Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Här kommer fortsättningstråden som vi kan följas åt i när allas bebisar har kikat ut
Jag hoppas att ni vill hänga på och diskutera lite om hur det går för de små liven...
Hej tjejer! Har en fråga om min flickas beteende. När jag ammar henne till läggdags, brukar jag amma lite i soffan så hon är nöjd en stund och går sen för att göra mig och henne redo för sängen ( borsta tänder,byta blöja etc) fortsätter amningen i sängen, vanligtvis ammar jag ca 1h men det är här problemet blir. Hon ammar och släpper, ammar och släpper osv och nästan "bråkar" med bröstet. Skriker till och blur upprörd flera ggr för att i nästa sekund amma nöjt igen. Detta pågick under 3h i natt mellan 23 och 01. Blöjbyte mitt i allt säkert 3-4ggr. Till slut blir hon trött och belåten och vi kan sova. Detta har även inträffat vid amning mitt i natten fast i natt sov vi till 04, ammade ca 30min och bytte blöja sen sov vi till 08.
Min teori är att hon skulle vara övertrött men vad säger ni? Hur kan jag motverka detta?
Hej på er. Nu har jag äntligen hittat hit. Vår underbara Wilmer föddes efter igångsättning på BF den 24 maj, så han är 2 veckor idag. Han vägde 2740 gram och var 46 cm. Förlossningen gick riktigt bra och var enkel. Födde utan EDA denna gången och det kändes bra att slippa den! Wilmer föddes i så kallad segerhuva, vilket innebär att han kom ut med hinnorna intakt, i själva påsen med vattnet kvar och allt. Detta är tydligen ganska ovanligt och sägs ge barnet lycka och välgång i livet
Erika:
Melker är också sån nästan varenda kväll och jag tror, som du, på övertrött. Är ju mycket intryck för de små.
Emmelina: Grattis!! Har också hört det om segerhuva.
Flamma
Tack att jag inte är ensam! Grät till och med en skvätt i natt då Meja återigen hade sitt 3 timmars race. I natt funderade jag även på om det är mjölkbrist som gör det för det är mycket snuttande och verkar som om hon blir ilsk pga av det? Får se i natt hur det blir.
Woho 3,5 h till första amningen inatt! Det är nog rekord. Och då har hon sovit gott under dagen också. Får se hur resten av natten blir