutten hade gått upp från 3885 till 4020 gr på 9 dar. Inte så mkt tyckte sköterskan, men ändå uppåt med besök på bvc på måndag.
    Min plutt går inte heller upp så mycket, bvc besök idag från 3560 till 3670 på 6dgr, ny vägning nästa vecka.  Känns lite då barn nr2 gick upp 500g i veckan. Hur mycket ska dem gå upp?
    Jag gick upp 11kg totalt, har tappat   6kg på dessa 2v. Tycker magen åkt in ordentligt men undrar hur lång tid det tar att bli av med sista magvalken, vill ju köpa sommarkläder. Just nu går jag i mammatightsen fortfarande.

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014