maribel skrev 2014-05-27 08:51:26 följande:
Samma här, 2v som sover hela dagarna och äter 10min var annan, var tredje timme. Somnar direkt vid bröstet, på natten vaknar han 2-3 ggr för att äta 5min och somnar direkt igen. Sover och sover. Min plutt är nog också vaken 1h sammanlagt per dag.Varit på BB i sön och kollat prover för bla gulsot som han har men ändå ok värden. Läk där sa att en del bebisar vill sova jämt men så länge dem vaknar kontinuerligt och är hungriga så är det ok även om dem somnar om igen hela tiden. Också varit orolig men det verkar vara ok.
Hur mycket har din gått upp? Min gick inte upp första veckan men nu 200g, ny vägning imorgon.
Som här då, fast hon äter gärna i 15-20 min, blundandes. Äter 1-2 ggr mellan 22-07, ibland har hon strecksovit tills morgon.
Ok låter bra det din läkare sagt, då tror vi på det! Det sägs ju att deras hjärnor utvecklas vid sömn, tänk sicka Einsteins vi kommer ha ;D
Hon går upp fint. 400 gr på 5 dgr förra v. Ska på vägning imorgon, 2v koll.
2 v innebär ju tillväxtperiod oxå så det blir väl oftare amning o lite gnälligare period som väntas...så får njuta så länge detta varar ;)