Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Hade värkar från o till hela dagen i fredags. Var på ikea o torp för att få igång de men nej. Först då vi var hos pappa vid 17.30 började det på riktigt. .19 började dem bli regelbundna ca 7-8 min.. Vid 21 var de 6-7 min... 22.15 åkte vi in. Öppen 6 cm kl 00, stod och gick runt i rummet... Vid 01.15 öppen 7... inget vatten som läckt. De tar hål på hinnorna vid 01.30 sätter elektrod på huvudet... Sedan går de undan, jag kräks och jag känner hur bebisen glider ner.. Sedan 02.11 kommer han ut... gick för fort på slutet... så de gjorde jävulskt ont! Men de gick bra och vi mår bra. Öm kroppen o trött.. kämpar nu med att amningen ska komma igång. Brukar släppa då vi kommit hem. Han har idag börjat få tag o suga. Igår sov han typ hela tiden. Men vaken hela natten - trött mamma. Personalen tig honom en stund så jag fick sova. Hoppas åka hem i morn efter alla kontroller som ska göras efter 48 tim.
10 maj kl 02.11 föddes vår tredje prins. 3380g o 50 cm lång och helt perfekt :)
Min lille prins är förkyld med täppt näsa Började med mellansonen sedan pappa och nu bebisen... Han vaknar och äter, är lite vaken och sover igen. Det gör de ju i början men man blir ju ändå nojjig. Han hostar inte och jag har gett saltdroppat plus högt under huvudet. Vad kan man mer göra??
GRATTIS till er som fött era guldklimpar
Grattis till alla som fött
Känns som att det enda jag gör just nu är att amma. Så kanske hon somnar en stund men så fort hon vaknar vill hon amma igen. Behöver bara gå en kvart. Ska det vara så nu i början? När får de in lite mer tider?
Min lille prins är förkyld med täppt näsa Började med mellansonen sedan pappa och nu bebisen... Han vaknar och äter, är lite vaken och sover igen. Det gör de ju i början men man blir ju ändå nojjig. Han hostar inte och jag har gett saltdroppat plus högt under huvudet. Vad kan man mer göra??
Nu har navelstumpen lossnat! Så skönt! Jag tycker den är så läbbig
Bara en fråga när det gäller avslaget. Hur länge kommer det färskt blod..? Vissa dagar kommer det inget alls och så kan det komma massa färskt blod dagen efter. Känner ibland att jag får nån sögs om känsla / magknip och ett par timmar efter blöder det.