Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Spöke va passande för oss bebismammor :D
Hon är tre v imorgon :) Hon åt som attan igår kväll, hade en knaskväll, så det gjorde väl sitt ;) Hon åt lite frukost i morses o sover än..att växa kan ta så mkt energi lixom, galet!
Stort grattis till alla nya söta bebisar
Var på bvc igår å plutten har gått upo 250 gr sedan i onsdags. Lycka Jag har tillräckligt med näring i tuttarna, yeah... Å han har växt 2,5 cm sedan födseln.
Sambon fick välja namn tillslut å jag hoppas att jag vänjer mig vid det å kommer att kalla honom vid sitt namn snart. Å nambet blev Melvin.
Hej alla! Grattis till alla nya små liv. Vår lilla Judith föddes den 11 maj, 7 dagar före bf. Det är första dagen idag som jag å lillan är ensamma. Pappan är åter på jobbet och hennes två storebröder är på skolan och dagis. Så idag ska vi bara sova mysa å stirra på varandra. Lördagen den 10 maj kl 16.15 gick vattnet, (inte allt på en gång) vi var hos min mamma och pappa och skulle grilla. Så vi ringde förlossningen och de ville att vi skulle komma in på koll efter vi ätit. Åkte in på koll å allt såg bra ut så vi fick åka hem igen. Vid 3 tiden på natten vaknade jag och började få lite värkar och kunde inte somna om , så jag började göra mig i ordning. Värkarna är väldigt kraftiga och håller i sig 1-2 min och kommer ca var 5e min. Vid 4 väcker jag sambon å säger att det inte är roligt längre å att jag vill åka in. "10 min till" säger han! Så vi åker in å jag är öppen 4 cm. Får ett rum å ett "ståbord" å lustgas. Sedan andas jag i princip bara lustgas därifrån! ;) då krystvärkarna börjar tycker jag knappt att de känns, så jag får oxytocin och min bm säger att nu tar vi bort lustgasen! . Jag känner inte av samma "kräkreflex" neråt som vid tidigare förlossningar. Jag tycker att det händer inget å jag får verkligen jobba själv för att trycka på. Hinner oxå återhämta mig mellan varje krystning, vilket oxå är nytt. Känns som att detta kommer ta tid då min förra förlossning var otroligt intensiv, men helt plötsligt känner jag att, ne nu ska den ut. Så jag tar i lite extra å plopp så kommer hela ungen ut. Jag är helt chockad då jag inte var beredd att den skulle komma redan. Jag hade krystvärkar i mindre än 20 min och behövde inte sy. Judith tittade ut kl 11 den 11 maj och vägde 3140g och var 50 cm.vårt lilla hjärta!