• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut Glad

Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...

• Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
  • lupin84

Hade värkar från o till hela dagen i fredags. Var på ikea o torp för att få igång de men nej. Först då vi var hos pappa vid 17.30 började det på riktigt. .19 började dem bli regelbundna ca 7-8 min.. Vid 21 var de 6-7 min... 22.15 åkte vi in. Öppen 6 cm kl 00, stod och gick runt i rummet... Vid 01.15 öppen 7... inget vatten som läckt. De tar hål på hinnorna vid 01.30 sätter elektrod på huvudet... Sedan går de undan, jag kräks och jag känner hur bebisen glider ner.. Sedan 02.11 kommer han ut... gick för fort på slutet... så de gjorde jävulskt ont! Men de gick bra och vi mår bra. Öm kroppen o trött.. kämpar nu med att amningen ska komma igång. Brukar släppa då vi kommit hem. Han har idag börjat få tag o suga. Igår sov han typ hela tiden. Men vaken hela natten - trött mamma. Personalen tig honom en stund så jag fick sova. Hoppas åka hem i morn efter alla kontroller som ska göras efter 48 tim.

• kokos
    lupin84 skrev 2014-05-11 15:56:48 följande:

10 maj kl 02.11 föddes vår tredje prins. 3380g o 50 cm lång och helt perfekt :)

Stort grattis!
  • kokos

Min lille prins är förkyld med täppt näsa Började med mellansonen sedan pappa och nu bebisen... Han vaknar och äter, är lite vaken och sover igen. Det gör de ju i början men man blir ju ändå nojjig. Han hostar inte och jag har gett saltdroppat plus högt under huvudet. Vad kan man mer göra??

• Flamma
    trulle82 skrev 2014-05-11 15:45:34 följande:

Grattis till alla som fött smile1.gif

Känns som att det enda jag gör just nu är att amma. Så kanske hon somnar en stund men så fort hon vaknar vill hon amma igen. Behöver bara gå en kvart. Ska det vara så nu i början? När får de in lite mer tider?

Japp, så är det. Heeeela tiden - dygnet runt. Eller, det kanske inte är så för alla. Men vi har det så. Här smaskas det jämt .

Tyvärr har stackars Melker haft ont i magen i natt. Så var vaken i nästan 4,5 timma. Så länge har han aldrig vart vaken innan. Gick liksom i skov och man såg hur han spände sig och panik skrek nästan. Stackarn . Kom på sen när jag satt med honom att det kanske kunde vara vitlöks såsen från igår. Var riktigt mycket vitlök (och mycket gott), men det kanske inte var så gott för hans mage. Så jag har provat pysventilen och masserat. Och han har fisit och bajsat.

Nu sover han dock gott, efter ett uppskattat bad (mina andra har aldrig gillat att bada som spädisar).
  • Flamma
    kokos skrev 2014-05-11 18:27:28 följande:

Min lille prins är förkyld med täppt näsa smile4.gif Började med mellansonen sedan pappa och nu bebisen... Han vaknar och äter, är lite vaken och sover igen. Det gör de ju i början men man blir ju ändå nojjig. Han hostar inte och jag har gett saltdroppat plus högt under huvudet. Vad kan man mer göra??

När Melvin var liten så trodde jag att han var förkyld. Täppt och kråkor. Men BVC sa att det var mjölken som hamnat där. Tycker Melker har små kråkor i näsan, men det är väl oundvikligt med syskon..?

Jag har hört att man kan droppa bröstmjölken i näsan. Och så hög huvudände som du skrev. Kanske sova en stund i babyskyddet . . .
  • Wimsy
    kokos skrev 2014-05-11 18:27:28 följande:
    Min lille prins är förkyld med täppt näsa Började med mellansonen sedan pappa och nu bebisen... Han vaknar och äter, är lite vaken och sover igen. Det gör de ju i början men man blir ju ändå nojjig. Han hostar inte och jag har gett saltdroppat plus högt under huvudet. Vad kan man mer göra??

De små liven, kan inte vara lätt att vara täppt. Jag har också hört att man ska använda bröstmjölk i näsan, ska tydligen hjälpa.
  • trulle82
    Flamma skrev 2014-05-11 19:18:21 följande:
    Japp, så är det. Heeeela tiden - dygnet runt. Eller, det kanske inte är så för alla. Men vi har det så. Här smaskas det jämt smile1.gif .
    Tyvärr har stackars Melker haft ont i magen i natt. Så var vaken i nästan 4,5 timma. Så länge har han aldrig vart vaken innan. Gick liksom i skov och man såg hur han spände sig och panik skrek nästan. Stackarn smile4.gif . Kom på sen när jag satt med honom att det kanske kunde vara vitlöks såsen från igår. Var riktigt mycket vitlök (och mycket gott), men det kanske inte var så gott för hans mage. Så jag har provat pysventilen och masserat. Och han har fisit och bajsat.
    Nu sover han dock gott, efter ett uppskattat bad (mina andra har aldrig gillat att bada som spädisar).
    lite kämpigt är det. Hade såklart ställt mig in på att amma mkt men inte så här. Vid varje vaket tillstånd vill hon amma. Hon somnar ju i famnen men om jag försöker lägga mig ifrån henne så vaknar hon och visar att hon vil amma igen. Men inatt har det gått helt ok. Lyckats få henne att somna och då har hon sovit en timme iallafall Glad Får se hur dagen blir. Men man kommer väl in i det, nu är ju allt så nytt. Mycket att lära sig Glad
  • kokos

Nu har navelstumpen lossnat! Så skönt! Jag tycker den är så läbbig Skrattande

• Flamma

Bara en fråga när det gäller avslaget. Hur länge kommer det färskt blod..? Vissa dagar kommer det inget alls och så kan det komma massa färskt blod dagen efter. Känner ibland att jag får nån sögs om känsla / magknip och ett par timmar efter blöder det.

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014