• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut Glad

Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...

• Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
  • trulle82

Nån som har tips på var man kan köpa snygga amningskläder? Glad

• förväntansfull2014
    trulle82 skrev 2014-05-22 13:08:24 följande:
    Nån som har tips på var man kan köpa snygga amningskläder? 

Jag valde att bara köpa amningslinne från hm, å använda mina vanliga kläder till det. Det kändes lättare att bara knäppa upp linnet, så som amningsbh å amma. Annars vet jag inte.
  • förväntansfull2014

Jag valde att bara köpa amningslinne från hm, å använda mina vanliga kläder till det. Det kändes lättare att bara knäppa upp linnet, så som amningsbh å amma. Annars vet jag inte.
  • Förstaföderska

Hej tjejer! Jag kommer snart till denna tråden, har gått över tiden med min bebis. Men jag tänkte ställa er som redan varit med om förlossning två frågor. 

1. Ni som var med om hinnsvepning - obehaget som uppstår under svepningen, kändes den för er likadan som värkarna? (kommer värkarna alltså vara samma plågeri som den förskräckliga svepningen)

2. En kvinna sa till mig idag att mjölken inte rinner till först 3 dagar efter förlossningen. Detta har jag aldrig hört talas om och tycker låter galet. Men är det så det ligger till?

• kokos
    Förstaföderska skrev 2014-05-23 00:28:28 följande:

Hej tjejer! Jag kommer snart till denna tråden, har gått över tiden med min bebis. Men jag tänkte ställa er som redan varit med om förlossning två frågor. 

1. Ni som var med om hinnsvepning - obehaget som uppstår under svepningen, kändes den för er likadan som värkarna? (kommer värkarna alltså vara samma plågeri som den förskräckliga svepningen)

2. En kvinna sa till mig idag att mjölken inte rinner till först 3 dagar efter förlossningen. Detta har jag aldrig hört talas om och tycker låter galet. Men är det så det ligger till?

Jag har aldrig gjort hinnsvepning men vet däremot att det brukar ta ca 3 dagar innan mjölken rinner till
  • Sweetboxen
    Förstaföderska skrev 2014-05-23 00:28:28 följande:

1. Aldrig gjort hinnsvepning

2. Ja det tar ca 3 dgr innan det rinner till. Första dagarna sugs det febrilt råmjölk, det kommer inte värst mkt men räcker gott till bebis eftersom det är så tjockt, näringsrikt o gott :) Deras magsäck är stor som en valnöt typ så de behöver ju inte mer. På ca tredje dagen fylls brösten o blir till ett par BOOBS ;)

Varit lika för mig varje gång, nu inne på fjärde.

Lycka till med amningen sen!
  • Wimsy

Jag har också haft problem med att hitta snygga amningskläder eller amningskläder över lag. Jag kommer köra på amningslinnen från HM (svarta o vita), kanske ngn amningstopp från HM och till linnena har jag köpt omlottklänningar som man enkelt kan ta fram brösten ur men fortfarande vara lite täckt på kroppen. Annars tänker jag mig tunna, skira blusar med knäppning fram som man också enkelt kan få fram brösten ur som man kan ha över linnena med shorts eller kjol till (ur vanliga garderoben). Har också köpt lite extra stora sjalar som man kan ha över när man ammar om man nu har en topp man måste dra upp hela vägen. Kolla annars på GlamMom, TopShop (engelska siten) eller googla "nursing outfit". Får nog bli att handla online och från utlandet om du ska hitta ngt snyggt som inte kostar en förmögenhet.
  • Selmalinen

Hej nu hoppar jag in här. Läst i kapp allt ni snackat om så jag ordbajjar lite fritt om de ämnen ni tagit upp. Min prinsessa är nu drygt 3 veckor (född valborgsmässoafton) äntligen är jag frisk, först åkte jag på hörselgångsinflamation som slog ut kroppen fullständigt, vägrade äta pencillin, sedan lyckades jag få mjölkstockning men fick bukt på den efter någon dag. Min tjej äter med 1-3timmars mellanrum dygnet runt och amningen fungerar nu riktigt bra . Helt välinställd mängd mjölk nu. Hade så fruktansvärt såriga bröstvårtor den första 1,5veckan. Avslaget är väl nästan helt över nu, kommer nån liten skvätt då och då bara. Svettas som en gris fortfarande men det har ändå blivit bättre. Amningslinne köpte jag på lindex och tycker de är kanonbra och amningsbh köpte jag av märket cariwell med gelbyglar som jag oxå verkligen kan rekommendera. Tappat 10 av 15kg så jag är så nöjd har ju knappt rört på mig dessa 3 veckor då jag haft ont i kroppen mkt för att jag varit sjuk.

• MilayasMamma

Mycket prat om amning här ser jag efter att inte ha varit inne på ett par dagar :) Skrev nyss ett långt inlägg på min blogg om amning. För här fungerade inte amningen alls, inte den här gången heller. Så kan dela med mig av min blogg så kan ni ju läsa om ni är intresserade av ett klagoinlägg ;) borknasliv.blogg.se

• trulle82

[quote=73j53][quote-nick]MilayasMamma skrev 2014-05-23 21:52:20 följande:[/quote-nick]Mycket prat om amning här ser jag efter att inte ha varit inne på ett par dagar :) Skrev nyss ett långt inlägg på min blogg om amning. För här fungerade inte amningen alls, inte den här gången heller. Så kan dela med mig av min blogg så kan ni ju läsa om ni är intresserade av ett klagoinlägg ;) borknasliv.blogg.se[/quote]

Läste din blogg om amning. Det är konstigt vad en del har åsikter och lägger sig i saker de inte har att göra med. Amning verkar ju trigga igång många. Vill/kan man inte amma gör man inte det. Viktigast att mamma och bebis mår bra.

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014