• kokos

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut Glad

Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...

• Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
  • förväntansfull2014
    Sweetboxen skrev 2014-05-27 11:45:39 följande:
    Håller med du...det där med att man försvann som par...jag vart ledsen i flera dgr för jag sakna min sambo, oss lixom...fast han va hemma...vart depp...men sen vände det för några dgr sen till det bättre. Vi börja se varandra igen...Har oxå börjat lite smått med sex på annat vis..men Gud va jag saknar riktigt sex, asså det man hade före stora magen etc!! :D

Samma här, tror att det kom lite amningsblues med allt. Samtidigt som jag sörjer i mitt eget med att jag inte fick bli en flickmamma... Älskar min son otroligt mkt å saknar så det gör ont när han nu är med pappa på eget. Hade likadant med mellanpojken, så jag vet ju att det blir bättre snart.
  • SaraD
    Sweetboxen skrev 2014-05-27 11:45:39 följande:
    Håller med du...det där med att man försvann som par...jag vart ledsen i flera dgr för jag sakna min sambo, oss lixom...fast han va hemma...vart depp...men sen vände det för några dgr sen till det bättre. Vi börja se varandra igen...Har oxå börjat lite smått med sex på annat vis..men Gud va jag saknar riktigt sex, asså det man hade före stora magen etc!! :D

Ja jag med, under graviditeten var det inte detsamma, och sista två månaderna hade vi inte penetrerande sex, sambon tyckte nog det kändes konstigt, så saknar verkligen vanligt, ej gravid-sex
  • kokos
    Sweetboxen skrev 2014-05-27 11:31:16 följande:

Sitt eller liggammar du?

Vi är liggare o det är stor skillnad på hur länge hon håller sig mätt om jag har vart tvungen att sittamma t ex på stan.
    Jag ger ersättning... Försöker hålla tre timmar mellan så han ska få vila magen också. Känns som han sover väldigt lite. Ger Semper magdroppar också sedan två veckor tillbaka.

Ang navelstumpen... Sonens ramlade bort när han var tio dagar. Däremot har inte naveln dragit ihop sig helt och han är tre veckor nu. Är det vanligt? Jag har inte varit med om det tidigare. Vad gör man åt det?
  • trulle82
    kokos skrev 2014-05-27 19:17:08 följande:
    Jag ger ersättning... Försöker hålla tre timmar mellan så han ska få vila magen också. Känns som han sover väldigt lite. Ger Semper magdroppar också sedan två veckor tillbaka.

Ang navelstumpen... Sonens ramlade bort när han var tio dagar. Däremot har inte naveln dragit ihop sig helt och han är tre veckor nu. Är det vanligt? Jag har inte varit med om det tidigare. Vad gör man åt det?
    Här sovs det också lite, och jag ammar. Oftast sittande dock.På dagarna är det ofta bara 1h i sträck, har jag tur sover hon 2h någon gång. Däremellan är det amning. Kan vara lite påfrestande ibland, känns som att jag bara sitter i soffan och ammar. Idag är en sådan dag. Men hon går ju upp bra i vikt så hon äter ju ordentligt Glad. Hon är 3v idag.

Navelstumpen har inte trillat av än på Alva. På bvc säger de att det brukar ta upp till 3v innan den trillar av så hoppas den gör det snart.
  • Sweetboxen
    förväntansfull2014 skrev 2014-05-27 12:12:31 följande:
    Samma här, tror att det kom lite amningsblues med allt. Samtidigt som jag sörjer i mitt eget med att jag inte fick bli en flickmamma... Älskar min son otroligt mkt å saknar så det gör ont när han nu är med pappa på eget. Hade likadant med mellanpojken, så jag vet ju att det blir bättre snart.

Amningsblues av denna kaliber va ngt nytt för mig, men är äldre o har ny partner o det kanske gjorde sitt.

Men det börjar bli bättre...fast gubben är tjurig idag så har jag iaf hitintills kunnat behållt lugnet ;))

Jobbiga känslor att känna när man "sörjer" en sort man så högt önskat. Jag känner igen känslan. Men skönt att du vet att det kommer att kännas bättre.

Kram
  • Sweetboxen
    kokos skrev 2014-05-27 19:17:08 följande:

Ok, inte lätt med knorrande magar, det är ju så synd om pluttarna när magen krånglar så. Har förstått att en del har en lite mer omogen tarm o behöver längre tid på sig att fungera, oavsett ersättning lr amning.

Hoppas det lugnar ner sig snart.
  • Sweetboxen
    SaraD skrev 2014-05-27 12:16:34 följande:
    Ja jag med, under graviditeten var det inte detsamma, och sista två månaderna hade vi inte penetrerande sex, sambon tyckte nog det kändes konstigt, så saknar verkligen vanligt, ej gravid-sex

Snaaart ska väl det mesta vara till det "normala" igen, lr hoppas verkligen det, för jag saknar verkligen oxå sexet just nu i min relation...

Kom o tänka på en sak...hur ska man nu göra med prev-medel, hmm..hur tänker ni andra kring det?
  • förväntansfull2014
    Sweetboxen skrev 2014-05-27 22:19:45 följande:
    Amningsblues av denna kaliber va ngt nytt för mig, men är äldre o har ny partner o det kanske gjorde sitt.

Men det börjar bli bättre...fast gubben är tjurig idag så har jag iaf hitintills kunnat behållt lugnet ;))

Jobbiga känslor att känna när man "sörjer" en sort man så högt önskat. Jag känner igen känslan. Men skönt att du vet att det kommer att kännas bättre.

Kram

De e samma här med ny partner å äldre Skönt att allt blir bättre. Jag mådde verkligen som sämst 4 dagar efter fl å 4 dar framåt.

Ja, jobbiga känslor är det men jag tror att det är bra att få "sörja" å våga vara ledsen me.

Ang preventivmedel, det är svårt det. Jag klarar verkligen inte av något med hormoner. Blir nästintill mordisk å tappar all sexlust Så nu lutar det åt kopparspiral. Å om vi verkligen är nöjda med bara en liten bebis så kommer jag att sterilisera mig.
  • förväntansfull2014

Ang ont i magen hos de små. Min hade typ ont i magen å bajseriet hade inte kommit igång. Läste om att någon hade hållit sin bebis i benen som man gör med lite större barn som skall kissa i skogen.

Det testade jag å min kom igång med bajsandet å knippet i magen blev bättre. Satt så i omgångar med ca 30 sek i taget.

• Edbertsson

Hej. Jag vill gärna vara med här :) har inte skrivit något i den andra tråden, men har följt den sedan start. Var beräknad till den 29/5 men vår lilla tjej valde att komma ut 5 veckor för tidigt, den 24/4.

Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014