• lupin84

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Thor vill också vara med, bli buren - se!! Så inte gärna liggdel/ babyskydd. Han är nu 61 lång... inte mkt plats kvar på längden i liggdelarna ( emmaljunga/ babytravel) . I morn blir han tre månader, då ska vi trycka hand o fot för att göra tavla (lifestone) har gjort det med syskonen också tre månader gamla. :) så fint! Hur får era syskon gå på förskolan nu när ni är föräldralediga?

• lupin84

9kg är det på våran nästa stol. Britax multi tech. Här där våra barn går har dem bestämda 15 timmars tider, måndag- torsdag 8.30-12.15. Gillar det inte, har dessutom från nu två ställen att lämna o hämta på... :/ vilket körande det blir och nästan ingen tid för lillebror.... hade velat ha tre dagar 9-14! Idag har vi värsta höstdagen, ösregn - det vräker ner!! Får planera upp massa inne aktiviteter...

• lupin84
    maribel skrev 2014-08-11 13:08:30 följande:
    Oj, vad stressiga tider. Här där vi bor har man rätt till 30h vecka.(men det tycker jag kanske är för mycket).

Lite stressigt blir det :/ vill ju ha lite tid för lillebror o även hinna göra nåt hemma eller åka iväg pä nåt.
  • lupin84

Thor vaknar mellan 7-8 på morgonen ammas då, sedan vid 10-11, amning vid 14, 16 o 19 o vid 21 sedan somnar han för natten. Vaknar vid 03 för mat på natten o sedan börjar dagen om. Så helt ok här, han sover dock bara korta stunder på dagen! Han är 3 1/2 månad nu.

veronica - mamma till 3 prinsar
  • lupin84

Här är det också mycket händer i munnen ;) men brorsorna fick tänder först vid 8-9 mån så räknar med att de dröjer för Thor med.

Vi ska till bvc igen 9 sep. 4 månader då. Går en gång i månaden... hoppas få info om ev föräldrar grupp.

Idag började dem stora förskolan igen, dem var så nöjda! Å jag med... rutiner!

virresblogg.blogspot.se

• lupin84

Thor vänder sig från mage till rygg, men inte tvärtom ännu. Blir fyra månader nästa vecka. Har fått smaka på potatis/majs, morot och gröt. Han tycker de är ok, men har ingen teknik ännu....

han börjar greppa efter saker och är stark i händerna.

Han gillar liv o rörelse, är social.

• lupin84

Tänder tror jag dröjer. Mina andra har varit 8-9 mån, blir nog samma för Thor.

Hur har ni gjort med träning efter fl? Tänker situps, hopp osv? När kan man utföra der?

• lupin84
    nellang skrev 2014-09-22 20:59:27 följande:

Vad kul att du vill börja träna. Först o främst -lyssna på din kropp. Alla klarar vi olika. Jag tränade länge under graviditeten (v36) och satte igång när lillkillen var 10 veckor. Undvik vanliga sit ups. Träna djupa magmusklerna. Tänk på att koppla på magen så ofta du kan. Perfekt vid barnvagnspromenader. Kör vagnen med en hand ibland och känn skillnaden på spänd och icke spänd sida.

MammaMage appen är bra om man är nybörjare, svaga muskler. Själv tyckte jag att den gick för långsamt men kompisen älskar den.

Hör av dig om du vill ha tips på bra core övningar. Lycka till!

Tar tacksamt emot tips på övningar! Nu ska kilona/ magen bort sedan först graviditeten! !

djupa magmusklerna hur tränas dem? :s
Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014