Inlägg från: Förstaföderska |Visa alla inlägg
  • Förstaföderska

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Hej tjejer! Jag kommer snart till denna tråden, har gått över tiden med min bebis. Men jag tänkte ställa er som redan varit med om förlossning två frågor. 

1. Ni som var med om hinnsvepning - obehaget som uppstår under svepningen, kändes den för er likadan som värkarna? (kommer värkarna alltså vara samma plågeri som den förskräckliga svepningen)

2. En kvinna sa till mig idag att mjölken inte rinner till först 3 dagar efter förlossningen. Detta har jag aldrig hört talas om och tycker låter galet. Men är det så det ligger till?

• Förstaföderska

Är det några fler som får en grinig bebis på kvällen? Jag tycker min lilla flicka är jättesnäll under nätterna och morgnarna men vid 15-16 tiden varje dag så blir hon jätteledsen. Oftast när hon ammar så börjar hon skrika av ilska, men mjölk kommer för fullt, men inte så att hon sätter i halsen för jag har amningsnapp som underlättar det rika flödet. Jag testar att rapa henne och det hjälper inte, masserar henne men hon skriker och spänner sig ändå. Det enda som hjälper är att gå runt med henne, fast det funkar oftast bara när hennes pappa gör det.. Jag vet inte om jag är för seg när jag går runt. I alla fall så jobbar pappsen natt och jag har honom inte till hjälp nu under hennes grinperioder, så det är lite tungt på kvällarna. Är det någon som är med om liknande? Hon är förresten 3 veckor idag :)

• Förstaföderska

Erika 142: ja så är min lilla flicka med, hon börjar liksom bråka när hon ligger vid bröstet, men jag har inte fått känslan av att det är kolik. Tror att hon lätt blir övertrött på kvällarna.

Min lilla bebbe vill heller inte ha napp. Har försökt några gånger men antingen gör hon kräksljud och spottar ut den eller så blir hon jätteupprörd när hon inser att det inte kommer nån mjölk.

Lyfter era barn på huvudet än? Vår lilla tjej på 3 v lyfter då och då men när jag lägger henne på magen så lyfter hon istället på rumpan och kryper med fötterna. Men självklart kommer hon inre framåt då huvudet ligger på marken. Söt är hon i alla fall den lilla gullrumpan!

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014