• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut Glad

Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...

• Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
  • Flamma

Tack alla . Ja det är inte utan att man är rätt stolt över vad man kan åstadkomma

• Flamma
    kokos skrev 2014-05-10 18:46:51 följande:
    Blev du sydd något?? Isåfall, hur lång tid tog det innan stygnen släppte?
    Nej, inte sydd något. Blev inte en reva denna gången. Fick 4 st stygn efter ett litet klipp vid första förlossningen, men minns inte hur länge de satt.
  • Flamma
    kokos skrev 2014-05-10 18:50:25 följande:

Nu har jag accepterat att amningen inte kommer fungera denna gången heller smile4.gif När jag pumpade kom det max 15ml ur vänster och NADA ur höger. Jag försökte ge det jag pumpat ur men han rent ut sagt spottade ut det :-O Så nu ska jag bara njuta av bebis och inte stressa mig själv! Viktigaste är att vi båda mår bra...

Tråkigt när det inte fungerar, om man vill amma. Men hellre en mätt bebis och en icke slutkörd mamma, än att ta knäcken på dig själv. Det mår ju ingen bra av. Min dotter ammades i knappt 3 månader, pga att hon inte kunde tillgodose sej min mjölk. I efterhand så känns det lite sorgligt, men både hon och jag mådde bättre med ersättningen. Ibland kan fet ju vara den bästa lösningen.
  • Krusenberg

Favoritar i väntan på egen bebis. BF 27 maj.

Ni som fått er efterlängtade bebis, saknade ni någon förberedelse eller var det någon förberedelse som ni kan rekommendera?

Tex profylaxkurs.

Jag har inte gått profylaxkurs och funderar på om det behövs.

• kokos
    Krusenberg skrev 2014-05-10 22:05:41 följande:

Favoritar i väntan på egen bebis. BF 27 maj.

Ni som fått er efterlängtade bebis, saknade ni någon förberedelse eller var det någon förberedelse som ni kan rekommendera?

Tex profylaxkurs.

Jag har inte gått profylaxkurs och funderar på om det behövs.

Jag har aldrig gått någon kurs utan trott på att kroppen sköter det och 3 barn senare har allt gått bra

Om du känner dig orolig och skriver förlossningsbrev så skriv att du vill ha guidning genom förlossningen.
  • Krusenberg
    kokos skrev 2014-05-11 06:03:54 följande:
    Jag har aldrig gått någon kurs utan trott på att kroppen sköter det och 3 barn senare har allt gått bra

Om du känner dig orolig och skriver förlossningsbrev så skriv att du vill ha guidning genom förlossningen.

Tack!
  • kokos
    MadeleineH skrev 2014-05-11 07:55:02 följande:

Min Fiona föddes igår! 3970 g och 52 cm! Världens finaste!

Grattis!
  • trulle82

Grattis till alla som fött

Känns som att det enda jag gör just nu är att amma. Så kanske hon somnar en stund men så fort hon vaknar vill hon amma igen. Behöver bara gå en kvart. Ska det vara så nu i början? När får de in lite mer tider?

• lupin84

10 maj kl 02.11 föddes vår tredje prins. 3380g o 50 cm lång och helt perfekt :)

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014