Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Nån som har tips på var man kan köpa snygga amningskläder?
Hej tjejer! Jag kommer snart till denna tråden, har gått över tiden med min bebis. Men jag tänkte ställa er som redan varit med om förlossning två frågor.
1. Ni som var med om hinnsvepning - obehaget som uppstår under svepningen, kändes den för er likadan som värkarna? (kommer värkarna alltså vara samma plågeri som den förskräckliga svepningen)
2. En kvinna sa till mig idag att mjölken inte rinner till först 3 dagar efter förlossningen. Detta har jag aldrig hört talas om och tycker låter galet. Men är det så det ligger till?
Hej tjejer! Jag kommer snart till denna tråden, har gått över tiden med min bebis. Men jag tänkte ställa er som redan varit med om förlossning två frågor.
1. Ni som var med om hinnsvepning - obehaget som uppstår under svepningen, kändes den för er likadan som värkarna? (kommer värkarna alltså vara samma plågeri som den förskräckliga svepningen)
2. En kvinna sa till mig idag att mjölken inte rinner till först 3 dagar efter förlossningen. Detta har jag aldrig hört talas om och tycker låter galet. Men är det så det ligger till?
Hej nu hoppar jag in här. Läst i kapp allt ni snackat om så jag ordbajjar lite fritt om de ämnen ni tagit upp. Min prinsessa är nu drygt 3 veckor (född valborgsmässoafton) äntligen är jag frisk, först åkte jag på hörselgångsinflamation som slog ut kroppen fullständigt, vägrade äta pencillin, sedan lyckades jag få mjölkstockning men fick bukt på den efter någon dag. Min tjej äter med 1-3timmars mellanrum dygnet runt och amningen fungerar nu riktigt bra . Helt välinställd mängd mjölk nu. Hade så fruktansvärt såriga bröstvårtor den första 1,5veckan. Avslaget är väl nästan helt över nu, kommer nån liten skvätt då och då bara. Svettas som en gris fortfarande men det har ändå blivit bättre. Amningslinne köpte jag på lindex och tycker de är kanonbra och amningsbh köpte jag av märket cariwell med gelbyglar som jag oxå verkligen kan rekommendera. Tappat 10 av 15kg så jag är så nöjd har ju knappt rört på mig dessa 3 veckor då jag haft ont i kroppen mkt för att jag varit sjuk.
Mycket prat om amning här ser jag efter att inte ha varit inne på ett par dagar :) Skrev nyss ett långt inlägg på min blogg om amning. För här fungerade inte amningen alls, inte den här gången heller. Så kan dela med mig av min blogg så kan ni ju läsa om ni är intresserade av ett klagoinlägg ;) borknasliv.blogg.se
[quote=73j53][quote-nick]MilayasMamma skrev 2014-05-23 21:52:20 följande:[/quote-nick]Mycket prat om amning här ser jag efter att inte ha varit inne på ett par dagar :) Skrev nyss ett långt inlägg på min blogg om amning. För här fungerade inte amningen alls, inte den här gången heller. Så kan dela med mig av min blogg så kan ni ju läsa om ni är intresserade av ett klagoinlägg ;) borknasliv.blogg.se[/quote]
Läste din blogg om amning. Det är konstigt vad en del har åsikter och lägger sig i saker de inte har att göra med. Amning verkar ju trigga igång många. Vill/kan man inte amma gör man inte det. Viktigast att mamma och bebis mår bra.