Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
Ser framemot att hoppa in här, bf idag...
Ser framemot att hoppa in här, bf idag...
10 maj kl 02.11 föddes vår tredje prins. 3380g o 50 cm lång och helt perfekt :)
Hade värkar från o till hela dagen i fredags. Var på ikea o torp för att få igång de men nej. Först då vi var hos pappa vid 17.30 började det på riktigt. .19 började dem bli regelbundna ca 7-8 min.. Vid 21 var de 6-7 min... 22.15 åkte vi in. Öppen 6 cm kl 00, stod och gick runt i rummet... Vid 01.15 öppen 7... inget vatten som läckt. De tar hål på hinnorna vid 01.30 sätter elektrod på huvudet... Sedan går de undan, jag kräks och jag känner hur bebisen glider ner.. Sedan 02.11 kommer han ut... gick för fort på slutet... så de gjorde jävulskt ont! Men de gick bra och vi mår bra. Öm kroppen o trött.. kämpar nu med att amningen ska komma igång. Brukar släppa då vi kommit hem. Han har idag börjat få tag o suga. Igår sov han typ hela tiden. Men vaken hela natten - trött mamma. Personalen tig honom en stund så jag fick sova. Hoppas åka hem i morn efter alla kontroller som ska göras efter 48 tim.
Lillebror äter o sover... hade bvc hemma igår, han väger nu mer än när han föddes. När vi åkte hem i måndags vägde han 3165g, i går fem dagar gammal vägde han 3440g (vägde 3380g när han föddes). Känns bra att amningen fungerar... idag har han haft klet i ena ögat, så vi gar torkat med bomull o ljummet vatten... trång tårkanal? Någon ner som vart med om det?
Thor kan sova fyra fem timmar innan han vaknar för mat... ibland väcker vi honom då brösten typ sprängs annars..
Sista dagarna nu då maken är hemma, på måndag börjar allvaret då jag ska fixa tre barn själv ... spännande
Grattis till er som fått era små!
Thor är nu två veckor, amningen funkar fint! Han har svårt att komma till ro på kvällen.. han ökar fint i vikt, så bvc tyckte de räckte med besök varannan vecka. Men jag kände att jag vilke kolla vikt även den här veckan som kommer. Maken börjar jobba i morn, då blir det allvar för mig ned tre o alla rutiner.. lämna/ hämta på förskolan osv...
Längesedan jag skrev men läser ofta. Grattis till er som fått era små. Thor blev en månad i tisdags var på koll i går på bvc. Han går upp fint i vikt väger nu 4515g (3380g när han föddes), växer gör han också, ät nu 55 lång - ökat 5 cm på en månad. Äter oftast 3-5 timme. Sover 22-08 med en el två matpauser. Sover korta stunder på dagen... snäll och nu får man leenden :) Bajsar massor dag som natt... idag är det syskonens sista dag på förskolan, sedan 10 v sommarlov. Hm hur ska jag fixa dagarna tills mannen har semester? Är kaos här hemma vid amning, dem nästan river huset, eller bråkar och gör dumna saker... har vart toppen de timmar det varit på förskolan.
Vi har de lite grinigare vid 19 tiden.. då är de ligga nära som gäller och helst bröstet.. men somnar gott vid 21.30 för natten.
Kan väl vara så på em/ kväll... är ju kämpigt, men ger sig säkert snart...
Thor väger nu en månad gammal 4515g och är 55 cm lång (3380g o 50 cm då han föddes). Så växer och ökar i vikt gör han =)
Han är snäll sover bra på natten, vaknar för mat en till två gånger... Sover kortare stunder på dagen... Bajsar som bara den dag som natt... ;)
Jag ammar och känner mer stress för det den här gången med två bröder som lever rövare.. går bra första fem minuterna men sedan gör dem sånt de inte får, bråkar... osv.. Men har ju massa mjölk så vill ju inte ge upp det..
Thor ger nu söta små leenden...
Vi tränar nacke varje dag... inget som är jätte poppis! Men men...
Sedan har ju mina stora killar sommarlov nu i tio veckor =/ Hm räknar nu ner tills mannen går på semester onsdag v 26. Så han ska bara jobba sex dagar till... det ska jag väl överleva utan att riva huset eller bli galen...